Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
CIMG4949.jpgDe dames zijn van de overplant schok en de wortelschade van het uit die turfpotjes pellen iets bekomen en zijn gestaagd verder aan het groeien nu.
Mijn hergebruikte aarde bevat duidelijk nauwelijks nog voeding en het eerste N tekort is reeds goed zichtbaar. We gaan dus vanavond maar al een eerste lichte voedingsbeurt geven als de lampweer aan is. Momenteel draai is dus op het gaslantaarn schema. Lamp aan om 22:00 uur tot 10:uur 'sochtens en dan een uurtje midden in de nacht van 15:30 tot 16:30 uur de lamp aan. Bijkomend voordeel is dat ik dan nog even kan spieken hoe het met ze gaat en nog eens sproei vlak voor de lamp weer uitgaat. Een verzorgmomentje meer dus. Verder valt er eigenlijk niet veel bijzonders te melden dan dat de afvallers nu wel reeds duidelijk zijn. Ze mogen nog even meedoen omdat ze de rest met hun worteltjes nog niet echt in de weg zullen zitten maar binnenkort zal er uitgedund worden..
Ow ja ik vergat in de startpost te vermelden dat tijdens de lichtperiode op het midden van deze periode een uurtje er een 23 wat uvb spaarlamp meebrand. Om het hogere aandeel aan uv in de middaguren na te boodsen. De tijd dat deze lamp meebrand zal langzaamaan opgeschroeft worden naar een maximum van 6 uur.
Veel succes met je kweekje Monty! Ik ben erg benieuwd wat de resultaten zullen zijn van zo'n tijdschema. Er is in ieder geval goed overna gedacht haha. Goodluck!
Vanavond heeft het hele stel hun eerste voeding gehad. Een beetje enzymen en wortelstimulator en wat canna terra vega. Daarnaast heb ik ze een douchebeurtje gegeven met wat melkwater. Morgen eens kijken of hetze goed bevallen is en of de dosis nog omhoog moet. Mijn hergebruikte aarde bevat duidelijk nagenoeg niks aan voeding dus we gaan meteen maar wat bijvoeren. Zit me te bedenken ok eventueel ook wat hydrovoeding mee te gaan geven om me Mg en andere sporenelementen iets aan te vullen.
Comment