Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - het begin...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - het begin...

Oorspronkelijk geplaatst door john007 View Post
    Dat leuke kacheltje kan zeker voldoen (...)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

en John? Hoe zit het ermee? *ongeduld*

Comment

Geduld is een mooie deugd Stickie, binnen weekje resultaat Het moet nog wat drogen, nat heb ik niet gewogen.

Nog wat pics tijdens het knippen en de nieuwe lichting 4X Pure Ak, 9 X C99 en 2 Black Jacks...
        Voor het ogenblik 14 op 15 met rechtstreeks ontkiemen in zaai en stekgrond in m'n lo-tech breeder-kattebak 110 Watt aan blauw spectrum erop 24/24, nu overgezet naar 12/12.

Grtz,

John007

P1040174.JPGP1040173.JPGP1040172.JPGP1040175.JPG

Comment

ooh nice maat, i will wait my friend! don't let me down can't wait to see more of that. After all mine's going to look like it

Comment

Dierbare topicvolgers,

Ben vanavond zoals elke dag trouw de budjes gaan omkeren in mijn droogrek om ze mooi te houden maar ik moet jullie teleurstellen, slechts 1 van de zes plantjes kon al gewogen worden. Deze komt uit op 23 gram droog (knakkende steeltjes). Dat geeft al een idee maar definitieve weging is vrijdag ingepland, samen met het overpotten van de vijftien kleintjes. Die staan intussen op volspectrum 250 Watt op 25 cm van de lamp te groeien met 12/12. Dit weekend ombouw naar HPS 400 Watt.

John007 is van zijn eigen kweekje aan het proeven

Lekker hoor je eigen wiet, iedereen zou dit moeten (kunnen) doen!!! Geur van BBG is in 1 woord LEKKER te noemen, smaak valt serieus mee maar ga ik nog geen oordeel over geven daar het nog maar 'net' droog is. Het slaat er naar mijn normen zwaar in bij het begin en daarna blijf ik lekker lang high van dit wietje.
            Ik heb een drietal weck-potten van 1 en 2 liter gekocht om mijn wiet wat te curen. Ben benieuwd naar de smaakevolutie...

Grtz,

John007

Comment

gefeliciteerd john!
              ben blij voor je!
              keep us posted over het totaalgewicht!

Comment

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - ri

smakelijk.

Comment

Yo de manne,

Wegens vrijdag het laatste plantje nog niet droog (genoeg) kan ik jullie nu pas het eindresultaat meegeven van mijn eerste Ledronde met Bubblegummers. Ik ben uitgekomen op 125 gram van de zes plantjes wat me 0,5 gram per watt opgeleverd heeft. Ik ben tevreden van het resultaat gezien de beginnersfouten die ik doorheen mijn kweekje gemaakt heb.
                  Als je alles onder controle zou hebben is 0,75 naar 1 gr/Watt haalbaar, getuige artikeltje in de laatste Highlife over mijn lamp maar dan de 350 Watt versie. Alhoewel verguisd door velen vind ik op LED kweken heel interessant en is er wel degelijk meer uit te halen onder ideale omstandigheden. Mijn SJ DR 120 II is wel veel te groot voor mijn 250 Watter. In de toekomst komt er waarschijnlijk nog een LED bij van 150 Watt, maar momenteel is hier geen budget voor. Voordelen zijn dat je weinig water moet geven, alles is 'plug and play' en dat je zeer mooie plantopbouw onder led te zien krijgt. Het nadeel in mijn geval was het constant moeten bijstoken met een kacheltje wegens zolder te koud, daar gaat dan je energiebesparing... De hoge aankoopprijs voor een degelijke Ledlamp is ook een serieuze dompert.

Veel penetratie is er niet onder led dus het is ook belangrijk dat je de lamp er dicht op houdt en met kleinere soorten of een scrog werkt om een optimaal resultaat te halen. Anders moet je met zijbelichting, Led-stuurspots en dergelijke beginnen werken. Ik ga de lamp dus - in de huidige configuratie - verder gebruiken voor het ontkiemen (blauw spectrum) wat zeer goed werkt, en voor de eerste twee weken 12/12 is het volspectrum zeer geschikt met 250 Watt om dan over te gaan naar 400 Watt HPS. Ik hoop dat dit jaar de prijzen wat zakken van de Leds zodat dit voor iedereen bereikbaar wordt. Mijn volgende kweek is al gestart, het wordt een kweek onder 400 Watt HPS omdat ik me wat wil wapenen tegen de schaarste. Deze zomer ga ik dan een nieuwe - uitsluitend - Ledronde draaien onder betere omstandigheden en met (hopelijk) een mooiere opbrengst.

Grtz,

John007

P1040188.JPGP1040190.JPGP1040191.JPG

Comment

Suc6 met je nieuwe ronde, en laat het je smaken

Grtz.

Comment

haha 4 seizoenen, lijkt me toepasselijk

En is de BBger ook goed qua smaak?

Gratz!

Comment

We gaan het ons zeker laten smaken Poffertje
                        Stickie, de BBG is zalig wietje, lekker zoeterig smaakje zonder mierzoet te zijn, prikt niet in je keel, lekkere high

Comment

Chill man, kan niet wachten.
                          Hoelang was groei/bloei bij jou?
                          Zal het hele verslag eens op men gemak lezen vanavond

Grtz

Comment

Comment

Bubblegummer sfeerpics

P1040201.JPG P1040202.JPG

Het verschil tussen de skunk special femseeds en de BBG is dat de skunk special meer een 'bankhanger' is en met de BBG'er ik veel actiever bezig ben. Dit zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik redelijk snel geoogst heb en de trichomes nog helder tot milky waren, terwijl mijn kweekvriend zijn skunk special langer heeft laten staan met dikke amber trichomes

En nog een lekker aanwinstje, gewoon gekregen, de kenners weten wel dat dit goed en edel spul is

P1040193.JPG P1040195.JPG

Grtz van een blije mens in tijden van crisis

John007
                              Last edited by DJ Felix; 19 January 2012, 23:24.

Comment

wel john is toch mooi geworden ofniet voor led te zijn ben er ook tevreden over hoor zeker na al die fouten die ik gemaakt heb begin ik nu toch mooie trichomen te vormen .de hoeveelheid zal zeer weinig zijn daar het hele schriele plantjes zijn geworden (de grond was te gevoed en had meteen in de canna gestoken met een stekgrondbuffertje maar dit was na paar weken al doorgegroeid en de wortels kwame steeds in die gevoede grond enmetgevolg dat me plant bijna helemaal dood was 4xna elkaar telkens gespoeld maar bracht niet veel op eventjes fleurden ze op en dan weer tzelfde)maarja uit me fouten hebk geleerd nu 2weken bezig met nieuw kweekje binnenkort maak ik nieuwe topic aan die andere was beetje verwaarloosd door de tegenslagen maar loopt nog wel hoor alsk geoogsd heb laat ik je wel eens weten wat die 150w versie eigenlijk heeft opgebracht alvast succes met je nieuwe kweek en laat de wijn je smaken mvg psykoaddict
                                LED there be light and fotosyhnteses was born

Comment

Bezig...
                                X