Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer, goeie keer? 3x Royal Dwarf Autoflower (Royal Queen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer, goeie keer? 3x Royal Dwarf Autoflower (Royal Queen)

Korting op 420shop
    Hi all,

Na een tijdje rond te dwalen op dit forum, heb ik redelijk wat info gevonden en besloten 3 plantjes te zetten. Deze zijn voor eigen gebruik, ben zo tenminste zeker wat ik in men handen (ofja, longen :p) heb.
    Ik hoop dat ik door middel van dit kweekverslag het forum een bepaalde bijdrage kan leveren!
    Het einddoel: 3 mooie vrouwtjes met DIKKE T... Toppen, eh

Ik heb mijn zaadjes eergisteren gehad, en ben direct begonnen met deze te ontkiemen (op men verjaardag dan nog wel )

Vandaag zitten ze al in de aarde, met 3 34 watt (2400 lumen elk) boven hen. Ook wat keukenfolie over gedaan (met gaatjes, voor zuurstof) Ik hoop dat ik juist bezig ben door hen licht te geven? (heb hieromtrent verschillende meningen gelezen)

Hopelijk krijg it wat hulp/feedback!
    Wish me luck!

Grtz!
    IMG_0165.jpgIMG_0167.jpgIMG_0168.jpg

Re: Eerste keer, goeie keer? 3x Royal Dwarf Autoflower (Royal Queen)

heey w1c ik ben erg benieuwd wat het gaat worden maar blijf je deze lampen gebruiken ook met groeien ?
    maar ik ga je zeker volgen!

greetings the angel of haze

Comment

Thx angelofhaze.

Ik ben van plan om tijdens de groei nog eens 3 van die lampen te zetten, maar met een 'warmere kleur'.
      200 watt voor 3 planten zou toch moeten lukken?
      Ik heb namelijk nog geen zin om speciaal materiaal te gebruiken.

Grtz!

Comment

Kleine update + vraag van de dag :p

Gisteren in de aarde gestoken, met constant licht erop.
        Vanmorgen waren al 2 groene kopjes die wilden opstaan. Het derde zaadje vond het op dat moment leuker om nog wat in de grond te slapen
        Net terug van mijn werk, en ik zie dat ons slapertje ook besloten heeft een kijkje te nemen naar het licht.
        Nu zou ik ze vandaag toch graag wat rust geven ook.

Doordat dit autoflowers zijn, had ik gedacht aan een constante 18/6 licht/donker periode.
        Dit klopt toch he?

Maar moet ik ze nu laten wennen aan deze omschakeling? (bv eerst 22/2, dan 20/4 en dan pas 18/6?)
        Of kan ik dit direct aanpassen zonder dat deze jonkies zich slecht voelen?

Alvast bedankt voor enige reacties
        Grtz!

IMG_0173.jpgIMG_0171.jpgIMG_0172.jpg

Comment

Ik persoonlijk zou ze gewoon direct naar 18/6 doen. Waar heb je trouwens die planten in staan? Overigens gaan die lampjes op deze manier niet genoeg zijn voor deze 3 planten.
          sigpic

Comment

Hi farming,

Ok, dus gewoon de omschakeling doen.
            Die staan in een ongebruikte douche (na uren kuisen met dettol).
            Ben van plan om nog 3 zo'n lampen aan te kopen, met een "rodere kleur". Niet voldoende?

Grtz!

Comment

volgens mij gaan autoflowers het best op 20/4 licht..

Comment

Ik heb 4 Philips Tornado 24W lampen voor 2 planten. Hoe doe je dat met het ventileren in een badkamer en de mogelijke geur die je planten gaan geven?
                sigpic

Comment

Comment

Klinkt goed, succes ermee.
                    Laat de bodem wat droger worden, maar niet droog laten staan in kiemstadium, in later stadium bijv in de bloei kan dat wel.

Comment

Mini update:

Alle drie de jonkies zijn goed naar boven gekomen.
                      Eentje is een klein beetje uitgerokken, maar da's men eigen domme fout, niet genoeg aarde in het potje met als gevolg dat ik mijn licht niet dicht genoeg bij het plantje kon zetten...

Vraag van de dag :p
                      Is het al nodig om bepaalde voeding of wat dan ook te geven in dit vroege stadium?

Grtz!
                      IMG_0176.jpgIMG_0174.jpgIMG_0175.jpg

Comment

Voeding zeker niet de eerste 2-3 weken, alleen water is voldoende voor zaadplanten. Wel goed laten opdrogen juist. Als ze constant nat staan gaan ze erg strekken.
                        Waarom heb je ze in zulke kleine potjes staan, en dan ook nog halfvol ? De wortel staat al tegen de bodem.
                        Autoflowers kun je prima vanaf het begin op grotere potten zetten, 3L of meer, dan hoef je ze ook niet over te potten.
                        Ze zien er nog goed uit. Sucses.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja, ik had mss beter de 11l potten genomen, plaats genoeg dan
                          Maar ik dacht dat je ze eerst in kleinere potjes moest houden, foutje dus...

Comment

hey w1c ziet er lgoed uit en hopelijk gaat ie goed man. succes dermee...

Comment

Thx bernie,

Vandaag niet veel te melden, ze groeien flink door.
                              Eentje wat uitgerekt (de achterste) maar dat zal wel goed komen, eh

IMG_0183.jpgIMG_0184.jpg

Grtz!

Comment

Bezig...
                              X