Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x WW, 2x Big Bang, 2x Morning Glory onder 600 Watt in 18 liter potten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x WW, 2x Big Bang, 2x Morning Glory onder 600 Watt in 18 liter potten

Nog even update de getopte dame staat links voor aan.

Voor de zieke plant heb een nieuwe zaadje gepakt Durban Pioson heb ik in een glas water gedaan als deze uit komt vervangt deze de zieke dame, dat de durban pioson bijna geen vroeggroeie krijgt lijkte me niet erg omdat dit een staiva is.
    Attached Files

Comment

leuke frisse soort die durban

Durban Poison is vernoemd naar de subtropische zuid Afrikaanse havenstad Durban en is afkomstig uit de Rift Vallei. Een een echte Sativa die gestabiliseerd is met een vroeg bloeiende Nederlandse skunk.Verder is het een niet gehibrydizeerde echte old school Sativa uit de jaren '70
      en is een zeer stabiele soort. Ze eigent zich hierdoor ook goed om er zelf een kruising mee te maken.

Het resultaat is een relatief hoge plant met strakke toppen en grote brede bladeren bijna zo als een afgaan maar maakt wel de typische lange sativa internodes aan. de zijvertakkingen kunnen sterk in lengte verschillen ze groei snel maar warrig heeft wel iets weg van een tai kwa groeiwijze. Vaak kleurt de durban paars achtig op het einde van de kweek maar dit zie je meestal bij buitenkweken veel sterker dan bij een binnenkweek. De pistels kunnen witachtig, rood roze of paars zijn. De Durban gaat doorgaans erg snel in de bloei na een week op 12/12 ziet men meestal al de eerste ware bloei. Het is voor een sativa ook een vroegbloeier. In NL gaat ze doorgaans in week 3 van september de bloei in en door haar voor een sativa relatief korte bloeitijd is deze soort dus ook geschikt voor de buiten teelt op onze breedte graat. Binnen wil ze nog wel eens rap te groot worden door de lange Sativa internodes. De truc is dan om de groei te stagneren door na node 7/8 de hooftstam te cruschen. De onderliggende zijvertakkingen krijgen dan een flinke boost. De aller onderste zijvertakkingen kun je wegnemen. Je houd dan een 6 tal zijvertakkingen over die uitgroeien in een bekervorm. Deze takken zullen op hun beurt, weer zijvertakkingen gaan maken die naar het midden van de plant toe groeien. Deze secundaire takken top je dan terug tot er een node of 3 4 over blijven. Dit doe je op de zelfde dag dat je ze op 12/12 zet. Je houd dan een blokvormige lage durban poison over die weelderig zal dragen en niet je kast uit groeit.

Deze soort heeft een licht skunk aroma met een vleugje van jeneverbes. Durban poison staat bekend om zijn trippy high. Ze zal je hooft door de wolken schieten en je lichaam achter laten. Zeer energieke head high, echt iets voor de pure sativa liefhebber.

Monty

Comment

Leerzaam stukje bedankt!

---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 17:23 ----------

Maakt het uit dat mijn zaadplanten in een LV van 30% staan?

Comment

30 % is erg laag. Een zaadplant heeft in de groei graag een lv van 60%. Onder de 40% zal ze veel te veel verdampen en om dit tegen te gaan zal ze haar huidmonden sluiten. Gevolg, minder co2 opname wat lijd tot een lagere fotosynthese. Geremde groei!

Comment

hmm ik heb al een pak met water neergezet met een handoek erin, is nog een andere betaalbare oplossing?

Comment

HYGROSTAAT - zeer handig)
              Grtz kabaal

Comment

Ik heb nu als ze slapen, een paar keer met een plant spuit gespoten, daar gaat de lv ook lekker van omhoog...

Comment

Ik heb mijn tempsenor van de afzuiging in de schaduw gehangen nu gaat de afzuiger niet zo hard meer lv ligt nu rond 50% dat is goed voor een zaadplant toch..?

Comment

Ik wil nog een klein weekje door gaan op 18/6 om lekker grote dames te krijgen.
                    Attached Files

Comment

23-11-2011:
                      Ze groeien nu hard door, kan niet wachten om de klok op 12/12 te zetten, wil wachten tot maandag.
                      Temp misschien iets aan de hoge kan maar ze kunnen het hebben volgens mij.
                      De getopte Morning Glory lijkt bijna meer gefimt dan getopt tel 4 hoofdtoppen nu.
                      Durban Pioson is net boven gekomen. benieuwt wat dat word
                      Attached Files

Comment

Ziet er hier ook goed uit

Zolang je in de groei zit mag de lv zeker een beetje hoger ...(heb dat hier gelezen hoor, wist dat niet )

Ma de plantjes zien er zeker goed uit, dus 50% zal wel zeker ok zijn, maar meer kan gn kwaad ...

Greetz

Comment

Klok op 12/12 gezet net, 7 s'avonds aan 7 uur in de morgen weer uit. de bloei mag van mij snel komen
                          ik zal dadelijk nog even wat foto's schieten...
                          Attached Files
                          Last edited by exmember16357; 27 November 2011, 22:11.

Comment

De dames zijn nu zo'n 40 cm, en net op 12/12 gezet.

Comment

dat gaan grote dame's worden denk ik
                              ze zien er wel gezond uit

Comment

Ik hoop dat ze ruim een meter worden, misschien 1.20, 100 gram per plant zo fijn, of het haalbaar is...

Comment

Bezig...
                                X