Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

    dus als ik speelzand uit de dichtsbijzijnde zandbak haal , wat moet ik dan doen ? (Heb trouwens geen potgrond meer) kan ik het in de pot vermengen of iets?

    Al het potgrond zit in de potten.
    Last edited by Weedloverr; 12 September 2011, 16:30.

    Comment


      #17
      Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

      Gewone grond uit de tuin is prima. Scherp zand is rivierzand, ook wel metselzand genoemd. (Ophoog)zand komt vaak uit zee van zandplaten en is dus zout en uiteraard niet geschikt voor je planten. Scherp zand is gelig en bestaat uit heel kleine kiezeltjes, ophoog/plaatzand is grijzig en veel fijner van structuur, lijkt wel op poeder.

      Comment


        #18
        Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

        Maar de potgrond die ik nog heb zitten in mijn potten , ik haal straks zandbakzand , wat moet ik dan doen ?


        Update : 2x 25watt lampen verwisseld voor 2x 75watt lampen.
        Last edited by Weedloverr; 12 September 2011, 16:58.

        Comment


          #19
          Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

          Koop toch gewoon een zak potgrond (dus geen bemeste tuinaarde) van 50 liter. Je planten voorzichtig uitgraven, beetje schudden om de grond van tussen de wortels te halen en voorzichtig opnieuw planten. Je weet gewoon niet hoe zwaar de tuinaarde bemest is: misschien moet je wel in de mengverhouding 1 op 5 werken en misschien 1 op 2. Trouwens zandbakzand is vaak plaatzand (dus zout) of zand dat vrij komt na het afplaggen van heide (en daar zit enorm veel ijzer in)

          Comment


            #20
            Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

            Ja ik ben niet in het budget en mogelijkheid om zo'n zak te kopen , Hoe maak ik dan zoiets met zandbakzand?

            Edit: Ik kan wel ff de zak pakken. en kijken wat er zowel inzit.
            Last edited by Weedloverr; 12 September 2011, 17:16.

            Comment


              #21
              Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

              Ken je niemand die een tuin heeft? Gewoon een paar emmers tuinaarde ophalen: desnoods ruil je tegen de bemeste tuinaarde.

              Comment


                #22
                Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

                Staat op de zak:

                Hoofdbestanddelen: Tuinturf , turfstrooisel,kalk en meststoffen

                Elektrische geleidbaarheid (EC) (Methode EN 13038) : 46mS/m

                ph (H20) (Methode EN 13037) : 5,2 - 6,2

                Volome tijdens moment van afvullen (Methode EN 12580) : 10Liter

                Aanbevolen gebruik: Geschikt voor kamer-,terras,perk en vaste planten als substraat.

                Hoeveelheid toegevoegde meststof: Samengestelde meststof NPK 14-16-18 + micronutrienten 1kg/m3

                Fysiche eigenschappen: Minimaal Organische stofgehalte 50%

                is dit voldoende?


                ---------- Post added at 18:31 ---------- Previous post was at 18:30 ----------

                ja ik heb zelf ook wel een tuin , maar wou weten wat het beste was.

                Is het geen goed idee dan op de tuinaarde met speelzand de mixen?

                Comment


                  #23
                  Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

                  @Aanbevolen gebruik: Geschikt voor kamer-,terras,perk en vaste planten als substraat.

                  Substraat is afgeleid van substratum. Sub betekent "onder" en stratum betekent "laag of vlak". Dus de bemeste tuinaarde moet over de grond uitgestrooid worden en nadien luchtig worden ingeharkt, zodat de gehele teeltlaag voldoende voeding krijgt. Om het veilig te houden zou ik 5 delen gewone tuingrond vermengen met 1 deel bemeste tuinaarde. Daarna kun je altijd nog bemesten als de planten gebreken vertonen. Een tekort aanvullen is altijd makkelijker dan een overschot verwijderen.
                  Last edited by Xtreme; 12 September 2011, 18:26.

                  Comment


                    #24
                    Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

                    oke bedankt man !

                    Comment


                      #25
                      Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

                      Update: (13 Dagen)

                      Ik heb er botherhamenzakjes om de plantjes heen gedaan voor de lv.

                      En ik heb de potgrond vervangen voor : 5 delen tuinaarde en 1 deel potgrond.

                      P1020066.jpgP1020068.jpg

                      Greetz Weedloverr..

                      Comment


                        #26
                        Re: BeginnersKweek : 4x Onbekende stekjes en 1x Super skunk uit zaad.

                        Succes, 'k ben echt benieuwd hoe de plantjes er over zo'n dag of 10 uitzien.

                        Comment

                        Bezig...
                        X