Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

    Boivoeding zuur je idd niet af anders dood je je bodemleven dat samenwerkt met je bio voeding. Je amnesia heeft een Mg tekort.

    Comment


      #47
      Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

      Euhh Monty ,wat is een Mg tekort ??
      En komt dat goed nu ik de planten begin te voeden of moet ik hiervoor iets extra's halen ??

      grtz...
      Led's grow !

      Comment


        #48
        Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

        Mg is magnesium. Als je nu gaat voeden zouden ze weer voldoende Mg moeten krijgen en zou het vergelen tussen de nerven moeten stoppen en herstellen binnen een week.161836d1140371516-nutrient-deficiency-toxicity-salt-buildup-hormone-zinc-manganese.jpg
        Last edited by monty; 25 November 2011, 20:56.

        Comment


          #49
          Led's grow !

          Comment


            #50
            Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

            M'n meisjes doen het voortreffelijk onder de Led .
            Ze staan nu op 18/6 ,de weken hiervoor hebben ze constant 24 p/d licht gehad eerst onder de tl's en daarna onder de led ,dit heb ik afgelopen week rustig afgebouwd naar 18/6.

            Ik ze vandaag maar weer een lekkere douche Canna Cure gegeven ,worden ze weer effe lekker fris van ...
            SAM_1070.jpg SAM_1071.jpg

            Ik heb gisteravond ook nog een mailtje de deur uitgedaan naar Royal Queen seeds met hierin de medeling dat het opkweken van zaad bij mij niet zo wil lukken ,en wat ik er aan kan gaan doen om dit te verbeteren .
            Nu hebben ze afgelopen middag al gereageerd of ik een paar foto's op kon sturen van hoe alles erbij staat .....ben benieuwd wat ze me aanbevelen ..

            later....
            Led's grow !

            Comment


              #51
              Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

              Ik heb vandaag drie stekken van m'n Amnesia dame afgesneden en deze snel onder de tl's geplaatst hopend dat het wat wordt,dan kan ik m'n kast alsnog een beetje vol krijgen .
              SAM_1095.jpg
              Ik heb de kleine Amnesia waarvan ik het geslacht niet weet ook maar weer onder de t'l gezet deze laat ik daar effe staan kan ze nog wat meer groeien en dan zet ik haar hier in voorbloei wanneer ze wat groter is om het geslacht te bepalen .
              SAM_1096.jpg

              Met de iets grotere Amnesia en de Northern light aut. gaat het prima onder de led ...het lijkt alsof het Mg probleem opgelost is nu ik ze ben gaan voeden .
              SAM_1097.jpgSAM_1098.jpgSAM_1099.jpg

              Ook van Royal Queen seeds heb ik inmiddels weer bericht gehad en zij hadden wat goede bruikbare tips voor me en als klap op de vuurpijl krijg ik ook nog eens 3 nieuwe zaden Northern light aut. opgestuurd van ze ..
              Thanks guys .....

              later.....
              Last edited by Bodos; 28 November 2011, 19:03.
              Led's grow !

              Comment


                #52
                Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                update .

                De plantjes onder de led staan er mooi bij ,ze groeien lekker geen strekkers maar mooie compacte plantjes met de nodes niet te ver uit elkaar .
                Dat gaat wel goed komen denk ik .
                Ik geef de plantjes nog elke paar dagen een douche van Canna Cure ..vinden ze lekker ..en om de paar dagen een beetje voeding met het water mee .
                SAM_1109.jpg SAM_1110.jpg SAM_1112.jpg

                Met de stekjes en de kleine Amnees gaat het ook goed nog effe een anderhalve week wachten en dan zet ik ze ook onder de led en dan gelijk alles op 12/12

                SAM_1107.jpg SAM_1108.jpg

                later....
                Attached Files
                Last edited by Bodos; 2 December 2011, 19:13.
                Led's grow !

                Comment


                  #53
                  Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                  Mooie planten hoor
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #54
                    Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                    Mooi weer groen geworden. Prima.

                    Comment


                      #55
                      Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                      Thanks Bella en Monty , de meisjes zien er weer prima uit .. gelukkig .

                      Gister heb ik de twee grotere dames getopt ,ik zag genoeg vertakking naar m'n zin , en heb meteen de lamp ook wat hoger gehangen zodat ze zich iets meer kunnen strekken .
                      Vandaag krijgen ze net voordat de lampen uitgaan weer een lekkere douche met Canna Cure en gister hebben ze nog wat voeding bij hun water gehad.
                      SAM_1123.jpgSAM_1124.jpgSAM_1125.jpgSAM_1126.jpg

                      Ik heb de kleinere Amnees ook maar overgepot en onder de led gezet ....de wortels kwamen voortaan onder het kleine potje uit dus vandaar .
                      Dus op heb ik op dit moment weer drie plantjes onder de led en nog 3 stekken onder tl .

                      SAM_1122.jpg
                      Led's grow !

                      Comment


                        #56
                        Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                        Het gaat nog steeds lekker in m'n kast .
                        De zijtakken van de getopte planten zijn lekker uitgeschoten maar de twee dames zitten dicht tegen overvoeding aan .
                        Ik heb vandaag wat lichtere(verbrande) bladpunten geconstateerd dus effe rustig aan met de voeding de komende paar dagen en een beetje flushen.

                        SAM_1186.jpgSAM_1188.jpgSAM_1189.jpgSAM_1190.jpgSAM_1192.jpg
                        Van de kleine Amnees met het gele bordje weet ik het geslacht nog niet maar dat zullen we zo gaan zien .
                        Ik denk dat deze planten vanaf maandag op 12/12 ga zetten .

                        Met de kleine Amnesia stekken gaat het ook goed ,vandaag heb ik ze overgepot in kleine potjes ,de wortelels kwamen al een beetje door het steenwolplugje heen .
                        Ik denk allen wel dat ik toch nog eens een week of twee laat voorgroeien onder de tl's en niet zoals ik eerder ergens schreef dat ik ze binnenkort al op 12/12 onder de led ga zetten .
                        Ik heb bedacht om ze eerst toch maar eens een langere tijd onder de tl's te laten staan zodat het stevige plantjes kunnen worden ..
                        SAM_1194.jpg

                        Ik ben nog wel steeds van plan om eentje achter te houden en te gebruiken als moederplant .

                        grtz...


                        Met m'n A
                        Led's grow !

                        Comment


                          #57
                          Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                          update : 1 dag 12/12

                          Afgelopen nacht hebben m'n drie dames voor het eerst op 12/12 gestaan .
                          Ik vond ze groot zat en met genoeg vertakkingen om in de bloei te gaan .
                          Ik heb de Amnesia's vandaag al wat bloei voeding gegeven BioCanna Flores en een klein scheutje wortelstimulator van Bcuzz , de Northernlight ben ik nog effe aan het spoelen want deze had een aantal verbrandde bladpunten door waarschijnlijk iets teveel voeding .
                          En ze hebben alledrie net voor het licht uitging nog effe een douche van wat Canna Cure gehad zodat ze wat weerbaarder zijn tegen ongenode gasten .

                          SAM_1199.jpg

                          SAM_1200.jpg

                          SAM_1202.jpg

                          SAM_1203.jpg

                          Ik heb de bloeibooster vanaf gister ook aanstaan dus dat betekent weer wat rood licht erbij voor m'n dames.
                          Nu een aantal dagen wachten tot ze in de bloei schieten ,ik had trouwens wel verwacht dat de Northern light al in de bloei zou zitten het is tenslotte een automatic soortje ,maar ja dan maar via het gewone 12/12 principe ......
                          Morgen ga ik voorzichtig wat grotere bladeren weghalen bij de grotere Amnees ,niet teveel natuurlijk ,zodat de wind lekker door m'n plantje kan waaien .

                          later.......
                          Led's grow !

                          Comment


                            #58
                            Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                            UPDATE 2 DAGEN 12/12

                            Ik begin nu toch enigzins te twijfelen of ik de goede naambordjes wel in de potten heb staan , ik was natuurlijk weer knetterstoned toen ik de planten omgepot heb en misschien heb ik de bordjes toen verwisseld .
                            Wat denken jullie ....

                            SAM_1205.jpg SAM_1208.jpg SAM_1209.jpg

                            Is dit een Amnesia ??
                            SAM_1206.jpgSAM_1207.jpgSAM_1210.jpg
                            EN is dit Northern light .....?
                            Niettemin doen de planten het lekker ze zijn lekker groen hebben stevige stammen en de "Northern light " groeit dadelijk nog uit m'n kast als ze zo door gaat .
                            De kleine Amnees doet het ook lekker hiervan moet ik nog bepalen of het een mannetje of vrouwtje is maar tot nu toe nog geen balletjes in de oksels,dit zaadje kwam uit een topje van m'n vorige kweek.
                            SAM_1214.jpg SAM_1211.jpg SAM_1212.jpg
                            M'n kleine Amneesje .

                            later.........
                            Led's grow !

                            Comment


                              #59
                              Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                              update 6 dagen 12/12

                              De grotere dames beginnen op dit moment al zichtbare bloei te ontwikkelen , de kleinere amnees heeft nog geen bloei ontwikkelingen maar die mag ook nog best een stukje groeien.
                              Van de Northern light heb ik twee takken moeten buigen want deze wordt echt hoog...die had ik best iets eerder in de bloei mogen zetten ..
                              De plantjes hebben gister weer hun douche Canna Cure gehad en een beetje BioCanna Flores en Bcuzz wortelstim. bij hun voeding water .
                              Natuurlijk effe de Ec (1,48) en de PH (6.4) gecheckt ,deze was prima dus verder niet afzuren ...

                              SAM_1232.jpg SAM_1231.jpg
                              SAM_1228.jpg SAM_1229.jpg SAM_1230.jpg

                              Met m'n stekjes gaat het ook lekker ,bij de linker (op de foto) is de groei effe gestopt geweest ,deze heeft iets te nat gestaan maar dat is goed aan het betrekken ...
                              Deze plantjes ga ik vanaf morgen een beetje groei voeding geven .
                              SAM_1233.jpg

                              later.....
                              Led's grow !

                              Comment


                                #60
                                Re: 2x Northern light autom. en 2x Amnesia onder een ledje

                                UPDATE 14 DAGEN 12/12
                                De dames doen het lekker !!!
                                De Northern light staat lekker in bloei en is volop bezig met het maken van topjes,al groeit ze nog wel zo'n best door ....mag van mij onderhand ook wel eens af gelopen zijn ,dat ze d'r energie maar gebruikt voor het maken van die lekkere dikke buds !
                                SAM_1239.jpg SAM_1240.jpg Northern light.

                                De grotere Amnesia begint nu eindelijk pas in de bloei te schieten ,maar ja ze heeft ook langer nodig om af te bloeien dus dit lijkt me logisch en ook deze madam groeit nog lekker een beetje de hoogte in ,maar dat kan ook nog best ,ze is toch nog niet zo heel erg hoog dus no problem ...
                                SAM_1241.jpg SAM_1242.jpgde Amnesia ...

                                Van de kleinere Amnees is het geslacht ook bekend ,ZE is gelukkig een dame .
                                Deze plant was vrij klein toen ik haar in de kast zette maar is inmiddels flink gestrekt ,en weer getopt, en daarna weer flink gestrekt en begint nu met het maken van zijvertakking .
                                Deze plant was duidelijk nog langer niet klaar om in bloei te gaan toen ik de lampen op 12/12 zetten en begint zich nu eigenlijk pas een beetje te ontwikkelen ,ik ben benieuwd wat ze gaat opleveren .
                                Het blijft volgens mij dadelijk zo'n rare slungel plant..
                                SAM_1243.jpg SAM_1245.jpgde kleiner slungel Amnees...

                                Zoals je kunt zien zijn m'n planten lekker gezond en mooi groen van kleur ,gelukkig heb ik nog geen plagen of ongedierte in m'n kast ,dus ik denk dat de regelmatige douches met CAnna cure z'n werk goed gedaan hebben..
                                Vanaf vandaag ga ik de dames af en toe weer met de plant Vitality plus douchen,want de het beetje cannacure dat ik heb wil ik nog gebruiken voor de stekken die ook nog in hun kastje staan ..
                                Verder geef ik m'n planten nog om de twee dagen een beetje Biocanna Flores(13ml op 2L water) en af en toe een beetje Bcuzz wortelstim.
                                De ph is dan ongeveer 6.2 en de ec 1.6 .
                                Volgende week ga ik de Northern light alvast een beetje BioBoost van Canna geven en alvast een heel klein beetje PK13/14.
                                SAM_1246.jpg SAM_1247.jpgZo staan ze er bij in m'n kastje ...

                                Met de stekken gaat het ook goed , ze beginnen lekker te groeienj en wortelen en heeel af en toe krijgen ze een beetje wortelstim.en wat Biocanna vega .
                                SAM_1248.jpgvoor m'n volgende ronde ...

                                later...
                                Last edited by Bodos; 25 December 2011, 22:24.
                                Led's grow !

                                Comment

                                Bezig...
                                X