Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Big Bang, 1x Durban Poison in 5x 30 liter potten met 1x 600 watt in 120x120x180

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4x Big Bang, 1x Durban Poison in 5x 30 liter potten met 1x 600 watt in 120x120x180

Je bent nog maar net aan de gang en je hebt alweer een blad probleem met het jonge spruit.

De kallk is idd bedoeld om minder zuur te maken en beter te luchten
    Cannabas heeft een zuurdere grond nodig met de waarde ph 6.0, kalk verhoogt ph waarde grond en heeft niks met luchtig grond temaken, koop dan smartpots, deze zijn zuurstof doorlatend
    Last edited by Knealus; 3 October 2011, 01:43. Reden: toevoeging

Comment

Re: 4x Big Bang, 1x Durban Poison in 5x 30 liter potten met 1x 600 watt in 120x120x180

Dat valt wel mee met dat blad probleem, eentje heeft beetje water op haar bladeren gehad en daaroom beetje verbrand, trekt wel weer bij. Anders word deze gewoon vervangen heb er 6 en moeten er eigenlijk 5 zijn.

Comment

03-10-2011, Big bang is nu 3 weken oud en net getopt. Durban Pioson is net boven de grond 2 dagen en het snow white stekje gaat een beetje raar links achter in de hoek.
        Attached Files

Comment

Een doktersverklaring is toch geen kweekvergunning dacht ik ?

Als je een kweekvergunning hebt, hang je toch beter 1000W boven een paar plantjes ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Tis idd niet een echt vergunning, ik heb een dokters verklaring waar in staat dat voor medic doeleind ik 5 planten kweek, een verklaring van de woningbouw dat ik niet mij huis word uitgegooit als de politie komt, ze hebben ook gezegt de politie niet tegen te kunnen houden. Ik hoop dat moment mocht het komen dat de politie de zelfde mening heeft als de dokter en woningbouw die heb ik zwart op wit en kan ik laten zien. Ik houd me daarom aan 5 planten om gedoe te verkomen. Ik heb boven op zolder nog wel een voorgroei hok maar die valt niet op, omdat geen afzuiger in zit en tl licht komt niet naar buiten toe. ik heb dus af en toe 10 planten. ik hoop dat ze die niet zein als ze komen kijken. de tent staat een verdieping lager.

Comment

Oke, goed geregeld. Hopen dat de politie weg blijft dan moet het goed komen.
              Nou....laat maar komen dan, die toppen

Comment

Foto 1 overzicht, foto 6 snow white stekje, foto 7 Durban Poison zaad vrouwelijk.

Foto 2, 3, 4, en 5 Zijn Big Bang vrouwelijk zaad en 2 keer getopt net.

Ik heb laast van kleine zwarte vliegjes, denk 'fruitvliegjes' daarom heb ik het spul van foto 8 gebruikt 2 dagen geleden en het lijkt minder te worden.

Maar de bladeren worden niet echt mooi groen beetje bruin of lichte groen plekken en somsige bladeren groeien niet mooi zoals je kan zien op de foto's. Komt dit door die vliegjes of kan andere oorzaken hebben...?

Temp is 24 graden licht aan licht uit 19 graden lv rond 55% (dit is zaad). ze krijgen canna bio voor de wortels en de groei dit geef om de keer mee, is dit te weining of misschien te veel voeding, ik geef de dosis die op de fles staat.

Of komt door te weining frisslucht?

Of is dit een andere rare ziekte en kan ik beter nieuwe zaadjes planten??

Ik hoor het graag van jullie als Experts...
                Attached Files

Comment

Het wil niet weg dus:
                  Ik heb net secret Jardin Darkstreet ds60 II kweektent 60x60x140cm besteld ik gooi alles weg, de kast gebruik niet meer.
                  Ik heb 9 potten bij besteld van 6.5 liter, ik ga 5 nieuwe Big Bangs bestellen 2 morning glory's bestellen en ik heb nog 2 keer Durban Pioson liggen, dus dit word over nieuwe beginnen helaas het is niet anders.

Comment

Een beetje te rigoureuze beslissing als je het mij vraagt Fast. Ik had die plantjes nog wel tot fraaie dames zien ontwikkelen. "Lelijk in de luier..." Had nog even gewacht op wat feedback van de experts hier. Snap ook niet dat de kweektent de deur uit moet.. maar het zou ook door mijn benevelde visie kunnen komen. Toch blijft het zonde!
                    Attitude is a little thing that makes a big difference.

Comment

Ik had een oude kast gebruikt die boven op zolder nog steeds van de vorige bewoner die doe ik weg niet de tent, ik koop een extra tent voor het voorgroeien.
                      Veder heb gewooon niet veel zin om me hele kweek tegen beestje te moeten vechten.

Comment

Ja dat krijg je nou eenmaal met biologisch. Dat trekt meerdere cyclussen aan.
                        Ik weet niet of er nog voor bemest is met kippen en koeien mest, dat trekt ook vliegjes aan.
                        Het is ook een beetje de tijd van het jaar, ik zie hier ook af en toe wat rondvliegen, let goed op de boosdoeners hiervan, zoals vuilnis emmers en zakken waar bijvoorbeeld fruitresten in liggen te rotten, hier zitten al die eitjes in.

Als je biologisch knalt dan is het wel een goed idee ook iets biologisch tegen plagen te gebruiken, preventief, denk ik.
                        Zelf ga ik waarschijnlijk ook koemest gebruiken in de toekomst om voor te bemesten, en mss stap ik ook nog eens over op biologische voeding, dus wat dat betreft ben ik wel voorstander.
                        Veel zuurstof in het water oplossen, vlak voordat je geeft helpt ook met accelereren, bacteriele processen. Niet doen met aanmaken van voeding in verband met neerslag/klontering van oxidatie zouten.

Ik zou volgende keer wel eens wat minder voeding geven in het begin, want dit is echt te veel. En ook lijken ze wat nat te staan.
                        Jammer van de planten, juist spul in de grond brengen moet goed werken, want daar worden de eitjes gelegd. Knoflook heeft bij tot nu toe het meeste weggehouden, vliegen ook bijna geen last van gehad, volgens mij doet knoflook hun niet veel.

Comment

Ik heb alle planten nog is goed bekeken, het stekje van Snow White ziet er goed uit en 1 Big Bang ook. Met een vergrootglas gekeken niets te vinden. De andere hebben alle bruine bladeren en gekruld bladeren en er vliegen dingen rond. De andere 2 niet dus ik hoop dat het goed gaat ik heb ze sinds vandaag in het bloei hok gezet.

Comment

overvoeding.. ga normale potgrond gebruiken zonder toestanden in de grond.. dan zou dit echt bio zijn als je dat deed, in de natuur (bio) komt ook geen mannetje langs bij wieteke met koemest en kalk e.d., het jonge spruit heeft heel weinig nodig in het begin...... overal vliegen vliegjes rond in de natuur.. wees blij zonder insecten was er zefs geen natuur geweest.

Comment

Gekruld blad is niet echt een teken van overvoeding, als het naar beneden krult, eerder van een pH probleem.

Comment

ik gebruik Canna Bio, dat werkt niet met PH toch..?

Comment

Bezig...
                                X