Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

    Gaat wel goed daar, ze zijn ook mooi op kleur.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #17
      Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

      Is het nu niet al tijd om je lampen te switchen naar 2700k?
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


        #18
        Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

        Bedankt HJM, ze zijn inderdaad nog mooi groen zonder verkleuringen (blaadjes helemaal onderaan bij de stam ook), ik denk dat het nog wel een paar weken duurt voordat ze normaal iets zouden gaan verkleuren, maar omdat ik begin met de Growstar Gold-voeding zal dat waarschijnlijk helemaal niet gebeuren .

        2700K lijkt me nu nog niet slim Cleargreen, de planten blijven in het begin op 12/12 nog even doorgroeien (ook tijdens begin bloei), als je dan al de bloeibuizen erin zou doen zouden de planten helemaal gaan strekken. Ik kijk even hoeveel de planten gegroeid zijn rond zondag, als ze niet meer gegroeid zijn doe ik de bloeibuizen erin.

        Comment


          #19
          Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

          Mooi om te weten, ik dacht zelf dat de bloeibuizen er in moesten op het moment dat er zichtbare bloei te zien is.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


            #20
            Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

            Ja, ik eerder ook, maar na veel lezen en tips krijgen leer je van alles .


            Met zware vertraging de update, gisteravond geschreven maar werd te moe om hem af te maken.
            Heb weinig tijd gehad maar wel wat foto's kunnen nemen bijna dag


            Zondag heb de groeilampen verwisseld met de bloeilampen, hierbij heb ik meteen de armaturen omgedraaid, door de VSA op de kap hingen de kappen wat schuin, nu hangen ze evenwijdig met de planten.
            Het is wat moeilijk uit te leggen, maar eerst was het zo > en nu is het //
            Hierdoor is de circulatie ook wat veranderd, samen met de algemene koudere buitentemperatuur is de temperatuur tijdens lampen aan zo'n 22 a 25 graden met de pc-fans uit, zou iets warmer mogen zijn maar beter dit dan 35 graden.
            De tensiometer staat nu steeds op 180 a 200 zo'n 1 uur nadat de lampen aan zijn (net voordat ik watergeef), dan krijgen ze 750ml per plant, daarna staat de tensio op 60.
            Het water is nog steeds afgezuurd naar ongeveer pH 6,1 vandaag/dinsdag hebben ze voor het eerst de Growstar Gold ABC-voeding gekregen, 2ml/liter wat ik ga opbouwen naar 4ml/liter.
            Dat de wortelstimulator ervan goed heeft gewerkt kan je wel zien aan een foto hieronder


            Ik heb net het eerste hit van de Heribei in een pijpje genomen en.... lekker effectje B)
            De rest wordt kort


            Zondag 23-10, dag 18 vanaf 12/12









            Dinsdag 25-10, dag 20 vanaf 12/12






            Die Heribei is echt goed. Rookte rustig zonder hoesten, geen bepaalde smaak, maar wel lekker effect B)
            Hier laat ik het bij.

            Comment


              #21
              Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

              Das een mooi netje vol, en ind je hebt plaats genoeg zo te zien

              succes verder !!
              sigpic

              Comment


                #22
                Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                Das een mooie compacte setup, complimenten, das wel wat ander werk dan tentje met hps.

                Zien er mooi uit, tikkie hoog op de kalium, maar ziet eruit dat ze het aan kunnen. Met genoeg kalium en natuurlijk de rest in verhouding, groeien ze hard, het kan naar mijn ervaring een beetje helpen, de kalium laag te houden in de versnelde groei fase, om ze zo wat te remmen, gedeeltelijk halen ze dit weer een beetje in wanneer je weer genoeg toevoegt.

                Comment


                  #23
                  Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                  Gaat opvallend goed, deze sporttaskweek.

                  Kom op Growstar, roep ook even.

                  Greetz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #24
                    Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                    Hallo
                    Heb zelf ook een paar stekken gehaald van mijn planten.
                    Geen idee welk soort het is ( gekregen )
                    Heb ze 3 weken op 24 uur gehad en ze staan nu een week op 18/6.
                    Er beginnen al wat wortels onderuit de potten te komen.
                    Nu komt mijn vraag.
                    De plantjes groeien bijna niet.
                    ze zijn in een maand tijd misschien 2 cm gegroeid.
                    Kan dit komen omdat het stekken zijn van een moederplant die al 2 weken in bloei stond ?
                    Kan ik de groei ook bevorderen ?
                    Alvast bedankt

                    Comment


                      #25
                      Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                      Dat zal idd de oorzaak zijn ze moeten nu eerst van de bloei terug de groei in getrokken worden. In princiepen heb je het tot dusver goed gedaan met die 24 uur licht. Tijdens de lichturen word het bloei hormoon omgezet in de inactieve vorm ervan. De stekken moeten hormonaal nu eerst een hele ommezwaai maken voordat dat pas weer echt lekker kan groeien. Van bloei terug in de groei duurt doorgaans wel een week of 4. Dat ze geworteld zijn is een goed teken. Bloeiende stekken wortelen doorgaans erg moeilijk omdat ze weinig auxine bevatten. Een beetje geduld dus nog.

                      NB een bloeiende stek terug de groei in brengen levert veel achterstand een minder krachtige plant en ook minder opbrengst op .

                      Comment


                        #26
                        Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                        Bubba J: Bedankt man, het is inderdaad een mooi vol netje, het is toch best redelijk gegaan als 1e scrog .
                        Heaven: Het is inderdaad een compacte setup, "compact" is het perfecte woord Ik heb voor de rest niks qua kalium gedaan hoor, gewoon Plagron Light Mix met 2 Sannie's buffertabs (kalk) en afgezuurd of Growstar Gold-voedingswater, maar ik houd je tip in gedachten .
                        HJM: Haha, de tent is wel wat groter dan een sporttas (gelukkig), bedankt voor het compliment .
                        Zelda: Monty heeft je vraag al perfect beantwoord Ik had zelf als test ook wat stekken na een paar weken bloei weer in de groei gezet maar het duurt wel even voordat ze echt goed zijn omgeschakeld, en dan heb je inderdaad een minder sterke plant als normaal. Ik zou zelf gewoon vanaf zaad beginnen zodat je in ieder geval een goede basis hebt in plaats van reveggende stekken.


                        Update
                        Het is een tijdje geleden dat ik kon updaten, sorry daarvoor maar dat heeft helaas zo zijn redenen.
                        Ik heb wel redelijk wat foto's kunnen nemen maar door geheugenkaart of cameraproblemen ben ik wat dagen foto's kwijtgeraakt


                        Het gaat wel goed met de planten, ze krijgen elke dag 750ml afgezuurd water per plant met om de 3 a 4 dagen voeding (5ml Growstar Gold A/B/C-voeding op 1,5L, maximaal is 6ml maar dat lijken ze niet nodig te hebben).
                        De wortels zijn in ieder geval nog steeds goed bezig, ik heb er geen foto's van maar aan de bovenkant groeien ook al redelijk wat wortels, mooi om te zien.
                        De temperaturen zijn wel goed, zo'n 17 a 18 graden in de nacht en 26 a 29 graden met de lampen aan (verschillende meters), het grote probleem nu is de luchtvochtigheid.
                        Ik weet niet precies waarom maar de luchtvochtigheid was 2 keer 100% toen ik de tent opendeed en komt nu soms nog op 80% tijdens licht aan
                        (Daardoor zijn er ook al wat haartjes van de toppen verkleurd trouwens.)
                        Ik heb 2 PC-fans voor wat circulatie en 1 sterkere PC-fan als inblaas en zo'n 80-100m3 afzuiging maar de luchtvochtigheid krijg ik niet omlaag door de afzuiger hoger te zetten.
                        Ik ga kijken of ik nog wat PC-fans erbij kan krijgen die wat sterker zijn om de circulatie wat te verbeteren, toprot heb ik geen zin in bij binnenkweek maar een ontvochtiger van 300 euro is ook niet te betalen...


                        Sinds een paar dagen beginnen de toppen een beetje dikker te worden dus vanaf nu hoop ik gewicht in aanbouw te kunnen zien
                        Hieronder de foto's, helaas kan ik niet elke keer foto's maken voordat de lampen aangaan en dan is alles oranje maar heel soms krijg ik de witbalans wel goed




                        Donderdag 27-10, dag 22 vanaf 12/12





                        Vrijdag 28-10, dag 23 vanaf 12/12






                        Maandag 31-10, dag 26 vanaf 12/12 (met pH/EC-meterfoto's van 1,5L water met 5ml Growstar Gold A/B/C-voeding en wat pH-min)







                        Daarna wat foto's kwijtgeraakt door camera-problemen


                        Zondag 06-11, dag 32 vanaf 12/12





                        Maandag 07-11, dag 33 vanaf 12/12






                        Dinsdag 08-11, dag 34 vanaf 12/12



                        Ik ben wel bang dat ik nu officieel een harddrugs-kweker ben

                        Comment


                          #27
                          Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                          Staat er zeer mooi bij ^^
                          Mooi veldje, aardig aan het zwellen, zal zeker mooie opbrengstje hebben ,)

                          grtz
                          sigpic

                          Comment


                            #28
                            Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                            zo dat zier er lekker uit ben ze zelf ook aan het kweken zeker hd haha maar wel lekker.he ik blijf je volgen gr scorpio.en hou ze groen he.

                            Comment


                              #29
                              Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                              Hmm ik kan de foto's van de laatste post helemaal niet zien
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                              Comment


                                #30
                                Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                                Bubba J: Ik vind ze er ook erg mooi uitzien, hopelijk dat het lekkere compacte toppen worden zoals ik vaak lees in Herijuana-topics. Scroggen vind ik nu ook sowieso een top-methode, het ziet er op zich wat grappig uit maar werkt eigenlijk perfect in lage ruimtes
                                Vapoman: Ik heb even in je topic gekeken en het ziet er daar ook erg mooi uit, ben benieuwd wat voor toppen jij er vanaf haalt .
                                Cleargreen: Helemaal geen foto's? Ik heb ze geupload bij imgur.com (een hele goede betrouwbare foto-upload-site) net zoals de vorige keren, ik denk dat je misschien wat geblokkeerd hebt in je internetbrowser, druk eens op ctrl+F5 als je op deze pagina kijkt. En kan je het wel zien als je hierop klikt: http://i.imgur.com/7qlsz.jpg ?

                                Comment

                                Bezig...
                                X