Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek - Minigrow - Auto Bubble gum

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn eerste kweek - Minigrow - Auto Bubble gum

Korting op 420shop
    Hallo iedereen.

Eindelijk begonnen met mijn eerste plantje.

Ik heb mij een Minigrow aangeschaft en een starter setje met 2 zaadjes. Auto Bubble gum.

Heb al wat info gekregen in kweken voor beginners

Ik zal proberen in detail te beschrijven wat ik doe en hopelijk kunnen jullie ervaren kwekers mij wat tips geven.

Mijn materiaal.

Minigrow box
    Rootmaxx textielpot van 7,5 liter
    plastic schotel met plastic verhoogje zodat de pot niet in het water zou staan bij teveel water.
    ph meter
    ph -
    start set groeiproducten ( ga ik normaal niet gebruiken voor deze kweek )
    Water : Regenwater uit de regenwaterput ( ondergronds )

Lichtschema : Ik ga op aanraden voor een 20/4 lichtschema. donker van 23u45 tot 3u45

Verloop :

Zaadje 10u in water laten weken en dan in keukenpapier in een zipbag de kast in.

Na 2 a 3 dagen is het zaadje mooi ontkiemd denk ik en ga ik het vandaag in de pot planten.

Ik heb de pot grond goed luchtig gemaakt en dikke brokken losgemaakt en de pot in.

Deze heb ik nu al wat ingewaterd en zal over een uur ofzo het zaadje planten.

Ik ben heel benieuwd naar het verkoop van de groei en hoop dat ik niet teveel tegenslag heb.

Wijs mij gerust op fouten die ik maak of dingen die beter kunnen. ( Alles kan altijd beter maar het moet ook doenbaar zijn voor een beginner, dus keep it simple )

Hier enkele foto's vsn mijn minigrow en mijn prille begin om mijn eerste plantje te kweken.

Thanks!

Grtzz

OGMrD

Attached Files

Succes met je eerste kweek in de Minigrow
    Weet niet of de ruimte waar je box staat verwarmd is anders zou ik op zijn minst de vloer verwarming erbij aanschaffen. dan schommelt je temperatuur niet zo.
    Zeker straks in de bloei ga je daar profijt van hebben
    Regenwater is niet optimaal om te gebruiken willen ook nog wel is muggen of andere insecten larven in n regenton zitten die wil je niet in je box krijgen
    leidingwater ook beter in te regelen.
    je pot in de schotel is goed zo kan je ook onderlangs water geven vind ik persoonlijk makkelijker. De aarde en de plant zuigen de pot dan vol en als t genoeg is blijft t water staan. klein laagje water mag in de schotel blijven staan dat zuigt hij wel op is de schotel droog gooi je er weer wat bij.
    Nogmaals succes en geduld toegewenst

Ik volg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Halfomhalf kraan/regenwater, of calmag bij het regenwater.

• OGMrD
      OGMrD commented
      Editing a comment
      Hey, Thanks.

Kamer is verwarmd. In de box is het nu 24.5 ( staat nu al een dagje voor te draaien om zeker te zijn dat alles werkt )
      Ik heb de vloer verwarming erbij gekocht maar nog niet aangesloten. Wou eerst zo proberen. alsook een extra fan indien nodig.

Ik heb nu wel al ingewaterd met regenwater. Zal anders verder gaan met leiding water vanaf nu? dan zet ik al een emmer klaar om op temperatuur te komen en te verluchten.

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Goed voorbereid. πŸ‘πŸ»
      Gaat helemaal goed komen lees ik al.
      Je tijden zo zetten dat als t licht uit is in de box de huis cv brand scheelt ook al.

Leuke start, ga ik zeker volgen.
    veel succes.
    🀞

Comment

Leuk ik volg! Succes met je kweekje😁

Comment

Zo, zaadje is geplant.

Heb een foto van het zaadje ontkiemd erbij gezet, denk dat dit voldoende was,niet?

Nog een beetje extra water rond het zaadje en kapje erover.

En nu maar wachten

Vochtiheid is nu nog 36, kan dit een probleem zijn?

Zal wel wat verhogen denk ik met die pot er nu in?

Temp 23.9
        Attached Files

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Onder zijn kapje is het vochtig genoeg met die temperatuur gaat helemaal goed komen

Leuke kastje!! Ik heb hem recent voorbij zien komen en vind hem interessant. Alleen de prijs niet!

wil namelijk zelf een microkweek gaan beginnen. Heb inmiddels een ikea hallan lockerkast gekocht (2ehands)

ben wel benieuwd hoe de filter eruit ziet

en ben ook zeer benieuwd naar het eindresultaat 😁

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Er is iemand een goedkopere versie aan het ontwikkelen.

Dus houd het nieuws in de gaten.

Succes, subke !
        Ganja always does the trick.

Comment

Is zo een vochtigheidsmeter iets wat de moeite kan zijn om te kijken of de grond vochtig genoeg is?
          Attached Files

Comment

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Neee niet doen, zonde van je geld.
            Als je echt vocht in de grond wilt meten.
            Blumat/Stelzner tensiometer, helaas zijn die wel prijzig en kunnen ze niet verplaatst worden.

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Oh die heb ik ook nog ergens wel handig dan de wijzer in tussen 6 en 7 houden

Knetter de knetter Begint nu iedereen hier plots Bubblegum te kweken,wat is ditπŸ€£πŸ˜€

Comment

Welkom bij de Mgb posse. 😎

Veel plezier en succes met je eerste kweekje. 🌱

Comment

Bezig...
            X