Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@Monty: Over dat knakken moet ik even nadenken. Als de plant ongeknakt nog een maandje binnen de perken blijft, dan zijn de Indica's eruit en kan ik de Thai veel breder uitspreiden; knakken zou dan niet nodig zijn.
Als je zou knakken, zou je dat dan onderaan de stengels doen? De toppen compleet platleggen?
De hoogte is nog steeds geen probleem. De Thai (links op de foto) heeft een paar uitschieters die boven het maaiveld uitsteken, maar het merendeel van de toppen is niet hoger dan de rest van de planten.
Ik heb (op aanraden van Monty) een uitschieter omgeknakt die de dicht bij de lamp kwam. De uitschieters buiten het midden mogen voorlopig hun gang gaan. 2_thai_014.jpg
Op die foto is te zien dat de scrog van de Thai veel lager zit dan bij de andere planten. Dat was geen keuze van mij maar van de plant: Na het toppen begon ze vrijwel plat over de grond te groeien. (Ze zag de bui al hangen: Alles wat boven het maaiveld komt wordt afgehakt.) Om de scrog hoger te krijgen had ik de takken omhoog moeten hijsen, en dat is niet het idee van een scrog.
De toppen beginnen lekker vol te groeien. Dit is dezelfde top als de foto van vorige week: 2_thai_019.jpg
Op het eerste gezicht is er weinig te zien van trichomen, zeker vergeleken met de White Widow ernaast: 2_thai_018.jpg
Maar als je ver genoeg inzoomt, dan gebeurt er toch echt wel wat: 2_thai_017.jpg
Goh, was mijn laatste update alweer zo lang geleden...? Zoveel is er ook niet gebeurd - de thai bloeit rustig voort, terwijl de Indica's bijna oogstrijp zijn. Zo ziet mijn kast eruit momenteel, met de Thai linksvoor:
Aan de rechterkant staan twee Indica's die bijna oogstrijp zijn. Vandaar de herfstkleur. Linksachter staat een Amnesia die nog even te gaan heeft, en in het midden een White Widow die volgens de handleiding klaar zou moeten zijn, maar volgens mij niet.
De Indica's krijgen geen voedsel meer, en omdat ik te lui ben om twee gieters aan te maken heeft de Thai het ook een week met alleen afgezuurd water. Ik heb in de Big Bang, rechtsachter, toprot ontdekt en een hele top vroeg moeten oogsten. Erger: Er zitten bladluizen in mijn kast, terwijl ik zo braaf altijd mijn handen was en een stofjas draag. Ik wil niet chemisch bestrijden in dit stadium, dus ik heb lieveheersbeestjes besteld. Als die aankomen zijn de Indica's waarschijnlijk al gerooid, maar de Thai en de Amnesia kunnen er nog profijt van hebben.
Anyway: De Thai. De hoogte valt me nog steeds dik mee:
Ik heb 1 tak geknakt die te dicht bij de lamp kwam, maar de rest mag rustig doorgroeien. Over een paar dagen ontstaat er ruimte in de kast, en dan kan ik de Thai weer breder uitspreiden.
Bij de grote toppen valt het nog wel mee, maar dit topje heeft toch duidelijk te lijden: 2_thai_2_005.jpg
Daar ga ik zo eens even Monty's Bladproblemen Oplosser bijhalen - tenzij Monty toevallig langskomt in dit topic...? Het ontstond nadat ze een week alleen water had gehad, dus een voedsel-overschot is onwaarschijnlijk. Ik heb haar nu wat sporen-voeding gegeven en haar normale NPK-dieet, maar weet nog niet of dat helpt.
Daar ga ik zo eens even Monty's Bladproblemen Oplosser bijhalen - tenzij Monty toevallig langskomt in dit topic...? Het ontstond nadat ze een week alleen water had gehad, dus een voedsel-overschot is onwaarschijnlijk. Ik heb haar nu wat sporen-voeding gegeven en haar normale NPK-dieet, maar weet nog niet of dat helpt.
Niet meer zo lazy ass growen he, gheheheh. Zonde van die mooie tai om die nu te laten verkommeren. Een sativa kan ook een veel hogere ec aan dan een indica. Als je die wil overvoeden moet je echt je best doen.
Dat was inderdaad typisch lazy ass... Te lui zijn om twee emmers water aan te maken, apart voor de Indica's en Sativa's. Nou had ik ook niet verwacht dat aarde zo'n kleine buffer zou hebben dat een tekort na een week al merkbaar is. Van je fouten leer je...
Bedankt voor de tip dat een Sativa meer eten mag hebben. Ik ben daar voorzichtig mee geweest, maar ik zal haar eens wat meer geven.
Kom, ik ga nog eens een jointje draaien en een kwartiertje het gras zien groeien. Heerlijk ontspannende hobby toch...
Aarde is na drie weken leeg, voeding die er inzat is dan grotendeels op dus ja als je een week enkel afgezuurd water geeft loop je al snel tegen tekorten aan. De rode verkleuring doet me aan borium koper mangaan tekortjes denken. Met die sporenelement voeding die je nu weer geeft zou het probleem opgelost moeten zijn na een week. Of ze weer helemaal groen gaan kleuren betwijfel ik maar het zal dan in elk geval niet erger moeten worden.
@Monty: Ik heb mijn huiswerk gedaan en een nieuwe gieter gekocht. Dat maakt mij de trotse eigenaar van twee gieters. Daarmee wordt ik waarschijnlijk weer een stuk "professioneler" in de ogen van Opstelten ("Edelachtbare: aangeklaagde had maar 1 lamp en 5 planten, maar hij had twee gieters. Hij is duidelijk een door-en-door verdorven, verslaafde, hasj-spuitende asociaal, die in zijn eentje genoeg gekweekt heeft om een bejaardentehuis een hele ochtend lang stoned te houden. Levensgevaarlijk!")
Ik heb nu dus een groene gieter voor afgezuurd water en een bruine voor mest. Ze hebben allebei een slang, zodat ik tussen de toppen kan gieten in plaats van eroverheen. Vlak bij de tuit heb ik een gaatje in de slangen geboord, zodat ze niet gaan hevelen.
Nu kan ik nu lazy-ass verder growen zonder dat mijn plantjes eronder lijden.
Verwende trut van een Thai, je geeft haar een week geen eten en ze krijgt ballen!
Ik heb de hele plant doorzocht, en verspreid 10 van die dingen gevonden. Ik kan niet garanderen dat er niet meer zijn. Ze zijn helemaal niet zo makkelijk te spotten.
Nou ja: Wie weet heb ik straks wat zaad om in het voorjaar guerilla te verspreiden. De Indica's in mijn kast zijn bijna rijp; die zullen niet meer bevrucht raken denk ik. M'n amnesia moet nog twee of drie weken, dus die heeft misschien wat te lijden - en natuurlijk de Thai zelf.
Ach, in goede thai hoort toch wat zaad te zitten?
Aanvulling:
Dit plaatje is te mooi om niet te posten. herma2.jpg
Comment