Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skywalker Haze auto
Collapse
X
-
Update week 3
Hallo allemaal, week 3 afgerond en start week 4.
Zoals eerder vermeld de grote pots is met plagron allmix en de 2 kleine met Biobizz lightmix.
ik heb 2.5 week op 24/0 met 350 ppfd gedraaid ook ivm opnieuw starten zaailingen. Nu staat hij op 21/3 met 640-680ppfd op de grote planten, ik heb hiervoor gekozen omdat tot 3 uur uit, de worteltemperatuur beter te beheersen is. Met 20/4 zakt deze net iets teveel.
Zoals jullie zien zijn ze aardig gegroeid in een weekje.
1 plant is heel fier en groeit het snelst in de hoogte, de 2 Linkse planten zijn wat slappe r.
De aarde was ook wat aan de droge kant, dus gelijk bewaterd ( om 2/3 dagen 400/500ml) en na een aantal uren was deze ook weer fier met geheven blad.
De volgende dag was het weer zoals op de foto 🤔.
Is dit misschien de te zware potgrond? Of heeft iemand een diagnose of tip?
Bij al m’n afgelopen kweekjes begonnen de problemen altijd rond 3/4 weken, beginnend met slaphangen, ze hebben gister 500 ml gehad op aardig droge grond.
Zie foto’s;
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Comment
-
Comment
-
Kan je niet alle fotos in 1 post plaatsen bekijkt wat makkelijker.
Planten staan er mooi gezond bij.
Als je water geeft doe t dan rustig tot t water er aan de onderkant uitkomt dan kan je zo 2 tot 3 dagen overslaan tot de pot weer licht aanvoelt dan pas weer bewateren dan moeten de wortels meer opzoek naar t water en groeien de wortels dieper dat gaat je in de rest van je kweek voordeel geven.
-
-
Bedankt voor je bericht,
hij accepteert maar 1 foto per keer, ( afgeschaald al naar 16 mb) moet dit nog lager zijn soms om in 1 post te doen?
en misschien een domme vraag maar ik vind de LikeButton nergens?
Ik ben blij dat ze er goed uitzien!
Oké dus met water geven zou ik nu goed moeten zitten en voortzetten om 2/3 dagen👍
Wat geven jullie eigenlijk ongeveer dan aan ml water per beurt met deze potten 19l
?
Comment
-
Foto's tussen je berichten
Like button komt na zoveel berichten pas tevoorschijn
-
onderaan bij upload Attachments kan je best veel foto's selecteren voor in 1 post deze kan je toevoegen in je tekst of niet krijg je een box met al je foto's onder je bericht
Je potten aanvoelen qua gewicht of een stokje in de grond steken 5 tot 10 cm diep die om de dag eruit trekken kijken of hij droog of nat is
Lichte pot of stok droog water geven.
Zware pot of natte stok waterbeurt overslaan volgende dag weer controleren.
pas water geven als pot licht voelt of stokje droog is werkt t makkelijkstLast edited by Grow Co; 5 dagen geleden.
-
-
De beste wensen voor ‘25 allemaal!
Help
Oké ik heb dus 5 dagen geleden water gegeven en stokken geplaatst.
Ik wilde al 2 dagen eerder water geven maar dankzij het stokkensysteem kom je erachter dat de kern gewoon vochtig is nog, terwijl de bovenlaag goed droog is.
Vandaag waren ze droog en water gegeven tot er een druppel onderuit kwam.
Na een paar uur stonden ze er zo bij ;
ik snap niet hoe dit kan vooral omdat de vorige beurt zaterdag was ook, het lijkt of ze veel te veel hebben gehad?? ( was ongeveer 750 Mill per pot ) en er kwam echt minimaal paar druppels onderuit maar…
Comment
-
Comment
-
Nee dat doe je dus niet, want de wortels moeten zoeken en de stam mag niet nat worden vanwege stamrot.
Dus. Grow Co
-
Ik kap er een paar liter in waardoor 100% vd pot 5 cm onder water staat, bij een volgroeide plant is er toch geen probleem?
-
-
Ik snap er werkelijk niets van, alleen dat het elke kweek gebeurt vanaf het geven van grotere hoeveelheden water om de dag of langer.
kan alleen maar redeneren; teveel water ineens of dit keer toch nog vochtig genoeg, als een plant ervoor nog redelijk tot goed staat en erna alles laat hangen.
Comment
-
Wel maar ter vergelijking, ik heb 10 liter potten, dit zijn 30 liter potten fzo? Ik kap liters erin , dagelijks , minder dan een liter in hoeveel dagen?
-
Ja maar ale, op 10 liter grond, wss nog meer, maar 300 ml? Je kan toch niet garanderen dan dat je grond volledig nat is geweest? Maar idd, het gaat. Ik zeg dit eerder om dat op deze manier de twijfel gaat blijven bestaan, zie pagina hierna..
-
Comment