Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

    zeer mooi en niet alledaags... moet ik, proberen, te onthoude...

    greetz

    Comment


      #62
      Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

      dat zijn echt apparte bloemen heel mooi ik moet die ook een keer proberen

      Comment


        #63
        Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

        Ze begint nu vlot te vergelen. Ze is blijkbaar levensmoe - en dat mag ook, op haar leeftijd. De trichomen zijn prachtig milky. Ik ben gestopt met voeren: Ze mag het nog een weekje doen op water, en dan moet ze klaar zijn.
        thai_6_dec.jpg

        De plant vergeelt vooral bij de luchtinlaat. Daar is het natuurlijk koel (zowat 15 graden) en blijkbaar vind ze dat niet prettig. Tsja, da's een probleem.

        Stel: Ik verwarm mijn inlaat tot 18 graden. De lamp verwarmt die luchtstroom verder tot 28 graden, en daarmee gaat het door de afzuiging naar buiten.

        Simpele berekening:
        Ik gebruik 400 watt om mijn luchtstoom 10 graden te verwarmen, van 18 naar 28 graden.
        Stel dat het buiten 8 graden is, dan zou ik mijn instroom ook 10 graden willen verwarmen, van 8 naar 18.
        Daar heb ik dan een kachel van 400 watt voor nodig.
        Die kachel zou dus hetzelfde stroomverbruik hebben als mijn lamp - maar mijn lamp draait op 12/12, en de kachel zou moeten draaien op 24/0. Da's dus het dubbele stroomverbuik, en een wiet-electriciteitsrekening die stijgt van 30 naar 90 euro per maand.
        Als het 2 graden vriest is dat 150 euro per maand.

        Oeps...

        Ik moet eens een wamtewisselaar gaan bedenken...

        Comment


          #64
          Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

          tja met probleem zit ik ook, ik laat alleen mijn kachel draaien als de lamp uit dat schilt al de helft, als goed moet met de lamp aan de temp prima zijn toch... bij mij wel. alleen als de lamp uit gaat zakt de temp te veel.
          suc6.

          Comment


            #65
            Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

            je kan dan beter een 400 watt lamp erbij aanschaffen ipv een kachel misschien?
            of heb je er ook last van met de lampen uit?

            Comment


              #66
              Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

              Week 19, bloeiweek 12

              (Ze staat nu dus dertien weken onder 12/12). Ze is (met pot) 85 cm hoog, dus netjes kort gehouden voor een Thai.

              thai_10_dec_001.jpgthai_10_dec_002.jpg

              Het einde is nu duidelijk in zicht. Ze begint aan alle kanten te vergelen. Bij de eerste verschijnselen ben ik gestopt met voeden; ik ben nu officieel 4 dagen aan het spoelen. Ik hoop dat nog een weekje vol te houden, en dan moet het zowat gedaan zijn.

              Het zijn hele losse, lange toppen. Ik moet nog eens nadenken of ik dat in deze vorm ga drogen, of er wat compactere thai-sticks van ga maken. Ik hoop hier maanden lang van te roken, dus ze moet geen halve bergkast in beslag nemen.


              thai_10_dec_003.jpgthai_10_dec_004.jpgthai_10_dec_005.jpg

              Terwijl de hele plant bezig is zelfmoord te plegen blijven de toppen gewoon doorgroeien, alsof er niks aan de hand is...
              thai_10_dec_006.jpg


              Milky trichomen, met een enkele heldere en wat meer bruine, maar ook wel een helder-bruine. Moet ik die er met een pincet tussenuit plukken?
              thai_10_dec_007.jpgthai_10_dec_008.jpgthai_10_dec_009.jpg

              Ik zit er al lang lekker van te roken, maar ik kijk nog steeds uit naar de helemaal afgerijpte, gespoelde, netjes gecurede en gedroogde lading. Hmmmm, Thai!
              Last edited by Blani; 10 December 2011, 20:45.

              Comment


                #67
                Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                Week 20 / bloeiweek 13

                Na bijna 14 weken 12/12 heb ik de stekker eruit getrokken. Ze is helemaal geel weggetrokken en begint hier en daar echt af te sterven. Ze is gewoon klaar.

                Dat geeft eindelijk de ruimte om wat mooie plaatjes te schieten. Hier is ze, in al haar glorie, in het hardstikke donker:
                thai_in_donker.jpg

                Comment


                  #68
                  Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                  eindelijk is ze dus om, gefeliciteerd na die lange tijd
                  alleen die onderste foto is zwart ik zie er geen thai op
                  owh en ik ben benieuwd hoe de toppen eruit gaan zien als ze droog zijn.
                  greetz

                  Comment


                    #69
                    Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                    Lol die laatste foto. Mooi gedaan met de tai. Succes met knippen drogen curen en smoren.

                    Grtz

                    Comment


                      #70
                      Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                      Okee, okee! Als jullie zo aandringen... Ik zal ik een tipje van de sluier oplichten:

                      tipje.jpg

                      Comment


                        #71
                        Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                        Mooi man!, geniet ervan, ben zelf op dit moment aan het genieten van mijn Hawia, die dame leek erg veel op jouw Thia vrouw.

                        Comment


                          #72
                          Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                          kben met de laptop langs mijn thaike gegaan en ze het goeie voorbeeld van bij jou getoond

                          Comment


                            #73
                            Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                            Mooie plant. Ga ik zeker ook eens proberen
                            No-nonsens kweker

                            Comment


                              #74
                              Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                              Ze is geknipt! Hoewel "knippen" niet echt het woord is voor een Thai. Het begint met "ontmantelen": Al het ijzerdraad verwijderen dat haar overeind hield. Foto's van voor en na de ontmanteling:
                              thai_22_dec_001.jpgthai_22_dec_003.jpg

                              Daarna kun je gaan ontwarren. Thai blijkt niet zozeer een staande plant te zijn, maar meer een kruipende. Het lijkt echt of je klimop aan het snoeien bent. Maar goed: Er blijft een berg wiet over als je klaar bent met de haarborstel:
                              thai_22_dec_004.jpg

                              Vervolgens moest ik even nadenken over de hoofdtoppen. De laatste weken zijn die namelijk weer gaan groeien: Er steken sprieten uit die meer steel zijn dan top:
                              thai_22_dec_002.jpg

                              Uiteindelijk heb ik al die sprieten eraf geknipt om fatsoenlijke, compacte, vette toppen over te houden. Ik heb de sprieten wel bewaard, maar waarschijnlijk gaan ze toch naar het afval uiteindelijk. Van die zooi is geen hasj te bakken.

                              De eerste cure-ronde is gedaan, dus het spul ligt nu rustig te drogen, bij 15 graden en een LV van 70%. De LV is wat hoog, maar de ventilatie is goed, dus ik hoop de schimmel voor te blijven.

                              Op de foto: Links de grote toppen, rechts de kleine toppen en in het midden de uitlopers:
                              thai_22_dec_005.jpg

                              Natuurlijk rook ik al lang van een paar snelgedroogde toppen. De Thai heeft een heerlijke, zachte high, heel geschikt voor overdag. 's Avonds grijp ik liever naar de "stonede" wietjes, zoals mijn Maroc van de vorige ronde.

                              En wat nu?
                              Ik ga een poos stoppen met kweken. Ik heb een voorraad voor bijna een jaar liggen, en hoe leuk het kweken ook is, het is zonde om voor de vuilnisbak te kweken. De zwaardere lamp en het nieuwe filter mogen dus even wachten tot de voorraad opraakt. Mijn prachtige warmtewisselaar mag ook later een keer zijn geld opbrengen: Wat in het vat zit verzuurd niet - en zolang ik niet kweek kan ik ook niet opgerold worden.

                              Ik ben blij dat ik eraan begonnen ben. Mijn kast heeft in 2 kweken zijn geld dubbel en dwars opgebracht (ongeveer 4-dubbel bij grove berekening) en ik heb de lekkerste wietjes liggen die ik in jaren gerookt heb. Ik blijk het liefst de originele strains te roken. Mijn favorieten zijn de originele Maroc, Ketama en Thai. Te zijner tijd wil ik eens een kast vol Maroc zetten - maar eerst maar eens oproken wat ik heb.

                              Comment


                                #75
                                Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                                Super gedaan met die tai. Geniet ervan.

                                Comment

                                Bezig...
                                X