Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skywalker Haze auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Na te droog veel te droog krijgen ze ook een duw van water he, als je 500 ml geeft op een 30 liter pot, de lucht is droog en warm, verdampt die 500 ml na 4 u ongeveer, gok ik . Daarna wacht je 4 dagen om opnieuw te geven?
    Ganja always does the trick.

Comment

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Wesley bedankt voor je uitleg,

Het zijn19 liter pots en ik heb er nog 2x 11liter bijstaan.

Die halve liter per dag, raad je die ook aan voor 19 liter pots? Ik las dat je dacht dat het 30liter pots waren namelijk.

Ik geef idd gewoon tent temperatuur-water.

Ik denk dat je zeker gelijk had wbt het “schrikken” van een grote plens water.
      Ze waren wonderlijk snel hersteld gelukkig.

Na die 750 ml plens, heb ik 1dag gewacht en vanaf daar elke dag 500 ml gegeven, de 11 liter pots 250 ml.

Je stelt ook dat, als ze is een dag minder drinken je is een dag over kan slaan. Hoe beoordeel jij dat ?

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Wel bij 10 liter potten pvc ben ik wat schuw voor veel water, maar uit gewente doe ik het toch, en na een paar dagen zie je dat ze het gewend gekomen zijn, en eigenlijk wat verslaafd eraan geworden zijn zoals in mad max is water de verslaving . Dan kunnen ze bv 5 dagen echt zin hebben in die hoeveelheid, en dag 6 plots niet. Ze blijven nat tot de bovenkant toe. Dan geef ik niets. Kan bedrieglijk zijn want soms zijn ze 12 uur later toch wat uitgedroogd.

Ik kijk vooral naar bladgrootte en stamdikte, maar gewend worden ze wel aan meer water zowiezo. Ik bedoel een halve liter zowat als maatstaf omdat ik eigenlijk nooit afmeet en nooit geen overwateren tegenkom meer, ze kunnen zowat alles aan achter een week zo, ik zie hieronder aan de plantgrootte dat ze idd al tot een liter mogen hebben. En je kan wat spelen he. Es veel , es verzadigen es wat droger laten komen, maar nooit volledig droog doe ik toch.

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Hahaha zo snel mogelijk verslaafd maken dus 😁
      Het klinkt ook heel aannemelijk, hoe meer water de plant kan verwerken hoe beter die zal gedijen.

Update week 4.

Gelukkig snel hersteld van het water probleempje 🙌.

Her en der wat lst toegepast om een gelijke hoogte te houden.
    De lamp pas ik steeds aan tot 50 cm hoogte.

De jonge plantjes lijken ook goed te gaan, op naar volgende week.

Attached Files

Comment

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Ik ga er wel een beetje mee spelen inderdaad, kijken hoe ze reageren telkens 👍

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Zijn mooie dames hoor zien er gezond uit zo

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd, mooie dames, ze hebben zin om te groeien en te bloeien !

Ja beter jongens, ik hoop echt op een mooie groene tent dit keer met Lots of goods! 🤟

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      over n maandje ga je al blij worden en dan mag t nog n maand groeien 🤙🏻

Update week 5.

Ze gaan lekker hard ineens, mooi groen en groeien sneller.
    Wesley nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg die ik gelijk in de praktijk kon brengen, echt blij mee!

Achteraf gezien deed ik het al 2 kweekjes helemaal verkeerd en had ik geluk dat ik er bij de laatste eindelijk een 100gr afhaalde.

Je ziet duidelijk ineens explosieve groei en gezonde planten.
    fantastisch om te zien dat ze al hun bladeren nog hebben😂😄👌.

Wat ook prettig werken is dat de achterste rij 3 planten, 3 weken voorlopen.
    Je komt er toch slecht bij steeds en nu rond je de eerste af en begint aan de voortste .

Bij deze kweek heb ik nog beter de temp/vocht geregeld en dat merk je gelijk.

Alles onder de 20 graden is gewoon slecht met de lampen uit naar mijn mening.

Hoe vinden jullie het eruitzien?

Attached Files

Comment

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Die staat op 100% uiteraard, na 2, 2.5 week gaat deze meestal van 60 naar 100%
      Ik heb de ats, niet de pro. Die is nog iets sterker 10 watt en meer ppfd toch?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Zit een klein verschil in 10 watt extra heb jij ook als je op 100% draait kan je de dimmer eraf halen dan heb je extra 10 watt geloof ik
      Er zit op de pro n waterdichte coating op de leds en jij hebt plastic kapjes jij straalt daardoor iets minder breed uit maar jou planten staan onder de lamp dus dat merk je niet

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Qua temp haal ik hier ook 16 minimum. Is wss niet goed, maar echt achterstand ervan zie ik nu niet. En qua water is r wel nog een verschil tussen veel van in het begin of dat maar later doen. Ze gaan meer drinken , maar gaan nooit de volle laag opdrinken in 1 etmaal. Of ze gaan een tussenpoze extra nodig hebben. Ga je de groostte kleiner maken of de kleinste verhogen mettijd? En na echt nat zonder droog te staan toch veel runoff in de schotel hebben ze ff genoeg . Wacht ik n dagje. Ze staan zeer mooi! Dat wat afhangen is maar lichtjes meer en is nog van voorheen. Dan zouden ze ff kunnen tonen teveel water maar nagenoeg zonder strss dan.

Ja precies, dacht zelf ook al aan een dagje overslaan voor degene met veel runoff.

Enkele planten staan al op een verhoging, dus dat is makkelijk bijstellen als ze hoger worden.

Comment

Week 6.

Het bewateren gaat nu beter, sommige zijn meer dorstig als de ander,
      Volgens mij een hoop light-bleech in het midden, lamp iets hoger gehangen. Het lijkt me niet vergeling door teveel water want ze staan bijna contant blij en fier.
      Deze dames kunnen een hoop licht hebben dus dat krijgen ze deze keer.

temp: 22-28
      Lv: 50-55

De 2 kleine linksvoor hebben 2 Biotabs gekregen van de week.
      Deze hebben teveel water gehad volgens mij, eerst 2 dagen laten drogen en vervolgens weer spaarzaam water gegeven.

De linker krijg ik niet goed, blijft maar hangerig ook na drogen en weer water geven, gelijk weer hangen.
      De rechter krabbelt weer aardig op.

Kan het zijn dat na langer slappe bladeren(wel stevig), de bladeren altijd een beetje hangerig blijven ? Ook al krijgt deze nu wel goed water?

Op de foto’s zie je ook bij deze 2 voorste bladproblemen, zou dit door te veel water zijn gekomen ?

Attached Files

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Biotabs steek je bij aanmaken van de eindpot er gelijk al in met autoflower kan je in t begin 1 zetten en na paar weken steek je de 2e erbij maar t zijn erg traag oplossende tabs en je kan je planten er niet mee overvoeden je creeert juist n actief bodemleven dat voeding afgeeft door afbreken van voeding (plantresten zeewieren) in die tabs
        Met water orgatrex en bactrex mengsel geeg je t bodemleven n boost dat kan je ook elke week 1x doen

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Blad hoort er altijd fier bij te staan als alles goed met ze gaat. Gaan ze hangen is er iets niet goed.

• Levi
        Levi commented
        Editing a comment
        Bedankt voor jullie reacties, Aha, Nee ik bedoelde eigenlijk;

Hersteld de bladstand altijd weer goed nadat een plant teveel water heeft gehad? ( en hierna wel juist bewaterd wordt) 🧐of :

Kan de bladstand hangerig blijven nadat deze teveel water heeft gehad en vervolgens wel juist water krijgt ?

Bv dat dit nog een week duurd ofzo.

Verder vroeg ik me af of iemand de plekjes op het blad herkent .

Eh ja dat stukje is me wel duidelijk hoor als het blad hangt dat er iets is jongens.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Kan het zijn dat na langer slappe bladeren(wel stevig), de bladeren altijd een beetje hangerig blijven ? Ook al krijgt deze nu wel goed water?

Hier door maak ik op dat dat niet duidelijk genoeg is was.

Succes met de kweek 🚀

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Soms een paar uur, soms een paar dagen of soms een paar weken, kan wat raar aantonen bestaand blad blijvend, maar kan terug goed komen. Vergeling blijft geel

Oké mooi dat ik dat weet nu👍ik probeer plant te lezen als beginner. Ik dacht zolang het blad blijft hangen geen water geven tijdelijk Maar je zult op gegeven moment weer water moeten geven. De kunst is om te bepalen wanneer dat moment is, ook al hangen de bladeren nog.

Ik geef nu weer langzaam gedoseerd water en hij lijkt langzaam wat bij te trekken🤟

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Pot tillen, zwaar is geen water en licht dus wel.

Als je een pot met droge grond er bij zet, weet je wat te licht is.

• Levi
        Levi commented
        Editing a comment
        Das ook een goeie inderdaad👍

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Zelfs bij aanpassen is het te zien hoe erg de schade was, en elke plant reageert nog es anders...
    Bezig...
    X