Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

aan een schone piemel kan toch niets mis mee zijn
    anders hebben de vrouwen heir op het forum niets om naar uit te kijken
    bloemetjes wordt je vroeg of laat toch wat beu

mooi verslag dat je hebt
    ik heb het pas ontdekt
    je zult heerlijk rookwar krijgen
    en op naar een superpheno die perfect past in jouw microklimaat
    komt dan wel eens kijken naar die
    goeie afbloei en zaadrun verder

groeten

Comment

Nice nice misses Tay, de rest mag er ook wel zijn hoor.

Grtz

Comment

zeker mooi daar

Comment

Nog even wachten op de Thia ben benieuwt blijf je volgen.

Comment

thia dass niet goed

Comment

Ik zie dat je die tai ook met tai-raps hebt bij elkaar gebonden onderop, ghehehe toepasselijk.

Comment

Week 17/ Bloeiweek 10

Waarom ben ik begonnen met bloeiweek nul in dit verslag? Na bloeiweek 10 staan ze precies 11 weken in mijn zieke calculatie. Ik kan een slap verhaal beginnen over computerprogrammeurs-logica die "beter" is dan normale, maar feit is dat ik stom bezig ben. Met bloeiweken althans: Verder valt het nogal mee.

Ze staat dus nu elf weken. De drie Indica's zijn mijn kast uit. Alleen de Thai en de Amnesia blijven over, en daarmee wordt het best leeg in mijn kast:
                thai_24_nov_001.jpg

De Thai is van boven af nog fotografeerbaar:
                thai_24_nov_002.jpg

Fototip: Maak 10 foto's, en post daarvan alleen de beste.

Van opzij is het een ondefineerbare puinhoop. Alleen in 3D zou je er wijs uit kunnen worden. Hier is dan ook een voorbeeld van een foto die ik net zo goed niet had kunnen posten:
                thai_24_nov_003.jpg

Fototip: Fotografeer met flits, maar niet recht tegenover een reflecterend vlak. Dan flitst de camera namelijk recht in z'n eigen smoel, en daar worden foto's niet beter van.

De toppen vormen zich prachtig, en heel anders dan de Indica's die iedereen hier gewend is. Sativa loopt uit zoals sla kan uitlopen. In plaats van een krop sla krijg je dan een slastruik, en zo zien de toppen van een Thai er uit, als uitgelopen sla-struiken in plaats van keurige Indica-kroppen.
                thai_24_nov_004.jpg

Fototip: Mijn camera heeft een speciale stand voor "foliage". Ik voel me ver verheven boven dat soort nieuwlichterij, als man die een eigen zwart-wit-doka heeft gehad - maar die "foliage" maakt wel prachtige foto's van bladeren. Speel eens met de instellingen van je camera.

Fototip: Als je camera (zoals de mijne) op de display laat zien waarop hij heeft scherpgesteld, kijk dan even waarop dat precies is. Is er scherpgesteld op de achtergrond of op een uitstekend blad, druk dan niet af maar stel opnieuw scherp.

Lekker vet wordt ze wel. De bladeren beginnen een beetje aftands te worden, maar goed: Het zijn de laatste loodjes.
                thai_24_nov_005.jpg

Fototip: De normale instelling voor belichting en flitser is niet geweldig. Je krijgt je een redelijk belichte achtergrond en top, maar overbelichte trichomen. Je kunt beter 2/3 tot 1 stop onderbelichten. (Op mijn Canon heet dat "exposure" waarmee ik tot 2 punten kan onder- en overbelichten. Lees de handleiding van je camera.)

Op diverse plaatsen beginnen trichomen milky te worden, met al een enkel amber stipje erbij:
                thai_24_nov_006.jpg

Fototip: Je kunt je foto's veel mooier maken met de juiste uitsnedes, een filtertje en wat geknoei met kleurbalans en contrast. Photoshop zal vast wel prachtig werken, maar "The Gimp" kan alles wat Photoshop kan - en is open source en gratis.

Toch zijn er nog plekken zat met glasheldere trichomen. Ze heeft dan ook nog een poos te gaan.
                thai_24_nov_007.jpg

Fototip: Probeer de "macro" stand van je camera, als die erop zit. Volledig uitgezoomd kun je waarschijnlijk het dichtst bij komen, maar dat betekent niet dat je dan ook de mooiste details te zien krijgt of de beste verlichting van je flits. Probeer wat uit.
                Ikzelf werk met volle zoom (4x op een Canon Powershot) en een voorzetlens uit een oude verrekijker.

Ik heb wat last van bladluis. Ik heb al 30 lieveheerslarven uitgezet, twee weken geleden, maar dat heeft niet veel geholpen. Gelukkig lijken ze de Thai niet erg lekker te vinden. Ze zitten eigenlijk maar op een paar toppen van de Amnesia, en dan voornamelijk een paar bladeren die barstens vol zitten, terwijl de rest van zo'n top practisch schoon is. Blijkbaar vinden ze het niet leuk om door de trichomen te baggeren. Dat kan ik me voorstellen: Door manshoge trichomen lopen lijkt mij ook een nachtmerrie. Ik pluk de zwaar aangetaste bladeren, maar laat de rest maar even doormodderen.

Dertig lieveheerslarven had toch echt genoeg moeten zijn. Ik vond ze al niet erg levendig...

Maar niet getreurd: Ondertussen heb ik een topje gerookt! (Vandaar de fototips: Da's een arrogantie die ik alleen op Thai kan opbrengen.) Het is nu al de beste Thai die ik in jaren heb gerookt. En ze is nog niet eens klaar! Yehaa, ik ga de kerst wel doorkomen!

Comment

Leuk die foto tips er tussendoor. Ik zelf probeer veel met witbalans instellingen een beetje normale kleur onder het HPS licht te krijgen. Schitterend eigewijze plant die tai. Zou je nu je wat meer plek hebt die tai-rips er niet vanaf kunnen halen zodat ze eens echt helemaal wild kan gaan

Comment

Die fototips zijn eigenlijk afgekeken van jou en van $ir_Smoke_Alot. Jullie geven kweektips; ik dacht eens wat fototips te geven.

Ik vraag me af of een fatsoenlijke foto onder HPS theoretisch mogelijk is. Ik denk van niet. Dit spectrum ken je natuurlijk, van een HPS:

600HPS Lamp.jpg

Vervolgens ga je daarvan foto's maken met een sensor die specifiek rood, groen en blauw registreert. Rood zal wel goed gaan; blauw valt misschien wel bij te trekken; maar groen is er zo weinig, en zo dicht bij die bult geel, dat 'ie waarschijnlijk vooral geel als groen fotografeert en groen als zwart.
                    Of lukt het jou wel, Monty? Prove me wrong.

Over de Thai-raps :Als ik haar helemaal losgooi, dan valt ze om. De stengels zijn zo slap dat ze alle kanten uitvalt. Ik zou haar heel voorzichtig moeten losknopen en met langere draadjes meteen weer vastknopen - maar dan niet aan de bamboe, maar aan iets dat verder weg staat. Allemaal spijkers in de wanden misschien... Daar moet ik nog even over nadenken. Misschien zo'n soort ziekenhuisbed voor ernstige breuken, met allemaal katrollen en gewichten.

Volgende week (ofzo) gaat de Amnesia eruit en dan kan ik de Prinses definitief uitspreiden in haar Queensize bedstee.

Comment

CIMG5547.jpgCIMG5548.jpgCIMG5549.jpgCIMG5551.jpgCIMG5559.jpgCIMG5560.jpgCIMG5561.jpgCIMG5558.jpg

Je hebt geheel gelijk dat we gewoon het groen missen maar door je witbalans handmatig in te stellen of van de voorgeprogrammeerde keuzes gebruik te maken. Kan je toch heel aardige kleuren krijgen. in elk geval beter dan geheel kanariegeel.

Comment

Fototip: Als je een macro-voorzetlens gebruikt, op een camera die zijn lens terugtrekt als 'ie uitgezet wordt, haal dan de lens eraf voordat je de camera uitzet. Het kan een paar keer goed gaan, maar op een gegeven moment valt die lens te barsten op de vloer. Zeker als je altijd stoned fotografeert.

Het voordeel van een voorzetlens van een verrekijker is dat je twee van die lenzen hebt, en dat je de tweede een borgtouwtje en een rubber ring kan meegeven voor de zekerheid.

Samenvattend: WORDT WAKKER, BLANI! TREK JE KOP UIT JE REET EN HOU JE VERSTAND BIJ JE WERK, VIEZE HASJKIKKER!

Comment

zelden ben ik duidelijker reclame tegen gekomen om vooral zelf je favoriete exoot eens te poten... ga je lekker Blani ?

met een strakke droge zomert is zo'n thai-ding prima buiten te behapstukken -tussen de bamboe- ik noteer een neuwe (helaas onuitvoerbare) wens : met rode puntmuts op en lieslaarzen aan door manshoge trichomen banjeren
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Week 18/ Bloeiweek 11

(In mijn waanzinnige wiskunde staat mevrouw Thai nu dus 12 weken op 12/12)

De eindstreep nadert! In die laatste 2 of 3 weken kan ik weinig meer verpesten. Mocht ik haar per ongeluk puur fosforzuur geven in plaats van water, dan kan ik nog steeds snel rooien en een prima oogst overhouden. Het kan niet meer stuk.

Daarbij staat ze er nog steeds prima bij. Een woeste, majestueuze plant:
                            thai_1_dec_001.jpgthai_1_dec_002.jpgthai_1_dec_003.jpg

De toppen worden steeds vetter. Er verschijnt langzaamaan wat meer geel blad, maar dat hoort bij het eind van de bloei.
                            thai_1_dec_004.jpg

Voornamelijk milky trichomen, met al wat bruin tussendoor.
                            thai_1_dec_006.jpgthai_1_dec_005.jpg

Maar toch ook nog wel wat helders. Ze heeft dan ook nog 2 of 3 weken te gaan.
                            thai_1_dec_007.jpg

Het is grappig dat ze nauwelijks ruikt. Van Indica's komt echt een walm af (dat weten we allemaal) maar met Thai moet je echt je neus in een top steken om de subtiele geur eraf te snuiven. Wat een plant!

Ik ben er best trots op dat ik dit tot een goed einde ga brengen. Dit zal ik mijn kleinkinderen nog vertellen. "Kom eens bij Opa zitten, dan zal die nog eens vertellen over die Thai van lang geleden... Wisten jullie dat, dat Opa echte Greenhouse Thai in zijn kast heeft gehad? Dat waren nog eens tijden..."

Comment

mm slaapzak in tentje en de hele tijd rijp staren
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Schitterende dame geworden. Eigenwijs in topstructuur en bouw. Wat een kanjer zag.

Ik ben er best trots op dat ik dit tot een goed einde ga brengen. Dit zal ik mijn kleinkinderen nog vertellen. "Kom eens bij Opa zitten, dan zal die nog eens vertellen over die Thai van lang geleden... Wisten jullie dat, dat Opa echte Greenhouse Thai in zijn kast heeft gehad? Dat waren nog eens tijden..."

hahaha, lol

Comment

Bezig...
                                X