Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

    Hey West,
    Ik heb bij de plantjes die eerder al dood zijn gegaan juist al gezet in half oude en half nieuwe en denk dat het onder andere daaraan gelegen heeft.
    Daarom heb ik nu de switch gemaakt naar nieuwe grond met laatste zaadje dat is uitgekomen ,en het lijkt erop tezamen met het minder water geven dat het daaraan gelegen heeft.

    grtz....
    Led's grow !

    Comment


      #32
      Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

      Ik heb vanmorgen m'n "buitendame "eens onder een ander kleurenspectrum geplaatst .
      Er is nu 1 van de de drie knoppen uitgeschakeld en onder deze knop zaten de kleuren ,blauw ,oranje ,rood,en wit.
      De kleuren waaronder de plant nu staat is een combinatie van geel en rood ,herfstkleuren ?? ,dus dit meteen maar eens even getest kijken wat het brengt .
      Ze staat nog steeds op 12/12 ,en met deze kleuren laat ik dat ook zo staan zolang de plant klaar is .

      SAM_1035.jpg SAM_1036.jpg
      Mooi kleurtje toch?
      Eens effe kijken of m'n beredenering werkt ,dan weten we dat voor de volgende keer.

      later.........
      Led's grow !

      Comment


        #33
        Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

        Bodos in test-modus, het benieuwt me wat je nog uit deze lagere, kleine topjes kunt melken

        Grtz,

        John007

        Comment


          #34
          Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

          Ja John ,daar ben ik ook benieuwd naar .
          De haartjes in de toppen zijn volgens mij nu wat sneller bruin aan het kleuren lijkt het maar ze doet het nog lekker dus ze blijft nog wel effe staan .

          Bij de jonkies gaat het weer aan de goede kant .
          De ene Amnesia die ik nog over had doet het goed en ziet er gezond uit ,en twee van de drie nieuwe Norternlight aut. steken ook hun kopje al boven de steenwol uit ,nu nog effe wachten op de rest ,maar dat komt vanzelf wel .
          Ik heb de kleine plantjes op dit moment continu onder de tl's staan op 24 uur per dag licht en dat doet volgens mij ook wel goed.
          Ik kreeg dit advies in de growshop en heb het maar meteen uitgeprobeerd ,nooit geweten dat zoiets kan ,altijd gedacht dat een jong plantje ook wel een paar uur duisternis nodig had.

          later.......
          Led's grow !

          Comment


            #35
            SAM_1038.jpg SAM_1039.jpg SAM_1040.jpgbye bye

            Nu kan ik morgen m'n kast weer ontsmetten en klaar maken voor de volgende ronde.

            Met m'n zaailingen lijkt het allemaal wel goed te gaan .
            IK heb nog even in de steenwol gekeken en daar komen ook weer een stel ontkiemde zaden op dus misschien moet ik zo dadelijk nog wel gaan kiezen want er gaan uit eindenlijk maar 4 plantjes door naar de finale ...

            SAM_1042.jpg SAM_1043.jpg SAM_1047.jpg SAM_1048.jpg

            later.......
            Led's grow !

            Comment


              #36
              Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

              hey bodos

              ziet er super uit
              egt top. ben erg benieuwt naar het gewicht wat je van de northern light auto gaat halen
              ik zelf ga aankomend jaar ook die zaadjes halen maar ga buiten ermee kweken en dan stuk of 5 van deze soort


              veel succes er nog mee
              zal je blijven volgen

              greetzzz martis

              Comment


                #37
                Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                Vandaag alvast 1 Amneesje in de kast gezet onder het groeispectrum van de led .
                Dit plantje heb ik nu op 20 uur licht gezet zodat ze niet te erg in de stress schiet ,want ze komt onder tl's die 24 uur per dag aanstonden ,dus bouw ik dit maar langzaam af .
                SAM_1049.jpgSAM_1050.jpg SAM_1051.jpg SAM_1052.jpg
                Gelukkig gaat het allemaal goed deze keer met de uitgekomen zaden .
                Ik heb dit keer de plantjes maar niet te veel water gegeven en alleen een paar druppels water aan de zijkant van de pot gegoten and so far so good moet ik zeggen .
                Ik vraag me wel af wanneer ik kan beginnen een beetje wortelstimulator met het water te vermengen ??

                later..........
                Led's grow !

                Comment


                  #38
                  SAM_1053.jpg SAM_1054.jpg SAM_1055.jpg SAM_1056.jpg
                  Led's grow !

                  Comment


                    #39
                    Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                    Volgende keer wat meer zaadjes laten ontkiemen Bodos, is echt zonde dat je ganse installatie nu moet draaien voor enkel deze drie
                    Hoop voor jou dat het drie superplantjes worden

                    Grtz

                    Comment


                      #40
                      Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                      Inderdaad John, ik ben nog wel druk doende om er 1 of 2 stekken nog bij te krijgen maar dit verloopt allemaal nogal moeizaam .

                      Ik heb in totaal 9 zaden van royal queen en 2 zaden uit eigen toppen ontkiemd ,dit zijn alles bij elkaar toch 11 zaden waar ik in totaal maar 4 of 5 planten van nodig zou hebben.....dus of ik te weinig zaden had valt te betwijfelen .
                      De pech ( of onkunde ) is alleen dat het mij niet zo wil lukken om er wat van te maken ...

                      grtz.....
                      Led's grow !

                      Comment


                        #41
                        Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                        Ja dat zou moeten volstaan, het aantal zaadjes dat je laat ontkiemen.

                        Probeer anders eens in een Plagron Seedbox of met spongepots voor zaad te ontkiemen, als je dit nog niet geprobeerd hebt...

                        Met de plagron seedbox haalde ik 10 op 10 kwa ontkiemen, kost wel 20 eurootjes.

                        Volgende keer ga ik met de spongepots proberen, die zijn wat goedkoper.

                        Ik zou zodra ze hun koppie boven steken ze onder het blauwe groeispectrum plaatsen van je lamp. Ik kan dit niet bevestigen uit eigen ervaring maar ik lees dat je ze zelfs meteen 24 uur eronder kan plaatsen zodra ze ontkiemen...

                        Grtz en kop-op

                        John007

                        Comment


                          #42
                          Last edited by Bodos; 23 November 2011, 18:16.
                          Led's grow !

                          Comment


                            #43
                            Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                            gaat nog vrij aardige onder led verlichting zo te zien.

                            Comment


                              #44
                              Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                              Jazeker Fast , ik mag niet klagen ,nu de plantjes onder de tl's uit zijn en eenmaal onder de led staan gaat het weer prima.

                              SAM_1058.jpgSAM_1059.jpgSAM_1060.jpgSAM_1057.jpg

                              grtz........
                              Led's grow !

                              Comment


                                #45
                                Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                                Vandaag heb ik de twee grotere plantjes in grote potten gezet , ze hebben het tot nu toe goed gedaan in de kleinere maar de wortels kwamen aan de onderkant uit de potjes .
                                Deze planten geef ik vanaf vandaag voorzichtig wat groei voeding ( Biocanna bio vega verhouding NPK 3.5/1.0/5.5) en wat wortelstimulator van Bcuzz
                                Op dit moment van de kweek kijk ik nog helemaal niet naar de PH of EC waarde van het voedings water ,is volgens de fles van Bio canna ook niet nodig want er staat op dat deze voeding niet afgezuurd hoeft te worden .
                                SAM_1068.jpg
                                Daarlangs geef ik ze om de paar dagen een douche met Canna Cure of Plant Vitality plus zodat ziekten en plagen zo min mogelijk kans krijgt om te groeien of ontwikkelen .
                                SAM_1069.jpg
                                De dames staan er lekker bij in hun groter potten ...
                                Ze staan nu nog steeds onder 1 knop (groeilicht??) van de led te groeien en onder die knop zit rood ,blauw en oranje licht.

                                SAM_1063.jpgSAM_1065.jpgSAM_1066.jpgSAM_1067.jpg

                                later..............
                                Led's grow !

                                Comment

                                Bezig...
                                X