Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweekverslag: Eerste (binnen)kweek ooit, wish me luck
ik heb hem doorgelezen, jezus man wat een resultaat. ook nog eens op autoflowers bijna een kilotje. Ik weet bij wie ik aan klop als ik tegen problemen aanloop met de gorilla glue xD Mijn planten lijken alleen erg klein in vergelijking met toen jou planten 3 weken waren misschien moet ik ze wat vaker water gaan geven. zat nu eigenlijk op 1x per week, en een voetenbadje tussendoor, denk dat ik op dit stuk wat steekjes heb laten vallen
ja dat zal ook wel een flink verschil maken inderdaad, ik zit zelf op een 100W lamp. Maar inderdaad ik zal denk ik gewoon wat vaker water moeten geven.
Er zijn zeker een aantal ontwikkelingen die het waard zijn te delen.
Ik heb daarnaast de lamp van 60% naar 80% gezet, wellicht teveel?
De oudste plant is nu bijna 4 weken oud, gaat hartstikke lekker. Maar wat zag ik tot mijn verbasing vandaag, op sommige bladeren zit een gaatje.
Als eerst ging er een belletje rinkelen van hé, dit zou het werk van beestjes kunnen zijn, al heb ik de grond nu al vaak genoeg goed bekeken, en heb ik hier geen sporen van aangetroffen.
Los van dit, DENK IK: dat ik waarschijnlijk wat bladeren zal moeten gaan verwijderen om meer licht door te laten schijnen, echter ben ik hier wel erg voorzichtig mee, de overduidelijke boosdoeners die ik zag heb ik al wel verwijderd, maarja dat ding groeit als een nieuwe dus bij die 2-3 bladeren zal het niet blijven.
Overigens krijgt deze nu gewoon water wanneer ik zie dat de grond opgedroogd is ipv iedere week 1 keer en 1 voetenbadje
Kunnen jullie vanaf de fotos zien of ik inderdaad wat bladeren mag/kan gaan verwijderen?
2. De tweede plant is nu zo goed als 3 weken oud, op 1 a 2 dagen na. En hier heb ik net zijn eerste LST toegepast, volgens mij gewoon prima, maar ook voor dat hoor ik graag wat jullie vinden.
Ik heb eerst het potgrond aangevuld, nu ben ik handige harrie geweest en is daarbij ook potgrond over delen van de plant gekomen. zo goed mogelijk geprobeerd schoon te maken zonder hard handig te zijn, maar kan dit kwaad? als hij niet helemaal onder zit lijkt me dat hij gewoon rustig verder groeit toch?
Ik heb zoals gewoonlijk weer een aantal fotos toegevoegd.
EN: is het een probleem als bladeren de potgrond aanraken? Tot de volgende!
PS: als ik het gewoon volledig zit te verkloten nu, hoor ik het ook graag. ook negatieve feedback is welkom
ja ik geef je wel gelijk hoor, voor de eerste 2-3 kweekjes is er geen reden om te upgraden behalve misschien lamp. Ik ben gewoon vaak wat snel enthousiast als ik met iets nieuws begin haha
Ik zie de eerste trichomes ontstaan denk ik haast zeker te weten. Maar is dat uberhaupt wel goed al voor nu?
Ik begrijp wel dat die als auto gewoon automatisch over gaat naar bloei, daar is niks aan te doen. Maar is die plant niet nog veel te klein om nu al naar bloei te gaan? de takken zijn nog helemaal niet echt dik of groot al..
De eerste plant is 30 dagen oud! (gorilla glue een weekje jonger) Blij dat ik de planten niet meteen al vern**kt heb
Ik heb vandaag op beide planten weer nieuwe LST gedaan, ziet er naar mijn mening weer prima uit voor waarschijnlijk een weekje. Ik merk dat ze nu wel meer water beginnen te verbruiken, ik geef hem nu om de 2-3 dagen water. Maar dat zal snel meer gaan worden vermoed ik.
de gorilla glue lijkt sws meer water in het algemeen te verbruiken. lijkt me dat sommige strains misschien meer vragen?
Ik denk wel doordat ik de intensiteit van de lamp wat omhoog heb gedaan ik een klein beetje schade heb toegedient aan sommige bladeren. Maar over het algemeen zien ze er happy uit
EDIT: ik heb nog geen extra voeding toegepast, op een keer een klein beetje na for science.
De onderste 3 vigerige bladeren zijn nog prima groen en vertonen voor zover ik kan zien geen verschijnselen van nutrient tekort. Gewoon nog wachten met voeding dan of?
oke thanks @rreppellsteeltjam. cool, de eerste keer voeding vorige week had ik 3ml grow van plagron door het water gedaan, hier heb ik niks van gemerkt aan de plant, dus dat is goed lijkt me.
nee max dosering is 5ml per liter water. Eerste keer was trouwens maar 2ml. Ik heb gister 3ml gegeven, een klein blaadje had wel een ietsiepietse burned tips. dus wellicht 2.5ml doen en dan zit die wel goed denk ik.
Moet wel zeggen dat dit de eerste keer en ook meteen de laatste keer was dat ik autos heb gedaan. we zitten nu al +30 dagen en de takken die ik met LST heb willen trainen zijn voor mijn gevoel nog niet genoeg ontwikkeld, en het zal niet lang meer duren voordat de plant gaat bloeien.
Ik heb 2 bladeren verwijdert richting de bovenkant omdat deze gewoon het licht blokeren, kan me voorstellen dat dit een grote reden kan zijn waarom die takken niet sneller omhoog groeien met de main top.
Ik zou denk ik liever gewoon nog een maand aan veg besteden en hem tijd geven, en dan pas flippen naar bloei. maarja dat gaat niet zo met autos
denk dat we nu ook wel kunnen aannemen dat ze allebei auto zijn toch, ivm de verwarring aan het begin over of de eerste auto of fem was.
aangezien die pistil voorverschijnselen van bloei zijn toch
De royal creamatic is ondertussen 5 weken in veg, en ik denk dat met uiterlijk een weekje we overgaan naar bloei (als dat niet nu al het geval is. (niet helemaal sure of ik de zaailing tijd als veg meetel?) anders ongeveer 4 weken)
De Gorilla glue is nu 4 weken veg, ofwel 3 weken veg als de zaailing tijd niet meetelt., lekker aan het groeien, nog geen pistils te zien. Waarschijnlijk zal het per strain wat verschillen over hoe snel ze van veg naar bloei gaan. (i guess)
De Royal creamatic krijgt nu om de 2 dagen wel een liter water, en tweemaal per week groei voeding, hier lijken ze prima op te gaan. Ik zag wat gele spots ontstaan op de bladeren aan de onderzijde, deze zijn ondertussen ook al weer bijgetrokken. Wellicht iets teveel voeding of water gegeven? Algoed, weinig nog van te zien.
Ik ben alleen benieuwd wanneer ik ipv groei voeding, bloei voeding wil gaan geven? wat zijn goede indicatoren dat het zover is?
Ik merk dat het steeds lastiger word om de top lager te krijgen door middel van LST. ik denk dat het nu zover is dat ik gewoon de onderste takken nog wil behandelen en de top lekker moet laten gaan nu, nu nog buigen van de top kan misschien leiden tot schade aan de stam.
De takken onder de top beginnen nu ook wat mooier naar buiten en boven te groeien, het is allemaal niet perfect op dezelfde hoogte nog, maar ik denk dat ik voor een beginnerling een prima staaltje werk heb geleverd.
De gorilla glue begint ook al flink te zuipen, ok zij krijgt nu om de 2-3 water (ongeveer 700ml) als ik zie dat de grond droog begint te worden. Bij haar pas ik nog steeds lst toe op de top en takken eronder. Hier zijn dus nog geen pistils te zien, dus ik ga er vanuit dat deze gewoon nog even tijd nodig heeft voordat de veg klaar is. Eigenlijk gaat deze gewoon super lekker en heb ik hier gewoon vrij weinig over te melden nog.
Ik heb de GG nog geen groei voeding gegeven. Daar ga ik vanaf deze week wel rustig aan mee beginnen.
Aan de ene kant ben ik blij dat alles zo voorspoedig verloopt, maar is het dan ook wel 'jammer' dat ik niet echt tegen problemen aan ben gelopen (nog). want dat is natuurlijk ook weer goed om van te leren, liever vroeger dan later.
Zoals altijd een paar fotos om de progressie te laten zien. Beetje jammer dat ik geen reet geef om een goede telefoon, en daardoor de fotos helaas niet van de hoogste kwaliteit zijn om alle details goed te laten zien.
EDIT:
Ik heb overigens nog wel een vraag. Ik ga er nu de hele tijd vanuit dat het beide autoflowers zijn, de gg sowieso, maar de royal creamatic ga ik maar vanuit dat het ook auto is.
Nu ben ik alleen een beetje onderzoek gaan doen omdat ik er maar vanuit ging dat de royal AF was omdat ik de pistils begin te zien. Na wat verder lezen begrijp ik dat fems ook gewoon pistils krijgen in veg.
Op dit moment kan ik het dus nog steeds niet met zekerheid zeggen begrijp ik? niet echt een issue, laat het maar lekker doorgroeien als het een fem is.
EN nog een vraag. denken jullie dat het misschien een goed idee is om toch wat bladeren te gaan verwijderen om meer licht door te kunnen laten? ik heb het gevoel dat de takken lager op de plant niet groeien op het tempo dat ze zouden kunnen hebben.
EN nog een vraag haha, Geef ik ze mischien te weinig water? ik geef nu 1 liter per keer, welicht is dit gewoon te weinig en groeien de takken misschien daarom slomer dan dat ze zouden kunnen?
ja het is of een fem of AF, dat weet ik dus niet zeker. Ik dacht oh ik zie de pistils dit moet wel een AF zijn. Vervolgens lees ik dat fems hun geslacht ook al vroegtijdig bekend maken. dus ja ik laat hem gewoon gaan op 18/6 totdat ik of toppen zie. Of totdat de GG gaat toppen, want als de eerste tegen die tijd nog steeds veg is dan weten we ook genoeg en het is een fem. licht kan ik altijd nog 12/12 zetten toch? ik dacht dat het alleen de opbrengst zou verminderen van de AF. of zit ik dan weer met het probleem herman?
Op dit moment zal tijd laten zien wat het is i guess. Ja, ik ben er akkoord mee dat ik die wel goed heb verkloot aan de start xD
Ik wilde even een momentje pakken om gewoon de planten even te waarderen
Ik merk dat ik zo graag toppen wil gaan zien groeien dat ik ze misschien gewoon zie vliegen, maar vandaag zie ik wel veel meer pistils en groter, dat kan toch niet lang meer duren?
ik heb een maat van me even geraadpleegd ook. hij zegt dat dit bloei is, dus dan is de golden question ook beantwoord haha, beide auto als dat klopt.
ja zonde he, dat die pot niet vol zit, baal ik ook van. beginnersfoutje zal ik het maar op houden. de GG zit wel zga vol. Ik wilde inderdaad 3-4 plantjes doen de volgende ronde.
Wat bedoel je met langer voorgroeien, kan je de beginfase rekken van een auto? volgende ronde gaan fems zijn dus die laat ik lekker een maand of 2 in veg is de bedoeling
Oh autoflowers.. jaa dat is leuk als je al ervaring hebt. Dan krijg je inderdaad de tent wel vol.
Maar met beginners fouten wat iedereen heeft is het beter om fems te hebben, als je hier alles dan post zullen je collega’s wel vertellen wanneer het tijd is om te schakelen.
Als ik iets leuk vind bij nieuwe dingen leren, is het de progressie te zien
Ik was gister bezig met water geven en alles even te controleren, en er viel mij meteen al iets op.
Ik heb bij de eerste natuurlijk ook LST toegepast, maar voor mijn gevoel wat laat en omdat het de eerste keer was natuurlijk geen idee of het wel goed was. Bij de eerste die nu bloeit is echt wel te zien dat er een aantal leuke zijtakken komen ipv van een grote piek.
MAAR, bij de GG heb ik nu wel een hele mooie even cannopy, weekje eerder ook gestart met LST bij die. kijk zelf maar
Als de lichten vanavond weer aangaan geef ik de eerste bloeivoeding denk ik. GG is gewoon nog lekker in de veg voor nu
Comment