Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

nieuwe potten alvast klaargezet en grondmengsel gemaakt van wormen humus en gewone potgrond. per pot zo'n 50 wormen
    BAM

Comment

dag 10 met vliegenvanger.jpg
      dag 10, toch maar een snel gemaakte vliegenvanger erbij gezet, want er zitten best veel kleine mugjes bij. Ook wat meer grond in de potjes gedaan, daardoor lijken ze niet gegroeid, maar er is weldegelijk een centimeter bij
      BAM

Comment

Ik zou die spaarlampen horizontaal hangen. Nu zeng je 90 % van je licht naar opzij! en niet richting je plant. Hang die horizontaal met een relfector erboven (half literblik door midden knippen) en je brengt een boel meer licht om jeplantjes.

Grtz

Comment

Oke, heb ik iets te doen vanmiddag bedankt voor de tip!
          BAM

Comment

Die mugjes zijn waarschijnlijk varenrouwmug. Niet fijn bij jonge plantjes. (sowieso niet fijn)
            Die heb je gratis met je aarde mee gehad.
            Probeer de bovenlaag van je aarde droog te houden, dan moeten ze wat verder je pot in kruipen om eitjes te leggen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Kan ik ze niet gewoon verdelgen? misschien koop ik wel gewoon een vliegenstrip

bedankt!
              BAM

Comment

Ook hier begrijp ik de logica weer niet van eerst wat zaden te ontkiemen en potten, kast komt later wel...Zonde van het zaad.

Comment

Met de vliegenstrip zou je best een paar varenrouw-mugjes kunnnen vangen.
                  het probleem is echter de larven van die beestjes, die worden in de aarde achtergelaten en vreten zo het wortelstelsel kapot.
                  De oplossing is "nematoden" te bestellen, die "aaltjes" in je giet-water vreten de larven op en zijn verder niet schadelijk voor het gewas!

suc6

Comment

Goede tip, alleen vind ik 20 euro een beetje veel voor een paar vliegjes (heb ze gister niet eens gezien) waarvan ik nog niet eens zeker weet dat het varenvrouw-mugjes zijn Ik zal er eens goed onderzoek naar doen =3 in ieder geval bedankt voor de hulp!

---------- Post added at 13:34 ---------- Previous post was at 13:31 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                    Ook hier begrijp ik de logica weer niet van eerst wat zaden te ontkiemen en potten, kast komt later wel...Zonde van het zaad.
                    Dat was omdat ik van plan was dezelfde avond nog een kast te gaan maken, maar aangezien ik ziek werd kwam dat er niet van. kast was er wel al voordat de zaden uit de grond waren. niks aan de hand dus
                    BAM

Comment

dag 15.jpgdag 15 nr1.jpgdag 15 nr 3.jpgdag 15 nr 2.jpg
                      dag 15, gedaant wat monty zei ( ik moet alleen die 2 middelste lampen nog vervangen voor dezelfde 25 watt spaarlampen als die anderen die nu in blikjes zitten, dan komen die daar ook in, deze passen niet. gelukkig loop ik morgen langs de praxis)
                      Naar mijn idee groeien ze gewoon goed. En maar blijven hopen dat er ook wat vrouwkes bij zitten.

het ziet er wel lekker armoedig uit met al dat tape, en die fan op die jagermeister fles, maar ja daar merken die plantjes niks van gelukkig, ook al verdienen ze eigenlijk het beste natuurlijk.
                      Last edited by bamlokoo; 3 October 2011, 21:37.
                      BAM

Comment

Heey Bamlokoo,

Je moet eigenlijk al je lampen horizontaal ophangen. Ook je refelctoren werken niet zo goed op deze manier. Je reflecteerd je licht weer terug de lamp in. Je moet ze wat naar boven buigen.
                        Ik heb eens een topic geopend over spaarlamp reflectortjes.. misschien heb je er wat aan.

In iedergeval veel succes met je kweekje.

Ciao TJ
                        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomjonko View Post
                          Heey Bamlokoo,

Je moet eigenlijk al je lampen horizontaal ophangen. Ook je refelctoren werken niet zo goed op deze manier. Je reflecteerd je licht weer terug de lamp in. Je moet ze wat naar boven buigen.
                          Ik heb eens een topic geopend over spaarlamp reflectortjes.. misschien heb je er wat aan.

In iedergeval veel succes met je kweekje.

Ciao TJ
                          Hey TJ,

ik ga ook al mn lampen horizontaal ophangen, maar ik ga morgen 2 nieuwe kopen, dus dan ga ik voor deze geen reflector maken
                          Ik heb je topic gelezen en daar heb ik heel veel aan! bedankt voor de hulp, ik hoop dat ik morgen een beetje tijd over heb, dan kan ik misschien nog iets wat er op lijkt maken
                          Ik weet niet of ik ook echt die lamphouders ga kopen, maar anders verzin ik wel iets anders
                          heel erg bedankt in ieder geval!

grt BamLokoo
                          BAM

Comment

dag 18.jpgdag 18 nr1.jpgdag 18
                            helaas erg druk met stage, geen tijd om langs de praxis ofzo te gaan, morgen avond misschien? dan een paar nieuwe lampen halen, en nog 2 fittingen, ookal heb ik het idee dat dit ook wel aardig werk. ze groeien bijna niet naar boven zo, maar wel enorm naar de zijkant...
                            BAM

Comment

Dit is nou echt hobby

goed bezig!

ik zou alleen nieuwe fitting halen voor je lampen,

bij de ene hangt je halve tafel lamp er nog aan, en bij die andere zie ik 1 of andere slang naar binnen gaan in de tape..

bij de bouwmarkt, 2 verhuis fittingen halen E27, en je kan weer volgas verder

succes!
                              __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Je lampen hanngen nu een stuk beter. prima gedaan. Succes verder. Ik volg stilletjes op de achtergrond.

Grtz

Comment

Bezig...
                                X