Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Italiaanse koekjes en snoepjes van watermeloen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

COB: Italiaanse koekjes en snoepjes van watermeloen

Korting op 420shop
    Nog net voor het nieuwe jaar ben ik van start gegaan met een nieuwe ronde.
    Deze keer zullen het 2 soortjes zijn, beide van Zamnesia.

Soortje 1 is Biscotti

Info_Biscotti_nl.jpg

Soortje 2 is Watermelon Candy

Info_Watermelon Candy_nl.jpg

De lamp(en) zijn nog steeds de cobs cree cxb3590. Verder blijft ook alles zoals het was bij vorige rondes.
    (zelfde afzuiging, filter, voeding...)

Op 20/12/24 heb ik om 23u s'avonds van elke soort 3 zaadjes gezaaid. De zaadjes gingen zonder voorkiemen
    in zaaigrond die ik inwaterde met kraanwater + Canna Rhizotonic(1.5 ml/400ml)
    Ec was 0.6 en ph 6.2. De thermostaat van het warmtematje staat op 27°C.

Op 22/12/24 plaatste ik ze in de tent met de lamp op 60 watt op een afstand van 50 cm.
    Dit gaf een DLI van 18.3/PPFD 282. Er kwam toen nog niets boven de grond maar als ze zich lieten zien
    hadden ze onmiddellijk voldoende licht.

De dag erna zag ik wel beweging en de eerste die zich lieten zien waren de Biscotti#3 en de Watermelon Candy#3.
    Tegen de avond waren 5/6 zaadjes ontkiemt. Enkel de Watermelon Candy#1 liet wat op zich wachten.
    Tegen de ochtend was die ook boven de grond.

Het duurde dus +/- 3 dagen voor de ontkieming.
    Van elke soort zal er eentje verdwijnen want ik wil terug 4 planten in een scrog.

Tijdens de ontkiemingsfase bleef de temperatuur rond 25°C. De luchtvochtigheid was wel nog heel laag
    maar dat maakt niet uit zolang ze niet boven de grond uitkomen.

24/12/24 duid ik aan als dag 1 van de zaailingfase die zo'n 2 – 3 weken zal duren.
    In totaal zal ik 5 – 6 weken laten groeien op 18/6.

Veel water kregen ze nog niet. Op dag 3 gaf ik ze elk 40 ml kraanwater dat een beetje gevoed was
    met CannaStart en Rhizotonic. Van elks deed ik 1,5 ml bij 500 ml kraanwater en dit werd aangezuurd.
    Ec was 1.13, ph 6.3.

Op dag 4 gaf ik ze nog eens 25 ml elk van dezelfde oplossing.

Dag 5 en 6 waren droog en op dag 7 gaf ik ze elk 65 ml aangezuurd kraanwater (ec 0.62 – ph 6.2)

Vanaf volgende week begin ik met de Plagron voeding.

Toch gingen er enkele opnieuw een beetje strekken. Op dag 4 was dit wel gedaan.
    Het wordt wel opgelost tijdens het verpotten binnen een weekje of 2.

En blijkbaar zaten er al larven in de zaaigrond. Ik dacht eerst dat het zandkorrels waren, maar het zijn dus larven.
    Dat zag ik dus op dag 3 onder de loep.

Ik had nog zand en dus heb ik ze voorzien van een laagje. En er zijn ook aaltjes besteld voor als ik ga verpotten.
    Tja, als de zaaigrond al larven heeft dan is het logisch dat ik elke keer met vrm zat. Nieuwe kopen voor volgende ronde.

Verder gaat de luchtbevochtiger soms eens aan (het is soms erg droog) en blaast de torenventilator tijdens de lichturen
    een briesje langs de zaailingen. De afzuiging staat nog af.

Tijdens deze eerste week van de zaailingfase bleven de temperaturen tussen 21.0 – 27.2 °C
    en de luchtvochtigheid tussen 27 – 82 %

Foto's dag 3

BISC_WACA_26-12-24_PIC01.jpg

Enter Sandman

BISC_WACA_26-12-24_PIC02.jpg

Foto's dag 7

BISC_WACA_30-12-24_PIC01.jpg

De Biscotti's

BISC_WACA_30-12-24_PIC02.jpgBISC_WACA_30-12-24_PIC03.jpg
    BISC_WACA_30-12-24_PIC04.jpg

De Watermelon Candy's

BISC_WACA_30-12-24_PIC05.jpgBISC_WACA_30-12-24_PIC06.jpgBISC_WACA_30-12-24_PIC07.jpg

Morgen begint de tweede week voor deze baby's. Tot volgende week voor 't vervolg

Succes met je nieuwe ladies
    Volg

Comment

Veel succes en ik zou langer voorgroeien zoals ik al schreef in je vorige topic!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja dat de strain tevens bepalend is leert ook de ervaring mij + de aantallen. En aangezien je met zaad nooit weet hoeveel groeipotentie de soort heeft, denk ik dat je in jouw setting het risico het meest spreidt door langer voor te groeien. Want je kan altijd snoeien maar er een extra tak aangroeien gaat niet.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik snap in dez wel de logica van Hork... maar langer voorgroeien betekend ook fors meer elektra... dan moet je dus de afweging magen, iets meer wiet of iets minder stroom. Ik kweek sowieso meestal meer dan ik zou voor een lagere energierekening gaan. Als je redenatie is... een gram wiet levert meer op dan 6 kWh kost... dan kies je natuurlijk daarvoor

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik ga ook liever voor meer planten op de m2 om dezelfde redenatie.

Leuk, ik volg weer!😁

Comment

Suc6 ziet er goed uit
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

Comment

Subke , succes ! Ze hebben nog niet veel afgezien van de larve denk ik, staan mooi, ga ook es dat metselzand gebruiken volgende x of ineens ook aaltjes terug.
          Ganja always does the trick.

Comment

• Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Thx! De aaltjes moeten normaal gezien een dezer dagen geleverd worden en binnen een weekje zal er verpot worden. De 14 liter potten ga ik niet voorzien van een laagje want ik moet de grond kunnen zien. In een scrog is het moeilijk om de potten te tillen, dus ik moet het visueel doen en zie aan de grond of ze dorst hebben. Dus ik hoop dat de aaltjes hun werk gaan doen.

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            vast wel, mooi op tijd erbij!
        Bezig...
        X