Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

    Bodos, met kleine potjes kun je de wortelontwikkeling beter controleren door de plantjes met kluit en al uit het potje te tillen als ze daar sterk genoeg voor zijn. In het begin moet je ook opletten met water geven en je kunt dit het beste aan de hand van de wortelontwikkeling bepalen. Als je met een grote pot "te nat staat" kan dat zomaar een week vertraging oplopen omdat de plantjes in het begin nauwelijks water nodig hebben en de wortels nog niet door de hele pot zijn verspreid.

    De buitenplant zal ook wel last hebben van de overgang naar led-verlichting. Het is niet zo eenvoudig om een buitenplant verder af te bloeien met led-verlichting. Het is moeilijk te bepalen in welke week bloei je precies zit omdat de plant toch anders reageert dan bij een volledige binnenkweek onder HPS. Het is goed mogelijk dat je bij moet voeden maar het kan ook zijn dat de plant al bijna op zijn eindje loopt en je nu beter kan gaan spoelen ... Led-verlichting is in dit geval niet ideaal, de overgang van daglicht naar led-licht is volgens mij te groot, de plant is het niet gewend. Ik ben van mening dat je voor een geslaagde led-kweek beter eerst een gezonde moeder kan kweken die onder led-verlichting is grootgebracht, zodat je daar in het vervolg stekken van kan nemen.

    Hard PVC is niet schadelijk voor je planten. Er zijn wel stoffen die schadelijk zijn ..., bijvoorbeeld linoleum is vaak de veroorzaker van een hoop ellende. Verder kun je beter geen siliconen-kit, MDF (ongelakt) of spaanplaat gebruiken in je kweekruimte. Er is ook vijverfolie in de handel waarbij giftige dampen vrijkomen bij een hoge temperatuur.

    De foto's moet je nog even uploaden want zo kan ik niets zien, ik krijg een foutmelding als ik op de link klik.

    Grtzzzz
    Last edited by Mohawk; 25 October 2011, 00:34.

    Comment


      #17
      Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

      *klik* *klik* *klik*
      klik klik klikklik klikklikklik klikkerdeklik

      hmmmm
      __________________________________________________ ______________

      When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


      sigpic

      Comment


        #18
        Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

        @ Bodos:

        Zorg dat je de bijlagen nog wel in je bericht staan (niet alleen de links).
        Je kan je bericht bewerken; bij Meer opties -> Manage attachments -> vervolgens sleep je de afbeeldingen die je eerder hebt geupload in het daar voor bestemde venster.
        Zie het volgende topic voor meer uitleg: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-s-en-Bijlagen
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #19
          Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

          Beste mensen ,

          Ik heb de destreffende reactie effe bijgewerkt .
          Morgen komt er wel effe een nieuwe update ,vandaag niet zoveel tijd voor gehad .

          grtz...
          Led's grow !

          Comment


            #20
            Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

            de overgang van daglicht naar led-licht is volgens mij te groot

            Comment


              #21
              Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

              Ik denk dat jullie beide gelijk hebben ,de overgang voor de plant was ook best groot .
              Ze staat nu al een tijdje onder de led en doet het helemaal niet zo echt slecht de toppen zwellen ook nog wel een beetje maar echt veel dikker worden de toppen niet verwacht ik ,maar er komt wel steeds meer hars op dus ik laat d'r nog maar een tijdje onder de led staan en we zien wel waar het schip strand .
              Ik ben trouwens maar begonnen met spoelen en heb d'r geen boost meer gegeven .

              SAM_0980.jpg SAM_0979.jpg SAM_0978.jpg

              Met de kleine meiden gaat het iets minder goed .
              1 Amnesia plantje uit een zaadje van m'n vorige oogst (zat toevallig 1 zaadje in een topje ) is gehemeld .....helaas ... ze was niet meer te redden .
              Een ander Amnesia en een Nortern light plantje uit het zaad gekocht bij de growshop doen het ook niet zo goed , ik heb een plantje zelfs een beetje moeten ondersteunen ... hopen dat dat nog wat wordt of voor de zekerheid maar 2 extra zaadjes laten ontkiemen ???
              De twee andere doen het redelijk .
              Ik denk zelf dat dit lag aan de lucht verversing in m'n voorgroeigevalletje en heb maar snel wat lucht gaten in de kuip geboord ,misschien dat dit wat helpt.
              En zo zie je maar weer eens het valt allemaal nog niet mee als beginnend kwekertje , je denkt dit doe ik effe, maar in werkelijkheid is het toch wat meer dan een plantje in de grond een lampje erboven en wat water geven ....

              later..........
              Attached Files
              Led's grow !

              Comment


                #22
                Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                Er zijn nog meer slachtoffers gevallen in m'n voorgroeibak.
                Deze keer zijn het een Amnesia en een Norternlight plantje ......
                Helaas had ik ze maar niet telkens moeten verpotten ,daar konden de kleintjes wellicht niet tegen .

                SAM_0987.jpg SAM_0988.jpg

                Ik heb twee dagen geleden al maar 3 nieuwe zaden aan het ontkiemen gezet 2x Anmesia en 1x Norternlight automatic , toen kon je al een beetje aan zien komen dat de plantjes het moeilijk hadden .
                dus maar hopen dat het dit keer goed gaat .
                SAM_0991.jpg SAM_0990.jpg SAM_0989.jpg

                later............
                Led's grow !

                Comment


                  #23
                  Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                  Er is al 1 zaadje (amnesia) uitgekomen dat ik een aantal dagen geleden geplant heb ,nu moet n het nortern light zaadje nog uitkomen en dan heb ik weer vier plantjes waar ik mee vooruit kan .
                  SAM_0999.jpghet nieuwe leven ...

                  Ik vandaag de voorgroeibak ook nog maar voorzien van 2 computerventilatortjes zodat er wat meer frisse lucht in de komt zodat het niet te warm word voor de kleintjes onder de tl's .
                  Het was me opgevallen dat het amnesia plantje een beetje last had van de warmte die van de tl's afkwam ,en ik vond dat de temp. ook wel wat lager mocht zijn ,deze was eerst rond de 26 graden en nu op 21 graden .
                  De northernlight daarentegen doet het wat beter ze is al wat groter blad aan het ontwikkelen dus dat komt wel goed .
                  SAM_1000.jpg SAM_1001.jpgde twee andere plantjes ....

                  Dan heb van ik m'n "buitenplant" weer een paar topjes afgeknipt die leken al goed te zijn .
                  De plant doet het eigenlijk steeds beter om eerlijk te zijn ,ze heeft het zo te zien wel goeds naar d'r zin onder de led .
                  De toppen worden steeds harsrijker maar toch ook nog wel steeds iets dikker en voller ,waar ze eerst nogal fluffy waren toen ik de plant binnenhaalde .
                  Het lijkt ook wel of ze nog wel effe doorblijft bloeien ,er komen steeds maar weer nieuwe witte haren bij de kleinere topjes van de plant ,het lijkt wel of ze deze toppen opnieuw aan het bouwen is .
                  Ik heb me voorgenomen om de plant net zo lang te laten staan (als dat kan ) totdat ik de kleintjes in de kast ga zetten .
                  SAM_0995.jpg SAM_0996.jpg SAM_0998.jpg m'n "buitenmeisje"

                  later..........
                  Last edited by Bodos; 31 October 2011, 19:17.
                  Led's grow !

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                      Een zaailing heeft geen extreme behoefte aan hoge LV.
                      De wortels zijn juist erg groot, in vergelijking met het plantje.
                      Als het plantje 2cm boven de grond staat, zit de penwortel al tegen de onderkant van de pot.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                        QnQ ,Mohawk,

                        Ik heb toch maar wat zakjes om de potjes heen getrokken ,misschien dat het ze toch nog een beetje helpt.
                        En voordat ik dit heb gedaan heb ik de jongsters even onder gespoten met wat Vitality +.
                        SAM_1006.jpgSAM_1005.jpgSAM_1004.jpgSAM_1003.jpg
                        Ik ben in kleine startblokjes begonnen maar dan van steenwol ( zie laatste foto ) en wanneer ik daar onderuit een worteltje zie komen dan plant ik ze over naar een pot zodat de wortels weer door kunnen groeien .
                        Vanuit mijn logica heb ik ze toen meteen in een grote pot geplant zodat ik daarna niet nog een keer moest overpotten en de wortels dan zo weer zou kunnen beschadigen c.q verstoren .
                        Maar dit is mijn beredenering en dit is de eerste keer dat ik een zaadje opkweek dus het is voor mij ook allemaal nieuw .
                        De buitenplanten die ik in het verleden altijd heb gekweekt kwamen van de stekkenboer ,dat was allemaal wat makkelijker alleen was de keuze een stuk beperkter.
                        Maar weer een mooie les geleerd voor de toekomst.

                        Met m'n "buitenplant" gaat het overigens nog steeds goed .kijk hieronder maar eens effe.
                        Op dit moment krijgt ze alleen nog wat met citroenzuur afgezuurd water EC rond de 1.6 ,zodat de ze nog de laatste restjes voeding uit de bodem op kan maken.
                        SAM_1013.jpgSAM_1010.jpgSAM_1009.jpgSAM_1008.jpg
                        Alles bij elkaar staat deze plant nu al zo'n goed 13 weken in bloei en doet het nog steeds .

                        later.......
                        Last edited by Bodos; 2 November 2011, 22:13.
                        Led's grow !

                        Comment


                          #27
                          Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Een zaailing heeft geen extreme behoefte aan hoge LV.
                          De wortels zijn juist erg groot, in vergelijking met het plantje.
                          Als het plantje 2cm boven de grond staat, zit de penwortel al tegen de onderkant van de pot.
                          Last edited by Mohawk; 3 November 2011, 08:26.

                          Comment


                            #28
                            Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                            Ik denk toch dat QnQ gelijk had Mohawk.
                            Ik heb gister de zakjes van de potjes afgehaald maar dit heeft maar 1 plantje echt goed gedaan en dat was de laatst gezaaide Amnesia.


                            Misschien dat ik van de week toch maar effe naar de stekkeboer fiets en een er nog een paar stekjes bijhalen ,ik geloof dat ie op dit moment nog wat Amnesia had staan ....Just in case !
                            Dan ga ik in de tussen tijd maar eens effe proberen te beredeneren waarom het zo moeizaam gaat met die zaailingen van mij.
                            Ik heb in totaal nu 6 zaadjes laten ontkiemen 3 stuks Northern light waarvan ik er uiteindelijk denk ik maar 1 plantje aan over ga houden en 3 stuks Amnesia waarvan ik nu 1,5 plantje van over heb misschien worden het er nog 2 maar ik denk eerder dat ik hiervan op het eind maar 1 plantje overhoud .
                            En ik had nog een zaadje gevonden in de toppen van m'n vorige kweek dit was ook uitgegroeid tot een plantje maar ook op mysterieuze manier gestorven is ,iets doe ik niet helemaal goed in ieder geval.

                            Hieronder een paar foto's zoals ik de meisjes gister aantrof toen ik de zakjes heb verwijderd.
                            SAM_1022.jpg SAM_1019.jpgSAM_1018.jpgSAM_1020.jpg

                            later....
                            Led's grow !

                            Comment


                              #29
                              Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                              Vandaag maar effe naar de growshop geweest en maar weer 3 zaden Northernlight automatic gehaald .
                              De zaden heb ik bij thuiskomst maar meteen in een vochtig steenwolblokje geduwd en maar hopen dat het goed gaat .
                              SAM_1027.jpg SAM_1030.jpg
                              Meteen effe nieuw zand gehaald dit keer maar een biologische aarde voor het kweken van planten en kruiden zodat als de zaadjes uitgekomen zijn en wortels hebben De ene Amnesia zaailing die ik nu nog over heb staat ook al in dit zand ,dit plantje doet het tot nu toe nog het best ,dus daarom maar voor dit zand gekozen .
                              SAM_1029.jpg
                              Verder denk ik dat ik bij de vorige zaailingen de grond gewoon veel te nat heb gemaakt nadat ik ze overgepot had en daarna zelfs ook nog dat zakje eroverheen ,al dit bij elkaar heeft er volgens mij voor gezorgd dat de eerste zaailingen het niet gered hebben.

                              Van de "buitendame" heb ik weer 4 toppen afgehaald die waren wel klaar maar de rest kan nog wel effe door dus ze blijft lekker in m'n kast staan tot de zaailingen zijn opgekomen en zoals hierboven al beschreven kan dit nog wel eens een tijdje gaan duren .
                              SAM_1032.jpg SAM_1033.jpg wat er nog over is van m'n buitenmeisje

                              later ..........
                              Attached Files
                              Led's grow !

                              Comment


                                #30
                                Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                                Misschien kun je eens proberen om je grond half om half met oude grond te mixen, zolang je ze in kleine potjes zet.
                                Maakte eerst ook die fout door de potjes met nieuwe potgrond te vullen; toen gingen er altijd een paar dood zoals die van jou. Nu ik de grond mix 50/50 met oude(gebruikte grond) gaat alles goed

                                Comment

                                Bezig...
                                X