Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tomjonko's kweek regulier zaad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tomjonko's kweek regulier zaad

Het Tom,

Ik denk dat je te weinig afzuiging hebt.

2x400 watt is 800 watt. Deze delen door twee plus 20 % van je maximale licht vermogen is je m3 van je afzuiger. Oftewel in jou geval minimaal 600m3. Zo ververs je voldoende keren je lucht in je hok en kun je je temperatuur op peil houden.

Let wel op dat er geen bochten in je slangen zitten want dan gaat je zuigkracht omlaag. Tevens kun je nooit (in jou geval) 420m3 door een filter van 150m3 zuigen. Je filter is een trechter in dit geval. Je filter moet minimaal gelijk aan je afzuigen zijn. (mist je enorme overkapaciteit hebt).

Ik zou er een 500m3 filter op zetten. Daarnaast zou ik je vorige afzuiginstallatie (150m3 afzuiger inclusief 150m3 filter) alvast voor nood installaren. Zo kom je op net geen 600m3 aan afzuiging.

Ik zelf heb tegenwoordig een hok met 1x400 en 1x600 lamp. Afzuiging en filter 1000m3. Die paar mooie dagen waar de temperatuur overdag rond de 28 graden was heb ik pieken gehad van 31 graden op maximaal vermogen. Dit steeds maar een uur of twee aangezien ik in de nacht de lampen aan heb en de buiten temperatuur enorm daalde.

Succes
    Gr Q

Comment

Heey Q,

K heb alvast een grotere filter gekocht. Zit er aan te denken om de kleine afzuigert idd gewoon altijd aan te zetten en de grote gewoon op een temperatuur in te stellen. In mijn kast is het overdag "donker". Hierdoor kan ik overdag wel even de plantjes uit de kast halen om even wat temperatuur testjes te doen.
      Enkel even wachten op de filter.

Nog even over de lucht inlaat, ik heb zo'n deense bodem gemaakt. hiernaast heb ik nog 2 inlaat vents in mijn dak.
      Nu heb ik daar even over na zitten denken en ga daar met wat pvc een "buis" aan bevestigen zodat de lucht onder in de kast word ingeblazen.
      Ben namelijk bang dat ik anders de opgestegen warme lucht weer naar beneden blaas. Ik heb aan 1 van de intake's al een alu buis bevestigd, maar dit is zo niet echt handig en neemt best wat ruimte in.
      Heb volgends mij de hoeveelheid warmte van deze lampen wat onderschat.

Enfin, ik heb nog genoeg te doen komende week

Ik houd jullie op de hoogte.

Ciao TJ
      Attached Files
      "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Best Tom,

Je planten houden er niet van om op de tocht te staan. En koude lucht valt omlaag en warme lucht stijgt omhoog. Mijn mening is dan ook dat je je luchtinlaat bovenin je hok plaatst. Dit zo ver mogelijk van de uitlaat vandaan. Hierdoor 'valt' de koude lucht alsware over de planten omlaag en krijg je een natuurlijke citculatie.

Zelf heb ik een active inaat op 1.80m hoogte en een pasive op 2m hoogte. Mijn uitlaat is aan de andere kant van de ruimte op 2m hoogte. Filter hangt bovenin in het midden van de tent. Beneden in de ruimte is het evengoed 2a3 graden kouder dan bovenin. Temperaturen zijn prima (mits buiten 25 graden of warmer, maar dat is het nooit in NL snachts) onder controle te houden.

Dat gaat een mooie kweekruimte worden!

Gr Q

Comment

Weer een paar daagjes verder dus ff un update.

Vandaag heb ik mijn nieuwe Rihno filter binnen gekregen. Er komen dus 2 afzuigers in mijn kast te hangen. mijn kleine afzuiger van mijn vorrige kweek 150m3 /uur(altijd aan als de lampen aan staan) en de nieuwe van g-tools (420m3/uur) waar ik de max- temperatuur en een min-toerental op instel.

Zoals op de foto's te zien gaan de plantjes best goed. echter gaan ze wel elkaar wat in de weg zitten. Onder de tl heb ik al bijna geen plek meer.Zou ik beter 1 weekje nog gaan groeien onder hps? twijfel ik een beetje over.
          Nadeel is dat ik niet kan zien welke man en welke vrouw is.. Anders hat ik alvast een paar mannen weg gedaan. (is het ruimte gebrek geleik opgelost )

Bijgaand nog wat foto's van de plantjes.

Ciao
          Attached Files
          Last edited by tomjonko; 1 September 2011, 23:51.

Comment

TOm weet hoe het werkt, erg mooi,

Comment

@Monty, Thnx en leer nog elke dag bij

Vandaag bezig geweest met mijn aankomend scrogg-net. Bij de vorrige kweek is deze methode wel bevallen.
              Nu dan in combinatie met hps, maar vind het wel makkelijk en fijn werken met een scrognet.

morgen ga ik alle plantjes toppen. Hierna nog 7 dagen op 18/6 en dan gaan zo op 12/12.
              Ik hoop dat ze lekker vlot hun geslacht gaan weergeven. De grote potten staan al klaarstaan.
              Heb al zin in het selecteren van de dames

Ciao TJ

Comment

Vandaag weer bezig geweest met mijn kast.
                Op de eerste foto zie je de 2 afzuigers en 1 hoge inlaat fan.
                Op de 2e foto zie de de andere inlaat fan enkel deze met een alu buis verlengt zodat de lucht lager in de kast komt.

In de bodem van de kast heb ik 15 gaten zitten van 22mm. Toch hebben deze gaten na mijn idee nog te weinig doorstroom van lucht.
                De middelste 5 gaten ga ik groter boren naar 45mm. Hiermee hoop ik genoeg verse "koele" lucht binnen te krijgen.

Ik hoop dat dit genoeg gaat zijn voor mijn 2x400watt.

Weet iemand nog een ander trucje om de temperatuur in de kast op niveau te houden?(zonder cooltubes te gebruiken)

Ciao TJ
                Attached Files

Comment

Zo laag mogelijk inblazen, en uitblazen naar een andere ruimte, of naar buiten.
                  Uitblaas en inblaas niet in dezelfde ruimte dus.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heey QnQ,

De uitblaas gaat bij mij direct naar buiten.
                    De inblaas heb ik er een hoog en een laag om het zo even te noemen.
                    Jij adviseerd deze beide onder in de kast in te laten blazen

Ciao TJ
                    Last edited by tomjonko; 9 September 2011, 19:04.

Comment

Vandaag weer een foto update.
                      De 2 achtergebleven plantjes zijn een inhaalslag begonnen.

Vorrige week zaterdag heb ik al de plantjes getopt. Nu zijn de 'nieuwe' scheutjes nog steeds heel erg klein.
                      Ze hebben er nu 3 weken groei op zitten en wou ze eigenlijk dit weekeind op 12/12 zetten.

Nu zit ik er aan te denken om er nog een week groei aanvast te plakken om de nieuwe scheutjes nog even wat extra te laten groeien.

Of is dit niet nodig? Hoe groot zullen ze worden als ik ze wel dit weekeind in bloei zou zetten?

Ciao TJ
                      Attached Files

Comment

12 mannen dus 12 vrouwen over.
                        Staan nu in 12l potten. 2x400watt.
                        Attached Files

Comment

Wat een geweldige kweek, alles super netjes en clean.. Successsssss!

Groetjes, De RKweker!

Comment

Weer even een foto update.
                            Ik ben overgestapt op voeding van canna. Hier hou ik net als de vorrige kweek niet het voedingsschema aan. Dit gaat puur op gevoel. Gewoon kijken wat de plantjes doen.
                            Door de warmte van de hps verdampt een hoop water. De voeding uit het water blijft achter in de grond. Hierdoor kan ik om de dag water geven zonder voeding. Ook het afzuren deze ronde naar ph van 6,8 in plaats van 6,2. Dit omdat ik dan minder chemische zooi bij het water hoef te doen.
                            Mocht ik merken dat er stoffen niet opgenomen worden kan ik dit nog aanpassen maar ik denk dat dit niet nodig is.

Ook het opbinden van de plantjes pak ik anders aan deze kweek. Omdat ik wat meer diepte licht heb laat ik ze wat hoger boven het net uit groeien en bind de scheuten op die andere scheuten in de weg zitten en de scheuten die hoger groeien dan de andere.
                            Attached Files

Comment

zeer netjes word wel een geslaagde kweek
                              vriendelijke groetne thclover

Comment

Hey thclover,

Bedankt voor je reactie
                                Ik heb zelf ook wel een goed gevoel over deze kweek. Plantjes groeien als gekken.
                                Doordat alles eigenlijk goed gaat word het volgends mij een beetje een saai kweekverslag. Krijg ook erg weinig reacties deze keer.

Mrgoed, k heb liever een goeie kweek

Ciao TJ

Comment

Bezig...
                                X