Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek op cocos 2x blue mistic 3x power flower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste kweek op cocos 2x blue mistic 3x power flower

Korting op 420shop
    hallo ,

ik ben zelf begonnen met kweken op cocos in een kweektent van 100x100x200 met 400watt lamp en koolstofluchtfilter enz ...
    nu zou ik graag eens weten of alles in orde is met men plantjes want 1 ervan heeft gebogen blaadjes en 1 ervan een licht krullend blaadje , iemand die weet hoe dit komt ?
    ze zijn 6 dagen geleden boven gekomen en staan nu nog op 18/6 en zou ze normaal op zondag op 12/12 normaal komen ze 100-120cm groot zal dat ook zo zijn als ik ze zondag op 12/12 zet in de growshop zeiden ze van wel ?
    ik geef ze elke dag elk 250ml water met canna coco a+b en rhizotonic voor wortelvorming .
    hier enkele foto's :

DSC00991.jpg
    kweektent achteraan 2x blue mistic vooraan 3x powerflower

plantjes.jpg
    plantjes

afzuiging.jpg
    de afzuiging met v.s.a voor lamp

temperatuur en lv.jpg
    lv en temperatuur

gekruld blaadje.jpg
    licht krullend blaadje ?

hangende blaadjes.jpg
    licht hangende blaadjes ?

ziet dit er een beetje uit zoals het hoort of ?

alvast bedankt !

Re: 1ste kweek op cocos 2x blue mistic 3x power flower

hey, ben zelf maar een beginner kweker prof blower . Maar ik denk je te teveel water geeft en je LV te laag zit. hopelijk krijg je reactie van iemand met meer ervaring als ik.
    Maar ik denk dat ze hier graag en snel op zullen reageren . veel succes

Comment

ik had ergens gelezen dat als je een plantje zaait het niet echt nodig is om een hoge lv te hebben omdat je dan al een kiemworteltje hebt , klopt dit ? en zal even wachten met water te geven en kijken hoe het loopt
      alvast bedankt .

Comment

zaad plantje kunnen beter tegen een lage lv,je zaai lingen hebben nu wat opstart problemen,als je je lamp er niet te dicht op zet de eerste week,dan moet het goed komen.

Comment

heb men lamp ipv 40cm op 50 cm gehangen daardoor zijn ze wel iets beter gaan groeien thnx voor de reactie .

Comment

in de bloei mag een 400 watt lamp op 40 cm van je hoogste top hangen.het liefts met een fan die tussen de lamp en je toppen waait.in de groei moet je hem,langzaam laten zakken.dus beginnen op 1 meter hoogte en dan in een week tijd tot 50 cm brengen.

Comment

weet iemand of ik ze binnen 2 dagen al op 12/12 mag zetten ? zou graag plantjes hebben van +100cm .

Comment

even een update hoe da plantjes gegroeid zijn in 4 dagen
                nog enkele dagen en dan zet ik ze op 12/12 .

blue mistic..jpg
                2x blue mistic

power flower.jpg
                3x power flower

kweekje.jpg
                allen samen

kweekje..jpg
                nog eens .

als jullie iets kunnen opmerken dat ik nog kan verbeteren mag je dat gerust vertellen .
                tips en reactie altijd welkom !

Comment

Yow blueberryburst,

Leuke set-up maar ik ben blij dat ik niet naast je woon.

Het is echt heel erg gevaarlijk om je VSA zo op te hangen in je tent!!!

De VSA is het meest risicovolle onderdeel van je kweekspullen. Deze kunnen behoorlijk heet worden en brand veroorzaken, in jouw geval gaat je tent direct in vlammen op. Je hoort je VSA buiten je tent te monteren op een stuk brandvrij materiaal, bijvoorbeeld op hout met gipsplaat ertussen. Beter kun je een open VSA ook koelen met een kleine ventilator en er voor de zekerheid een automatische blusser boven hangen, dan heb je alles veilig. Nog veiliger is het om een compleet gesloten VSA te gebruiken, zelf heb ik tweedehands tuinbouwlampen (EVSA) van hun fitting ontdaan en er een kroonsteen aangehangen zodat ik ze buiten de kweekruimte kon plaatsen.

Succes met je kweek.

Grtzzz

Comment

Ik wil geen mierenneuker zijn hoor maar staat deze topic niet verkeerd ??? aangezien er een total cocos gedeelte is ........

Smoke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blueberryburst View Post
                      nog enkele dagen en dan zet ik ze op 12/12 .

Comment

yo mohawk ,

ja ik weet dat dit niet de beste oplossing is maar men kabel was niet lang genoeg om hem buiten men tent te hangen zal dan maar eens een langere kabel halen en die proberen buiten men tent te plaatsen . thnx voor de info !

---------- Post added at 18:08 ---------- Previous post was at 18:07 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door Smoke75 View Post
                        Ik wil geen mierenneuker zijn hoor maar staat deze topic niet verkeerd ??? aangezien er een total cocos gedeelte is ........

Smoke
                        ja dit is men eerste post en had te laat gezien dat er ook verslagen waren voor op coco's te kweken ...

---------- Post added at 18:22 ---------- Previous post was at 18:08 ----------

ja bij mij in de growshop zeiden ze van max 1 week groeien en dan omzetten op 12/12 had dan ook gevraagd of die plantjes dan wel groot zouden worden en hij zei me dat ik daar nie moest aan twijfelen en op men kweekshema van coco's staat dit ook zo 1week 18/6 en daarna 12/12 :s heb ze nu juist op 12/12 gezet en zal kijken wat het doet mss volgende dan wat langer op 18/6 laten staan he

maar toch bedankt voor de tip !
                        Last edited by ceBep; 16 August 2011, 21:56. Reden: quote verwijderd en let op je dubbelposten....

Comment

Als je 20 stekken in je tent had gehad zou ik het ook bij 1 week voorgroei houden, bij vijf zaailingen niet. Nu krijg je smalle planten van max 50cm hoog is mijn idee maar we zullen zien, ik zal je kweek volgen Blue.

Laterzzz

---------- Post added at 00:49 ---------- Previous post was at 00:43 ----------

O Blue, wat de VSA betreft. Zorg dat je een dik snoer, minimaal 1,5 kwadraat, van de VSA naar de lamp laat lopen en gebruik kabel-eind-hulsen. De VSA levert meer dan 300 volt aan de lamp dus gebruik goede kabels en zet deze ook goed vast met zadeltjes zodat ze niet kunnen bewegen in het kroonsteentje van de VSA.

Succes

Comment

Beste Blueberryburst.....lol.
                            Wens je alvast heel veel fun toe op coco's.
                            Hier en daar zal ik je aanwijzing geven wat je er mee doet moet je wel zelf weten natuurlijk he. is maar advies.
                            voor de andere mensen .....advies is altijd welkom en zoals velen van jullie weten doe ik altijd MIJN eigen zegje....hehe.....dus hier komt ie:

post 1: veel te veel water.....geef ze dagelijks eens 50ML water dan NIET in het midden maar gewoon een treepje aan rand aub....werken de wortelen beter.
                            Dus gewoon lekker aan de rand.
                            Ik zou starten met 50 ml.
                            Ook als je ze straks in de bloei zet begin dan de eerste 2 weken met slechts 100 ML water hoor. In week 3 zou ik het op 200 houden en dan week 4 op 300 daarna een MAXIMIUM van 400 ml per plant.

post 4: bij een te lage LV kun je overwegen een klein plastic emmertje te nemen daarvan de bodem eruit knippen en plastic folie overheen trekken, paar gaatjes inprikken en zet er eens voor de fun
                            een lv meter in en wacht 5 minuten lol..... bij het niet kunnen vinden van emmertjes kun je overween naar de chinees te gaan en SOEPBEKERS te kopen die geven ze je wel mee.
                            Een uitstekend alternatief voor d eLV omhoog te krijgen op een extreem korte tijd. en in ieder geval GEEN stekker extra van een apparaat dat het vocht op enkele uren omhoog haalt.....
                            ook zaailingen kunnen redleijk wat vocht hebben, mijn ervaring is altijd al de emmertjes die je ook terug ziet in diverse posten hier van mij....... simpel maar werkt wel.....

post 5: in de groeifase....gooi je lamp aub op meer dan 1 meter.....in de eerste week van de bloei mag je deze verlagen naar 80cm tot 1 meter.
                            daarna kun je langzaam zakken zodat ze in week 3 op ongeveer 50 a 60 zit. In week 4 gewoon 40 cm en lager kan wel......

post 7: ik deed altijd zijn zaden ontkiemen en regelrecht op 12 uur.....de eerste weken groeien ze toch. en de opbrengst blijft vrijwel gelijk.
                            Misschien als je meer vertakkingen wilt kun je overwegen ze in de groei te zetten (meestal deed ik dat niet, en in uitzonderlijke gevallen was het slechts 1 week groei)
                            Dus gewoon zelf weten..... bij mij werkte dat goed....zie trouwens wat oude coco's posten van me daar staat het ook.

post 9: @Mohawk: kroonsteen das lekker veilig.
                            Ter aanvulling: je kunt ook overwegen je ballast (vsa) buiten d etent op bv een vensterbank te leggen je tent is klein dus lange kabel heb je niet he.
                            Ook kun je in plaats van een ventilator te zetten (wat weer een extra stekker bevat) gewoonweg je afzuigslang die normaalgezien op je afzuiger en filter zit, richting BUITEN je tent dez e
                            op je ballast richten zodat dez eword gekoeld door de uitlaatlucht van je tent ....en laat het 30 graden zijn in je tent......leg je hand eens op zo'n ballast......zet vervolgens eens die slang erop voor een uurtje
                            terwijl hij de "vieze"lucht wegblaast....leg dan nog eens je hand erop en merk het verschil....... wederom een simpel maar werkende tip...... gewoon koelen met afvoerlucht....
                            ps:
                            @mohawk...je vsa is NIET het meest rissicovolle onderdeel hoor...... de kabels die eraan hangen zijn gevaarlijker..... let hierbij op dat aan je kap (normale kap dan wel)
                            een kroonsteentje hangt.....indien je met kettingen werkt als ophangsysteem zorg AUB ervoor dat deze ketting gespannen omhoog staat...... zorg AUB dat de ketting door een schoonheidfoutje
                            niet in aanraking komt met het kroonsteentje.......plastic van kroonsteentje gaat smelten....waardoor dez egaat druppelen in je coco's-------------- coco's is droog---------- spetters zijn grloeiend heet
                            wat als resultaat geeft dat je een enorme sigaret krijgt in je coco's...... dus pas op met kabels,.......

post 13: wederom @ MOHAWK: nu krijg je planten van max 50 cm....uhmmmmm....... ik heb destijds zaden ontkiemd rechtstreeks ZONDER voorgroei op 12 uur gezet...en tot mijn verbazing werden ze minimaal 120cm hoog..... de rest daarna zat ik toch op een gemiddelde van zo'n 80 cm.....zla wel de soort zijn dan hehe......

VRAGEN:
                            -hoeveel literpotten?
                            -gebruik je ec meter? en of PH meter?

tot slot, ieder zijn oordeel....geef je alleen maar info en wat tips van een ruimdenkend persoon die al wat kweekjes achter zich heeft gelaten.....met een ruime ervaring....
                            wens je hierbij ontzettend veel plezier en een enorm leerzame kweek toe......greets kweker....ene....ik kijk af en toe eens mee!!!
                            @ Mohawk: de bovengenoemde opmerking zijn NIET persoonlijk bedoeld of zo.....gewoon voor de mensen die ook wat anders willen horen...dus geen critiek of zo.....
                            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
                              Beste Blueberryburst.....lol.
                              Wens je alvast heel veel fun toe op coco's.
                              Hier en daar zal ik je aanwijzing geven wat je er mee doet moet je wel zelf weten natuurlijk he. is maar advies.
                              voor de andere mensen .....advies is altijd welkom en zoals velen van jullie weten doe ik altijd MIJN eigen zegje....hehe.....dus hier komt ie:

post 1: veel te veel water.....geef ze dagelijks eens 50ML water dan NIET in het midden maar gewoon een treepje aan rand aub....werken de wortelen beter.
                              Dus gewoon lekker aan de rand.
                              Ik zou starten met 50 ml.
                              Ook als je ze straks in de bloei zet begin dan de eerste 2 weken met slechts 100 ML water hoor. In week 3 zou ik het op 200 houden en dan week 4 op 300 daarna een MAXIMIUM van 400 ml per plant.

post 4: bij een te lage LV kun je overwegen een klein plastic emmertje te nemen daarvan de bodem eruit knippen en plastic folie overheen trekken, paar gaatjes inprikken en zet er eens voor de fun
                              een lv meter in en wacht 5 minuten lol..... bij het niet kunnen vinden van emmertjes kun je overween naar de chinees te gaan en SOEPBEKERS te kopen die geven ze je wel mee.
                              Een uitstekend alternatief voor d eLV omhoog te krijgen op een extreem korte tijd. en in ieder geval GEEN stekker extra van een apparaat dat het vocht op enkele uren omhoog haalt.....
                              ook zaailingen kunnen redleijk wat vocht hebben, mijn ervaring is altijd al de emmertjes die je ook terug ziet in diverse posten hier van mij....... simpel maar werkt wel.....

post 5: in de groeifase....gooi je lamp aub op meer dan 1 meter.....in de eerste week van de bloei mag je deze verlagen naar 80cm tot 1 meter.
                              daarna kun je langzaam zakken zodat ze in week 3 op ongeveer 50 a 60 zit. In week 4 gewoon 40 cm en lager kan wel......

post 7: ik deed altijd zijn zaden ontkiemen en regelrecht op 12 uur.....de eerste weken groeien ze toch. en de opbrengst blijft vrijwel gelijk.
                              Misschien als je meer vertakkingen wilt kun je overwegen ze in de groei te zetten (meestal deed ik dat niet, en in uitzonderlijke gevallen was het slechts 1 week groei)
                              Dus gewoon zelf weten..... bij mij werkte dat goed....zie trouwens wat oude coco's posten van me daar staat het ook.

post 9: @Mohawk: kroonsteen das lekker veilig.
                              Ter aanvulling: je kunt ook overwegen je ballast (vsa) buiten d etent op bv een vensterbank te leggen je tent is klein dus lange kabel heb je niet he.
                              Ook kun je in plaats van een ventilator te zetten (wat weer een extra stekker bevat) gewoonweg je afzuigslang die normaalgezien op je afzuiger en filter zit, richting BUITEN je tent dez e
                              op je ballast richten zodat dez eword gekoeld door de uitlaatlucht van je tent ....en laat het 30 graden zijn in je tent......leg je hand eens op zo'n ballast......zet vervolgens eens die slang erop voor een uurtje
                              terwijl hij de "vieze"lucht wegblaast....leg dan nog eens je hand erop en merk het verschil....... wederom een simpel maar werkende tip...... gewoon koelen met afvoerlucht....
                              ps:
                              @mohawk...je vsa is NIET het meest rissicovolle onderdeel hoor...... de kabels die eraan hangen zijn gevaarlijker..... let hierbij op dat aan je kap (normale kap dan wel)
                              een kroonsteentje hangt.....indien je met kettingen werkt als ophangsysteem zorg AUB ervoor dat deze ketting gespannen omhoog staat...... zorg AUB dat de ketting door een schoonheidfoutje
                              niet in aanraking komt met het kroonsteentje.......plastic van kroonsteentje gaat smelten....waardoor dez egaat druppelen in je coco's-------------- coco's is droog---------- spetters zijn grloeiend heet
                              wat als resultaat geeft dat je een enorme sigaret krijgt in je coco's...... dus pas op met kabels,.......

post 13: wederom @ MOHAWK: nu krijg je planten van max 50 cm....uhmmmmm....... ik heb destijds zaden ontkiemd rechtstreeks ZONDER voorgroei op 12 uur gezet...en tot mijn verbazing werden ze minimaal 120cm hoog..... de rest daarna zat ik toch op een gemiddelde van zo'n 80 cm.....zla wel de soort zijn dan hehe......

VRAGEN:
                              -hoeveel literpotten?
                              -gebruik je ec meter? en of PH meter?

tot slot, ieder zijn oordeel....geef je alleen maar info en wat tips van een ruimdenkend persoon die al wat kweekjes achter zich heeft gelaten.....met een ruime ervaring....
                              wens je hierbij ontzettend veel plezier en een enorm leerzame kweek toe......greets kweker....ene....ik kijk af en toe eens mee!!!
                              @ Mohawk: de bovengenoemde opmerking zijn NIET persoonlijk bedoeld of zo.....gewoon voor de mensen die ook wat anders willen horen...dus geen critiek of zo.....
                              yo kweker ,

allereerst enorm bedankt voor de bijzondere nuttige info !! zal direct als het licht aangaat enkele dingen toepassen !
                              nu staan ze in 11liter potten
                              en gebruik nog geen ec en ph meter maar heb deze vorige week besteld (combo koffer van milwaukee ) met alles erbij zoals ijkvloeistof enzo ... kost prijs was ong 150€
                              ik kijk er al naar uit om deze te gebruiken want wil echt zoveel mogelijk probleme uit e weg houden !

enorm bedant voor de nuttige info !!

grtz

Comment

Bezig...
                              X