Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tomjonko's kweek regulier zaad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tomjonko's kweek regulier zaad

Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

Het is tijd om mijn nieuwe kast in gebruik te gaan nemen.
    Ik heb dit keer regulier zaad van sannieseeds.

10x Jack-Berry F3
    10x Shack F2
    5x El Monstre F2
    5x The Mask F2

Van deze 30 ga ik 12 dames selecteren en afbloeien.

Momenteel heb ik al 19 ontkiemde zaden geplant. morgen de overige 11.

Ik ga groeien met 10x 18watt tl en bloeien onder 2x 400watt HPS. Misschien dat ik wat extra watt nodig heb voor de groei maar dat kijk ik nog wel even aan. Heb nog genoeg spaarlampen liggen

De afzuiger deze ronde is er een van G-tools (425m3). Zo'n dingetje met thermostaat en een regelbare minimum toerental.

Net als de vorige ronde ga ik weer aan de gang met voeding van Hesi.

Bijgaand wat foto'tjes, Elke week weer een update.

Groetjes en CIiaoo TJ
    Attached Files
    11
    100 gram
    0,00%
    0
    200 gram
    0,00%
    0
    300 gram
    18,18%
    2
    450 gram
    18,18%
    2
    500 gram
    18,18%
    2
    550 gram
    9,09%
    1
    600 gram
    9,09%
    1
    650 gram
    0,00%
    0
    700 gram
    0,00%
    0
    750 gram
    27,27%
    3

The poll is expired.

Last edited by tomjonko; 24 August 2011, 19:04.
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Re: Tomjonko's kweek regulier zaad

Dat je er maar een lekkere Jonko aan over houd Tom .

Comment

ziet er gesellig uit daar !

suc6 kerel

Comment

Hij is er weer

Veel succes deze ronde en dat het net zo een ronde mag zijn als de vorige.

Je heb iig goede genetica en goede zaden dus daar zal het niet aan liggen. Mooi hok heb je gemaakt, maar als ik jouw was zou ik een frame hebben gemaakt voor 1200mm TL van 36W, als ik dat zie past dat makkelijk en dan zit je goed qua lumen en wattage voor een goeie gezonde groei.

Veel suces man!!!!!

Grtz

Comment

Bedankt voor de leuke reacties!

THC, je hebt helemaal gelijk, beter tl met andere afmetingen. Ik had nog 10 armaturen voor 18watt met alle bijhorende tl lampen(alle kleuren) vandaar deze opstelling.
          Zodra de plantjes buiten deze opstelling beginnen te groeien, gaan ze onder de hps.

Ik heb nog een heel stel van die 23watt tornado's (met die reflectortjes http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...de-Micro-kweek ) dus misschien hang ik er nog wel een paar bij.

Ik heb nog steeds vol vertrouwen in mijn tl's en spaarlampen, maar denk met mijn nieuwe kast dat ik beter kan bloeien met HPS.

Ik heb 2 400watt setjes met die phillips lampen. Heb veel getwijfeld of ik niet beter 2 of 3x 250watt kon gebruiken. toch voor de 2x 400 gegaan.
          denk dat het wel een leuk kweekje word 800watt op 2x0,6m=1,2m2

Ciao TJ
          Last edited by tomjonko; 9 August 2011, 00:00.

Comment

Hallo allen,

Heb er verder geen verslag van bijgehouden maar toch nog wat foto's van mijn buitenplanten.
            Met dank aan vale, voor de deense zaden.

Er staat 1 plant bij die niet getopt is, gister even de hoogte gemeten en gewoon 3m hoog!
            Ze staan al lekker in bloei.

Ciao TJ
            Attached Files

Comment

Bedankt voor je PM!
              En ik ben blij dat ze het zo goed doen, zeer mooie bomen en lekkere toppen al. Klassewerk!!

Comment

Hallo allemaal,

Van de 30 zaden zijn er 28 boven de grond gekomen. Echter zijn er 4 stuks van de shack die erg achter blijven.
                De kiemkracht liet een beetje te wensen over. Deze 10 zaden waren allemaal ook erg klein van stuk.
                mrgoed, denk dat ze nog wel bij trekken.

Verder heb ik er nog 3x18watt bij gehangen ivm ruimte gebrek onder de lampen.

Voor de komende 2 weken blijven ze nog onder de tl. hierna acht ik de plantjes sterk genoeg om plaats te nemen onder de hps.

Bijgaand nog wat foto'tjes.

Ciao TJ
                Attached Files

Comment

Hallo allen,

Weer een klein weekje verder.
                  Er zijn er 24 die lekker gaan. 4 blijven nog steeds een beetje achter.
                  Deze laat ik wel staan. Moet er uiteindelijk wel toch 10 a 12 mooie dames aan over houden.
                  Vandaag heb ik de lampen op 3/4cm boven de planten gehangen. Tot vandaag hebben ze op 10cm gehangen. Dit omdat anders de bovenste laag aarde te snel op droogt. En als de worteltjes nog ondiep zitten..

Bijgaand nog wat foto'tjes.

Ciao TJ
                  Attached Files
                  Last edited by tomjonko; 24 August 2011, 19:07.

Comment

Weer 4 dagen verder en de plantjes groeien als onkruid.
                    De Shack plantjes lopen nog steeds een beetje achter maar het verschil word al kleiner.

Verder zijn de plantjes mooi groen en zitten de internodes lekker dicht bij elkaar. TL's hangen nu zo'n 2 tot 5 cm boven de plantjes.

Zie bijlage

Ciao
                    Attached Files

Comment

Gaan Mooi Gozer!!

Succes met deze ronde!!

We volgen

Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Wel beetje veel voor hobbykweek..

Het boeit mij verder neits, succes!
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Haha, ja beetje veel he
                          Nee t is regulier zaad en ik wil graag de mooiste selecteren. De mannekes en de zwakke vallen nog af.
                          De meest potente dames komen in 15 l potten te staan.
                          Denk 10 a 12 stuks.

Ciao TJ

Comment

Dat ziet er goed uit Tommy, mooie gezonde planten heb je staan.

Nu houden zo......

Veel succes met je selectie proces straks!!

Grtz

Comment

Heey ThC, bedankt voor je reactie
                              Ik ga mijn best doen deze kweek. Na mijn vorrige kweek heb ik een hoop geleerd.

Daar had ik eerst wat problemen met het water geven. Vaak was dit te veel. Wietplantjes staan volgends mij liever een beetje droog dan nat. Daar hou ik me nu ook goed aan en ze gaan aardig goed

---------- Post added at 00:41 ---------- Previous post was at 00:19 ----------

Over 2 weken gaan de plantjes onder de 2 hps lampen.
                              Om de warmte goed af te kunnen zuigen had ik een afzuiger gekocht die 420m3 per uur kan verwerken, daar waar ik eerst een "badkamer" buisafzuigert had van 150m3.
                              De koolstoffilter hierop was ook voor 150m3. Nu heb ik deze op de afzuiger van 420m3 zitten..
                              Eerlijk gezegd had ik hier niet echt bij stil gestaan..

Deze filter kan natuurlijk maar un bepaalde hoeveelheid lucht door laten(lijkt mij).
                              Hierdoor kan ik geen gebruik maken van het volledig vermogen van mijn afzuiger.

Zou ik er goed aan doen om een groter filter te kopen?
                              Of zou het met deze combi gewoon gaan?
                              t is 2x 400watt in een ruimte van 2x0,6x1,8m (lxbxh)

Nu de plantjes al in de kast staan kan ik geen temperatuur test meer doen met de lampen etc.
                              Ik heb totaal geen ervaring met de hoeveelheid warmte die een hps produceerd daar waar ik eerder enkel met tl en spaarlampen heb gekweekt.

Iemand een idee?

Ciao TJ

Comment

Bezig...
                              X