Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
is dat zo??? denk het niet......... (zie verslagen van me, staan ze allemaal rechtstreeks op 12 uur) verbranden??? wat heeft dat er mee te maken? 12 uur of 18 uur? verbranden ze toch ook niet?
Het is wel wenselijk om eerst een groeilamp te gebruiken i.v.m. de minder lichturen. Maar het kan beide.
De reden dat mensen op 12/12 starten is vaak de opbrengst. Doordat je 12/12 draait kun je 3a4 weken eerder beginnen met je nieuwe kweek. Ik bedoel daarmee te zeggen dat je nieuwe zaden plant wanneer de draaiende kweek nog 3a4 weken moet afbloeien. Dus wanneer de bloeiende planten klaar zijn, zijn de 3a4 weken jonge plantjes bezig om te gaan bloeien. Hierdoor kun je (na de eerste kweek) om de 8 a 9 weken oogsten en dat uit zaad.
Enkele voordelen;
minder kans op ongedierte die ingekochte stekken vaak met zich mee brengen,
minder hoge LV nodig,
6 a 7 keer oogsten per jaar i.p.v 4 a 5,
lagere energie verbruik.
Hey Jeffmans,
Gebruik je al voeding? De nerven lijken me wat licht van kleur. Plant ziet er verder prima uit. Blijkt maar weer dat 12/12 prima werkt.
Comment