Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montys Wintertuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Montys Wintertuintje

P1030953.jpgP1030968.jpg

P1030959.jpgP1030966.jpg

P1030969.jpgP1030956.jpgP1030957.jpg

Comment

Die close ups van jouw zijn ook altijd zeer de moeite..
      Suc6 en smookse.

Comment

lo M , komt helemaal goed daar he :p

lkkr vol tentje :d

keep up the good work

grtz m8
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

ow mijn goeie god alleen al van die trichomen plaatjes ga ik al kwijlen misschien ontdek je wel een heel nieuw systeem qua uren als je het zo blijft testen succes met de laatste loodjes
          Guerrilla: 2013
          Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
          Neem een kijkje en reageer

Comment

man man man wad een bos seg mmmmmmmmmmmmmmm

Comment

P1030979.jpgHigh again,

Week 4 van de zichtbare bloei is afgesloten en we gaan vanaf vandaag weer op 12/12 draaien. Die laatste loodjes duren dus nog wel even. Experiment: "verleng je lichturen in de bloeifase" voor 100% geslaagd, het kan dus, alles blijft mooi in bloei. Dit bied mooie mogelijkheden voor alternatieve lichtschema's waar ik zeker mee door zal experimenteren.

2011_12_19_22_38_06_958.jpgKomende week krijgen ze dus een normaal 12/12 schema aangeboden. Om de overgang goed te laten verlopen hebben ze van zondag op maandag 16 uur donker gehad zodat ik deze week weer van 21:00 tot 9:00 de lampen aan heb.

P1030984.jpgRechts vooraan in de tent had ik nog net een plekje voor een afgedankte moeder. Ze stand erg nat in een wat kleine pot een beetje weg te kwijnen en in mijn goedheid heb ik me maar over haar ontfermd. Ze is reeds naar 11 liter verpot en ik heb wat wortelsnoei toegepast om haar weer iets meer lucht aan de voeten te geven. Zal nu wel een paar dagen bekomen en zich dan weer herpakken de bleekscheet, hihi

.2011_12_19_22_35_07_784.jpg
              P1030989.jpgP1030981.jpgP1030980.jpgP1030986.jpgP1030982.jpgP1030990.jpgP1030987.jpgP1030988.jpgP1030985.jpg2011_12_19_22_31_30_401.jpg2011_12_19_22_31_09_244.jpg
              Last edited by monty; 20 December 2011, 00:34.

Comment

loopt lekker hier

we genieten mee

Comment

gaat lekker bij je ben eens benieut na die rechts onder
                  sigpic

Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                  Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

Comment

super monty, ziet er prachtig uit allemaal, keep it up

Comment

mooi vol tentje monty!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Tis ier were hop volle bak en hallo zunne ^^

Dat gaat hier geweldig goed, wat een bos vol witte bomen!!
                        Wat moet ne mens daar nog van gaan zeggen

Grrrtz
                        sigpic

Comment

P1030995.jpgHigh Again,

De Lowryders no 1 Gaan werkelijk bijzonder mooi Alle drie maken ze een mooie hoofd-cola. De geknakte top heeft zich inmiddels weer weten op te richten tot ongeveer 45 graden en groei nu ook erg mooi dicht. Ben echt supertevreden met deze 3 en blij dat ik besloot om ze mee te laten liften bij de jamaica's.

P1030999.jpgP1030998.jpgP1040001.jpg

P1040007.jpgP1040003.jpgP1040004.jpg

De Jamaica's baren me wat meer zorgen, ze laten hun Sativa herkomst goed zien en groeien maar door. Zoals ik in dit topic al eerder vermelde is dit deels te danken aan, de voor een Sativa soort, veel te lage tent. Hierdoor komen ze al snel in de warme lucht bovenaan in de tent en dit remt de gebreralline productie nogal waardoor de auxine werking minder geremd word. Daarnaast zal mijn rare lichtregiem er ook mee te maken hebben. Sinds ik weer terug ben op 12/12 lijkt het enorme strekken ook wat minder te zijn in de toppen. Maar ze groeien en en rekken en strekken. Inmiddels staan de bovenste topje letterlijk tegen de reflector aan. Hierdoor lopen ze behoorlijk hitteschade op. De kap word door de stralingswarmte redelijk warm en de toppen verschroeien als het ware erdoor. Ik heb het hele zaakje echter nu al zo vaak geknakt dat ik niet meer weed welke kant nog op ermee en zo laat in de bloei nog knakken doe ik ook liever niet. Herstel van de knak-wond gaat dan veel langzamer. Ik laat het dus staan zoals het staat. De bovenste toppen zullen verschroeien en indrogen. Een 12 cm onder de toppen zijn de buds wel redelijk compact en blijven de internodes ook veel korter. Ik kijk het nog aan tot zondagavond. Dan wil ik zowiezo de 250 wat eruit halen en enkel verder op 400 Wat aangestuurd door de dimbare evsa en zal dan ook langzamerhand gaan afbouwen in lichtintensiteit en lichturen. De nachten blijven op 12 uur staan. In uiterste nood kan ik altijd nog de bovenste 10 cm er gewoon vanaf knippen. Die 10 cm wordt toch enkel een zeer schrale fluffie verschroeide top waar na drogen nauwelijks nog iets van over is. Nu ik dit zo typ denk ik dat ik dat misschien vanavond al ga doen, zal me nog even bedenken.

P1040008.jpg

P1040005.jpgDe harsaanmaak is no wel mooi op gang, zowel bij de Lowryders als bij de Jamaicanen. Wat lager in de plant maken ze momenteel veel meer hars aan de in de toppen. Ik heb het idee dat helemaal bovenin de hars ook enigszins vervloeit door de warmtestraling en hitte van de bulpen. Die topblaadjes vertonen wel, hars afscheidende, trichomen maar hun harsbollen zijn minimaal. Bij buitenwiet in de volle middagzon zie je dat ook wel eens gebeuren. De hars word zo week dat hij over het topblad vervloeit en hier als een laagje op blijft liggen. De hars is dus niet verloren gegaan maar vloei dus uit over je top. De plant maakt dan wel weer een nieuwe harsbol aan. Ogenschijnlijk lijkt ze dus bovenin minder aan te maken maar in werkelijkheid maakt ze daar ook volop aan nu . Het is enkel minder goed zichtbaar.

P1030984.jpgP1030997.jpgEn dan hebben we nog onze bleekscheet. De vondeling heeft, na de overpot, wat wortelstimulator gehad en wat extra stikstof. Inmiddels kleurt ze een beetje bij en is weer nieuw blad aan het aanmaken wat ook hard nodig was. Ze staat inmiddels ook weer wat droger en ik houd haar op een waterarm regiem zodat ze nog wat meer tot wortelaanmaak word aangezet. Ben eens benieuwd hoe ze er over een week bijstaat.

Voor de rest is er niet zoveel spannends te melden.

Grts
                          Last edited by monty; 23 December 2011, 10:23.

Comment

Ik zou ze lekker vanaaf al afknippen monty..... dan ben je gelijk van dat gelul af. Zonde van de energie van de plant om de toppen tot IN de kap te laten groeien. En 20cm zou ook geen kwaad kunnen denk.

En die LW zijn heel erg mooi geworden, mooie hoofdtop die lekker aan het dichtbouwen is...jammie

Succes verder!!!

Grtz

Comment

oei, zonde monty dat die jamaicanen niet mee werken, je zal vast wel weer een oplossing hebben om je oogst tot een succes te maken.

greets, klots

Comment

P1040009.jpgP1040029.jpgP1040016.jpgP1040021.jpgHigh Again,

Zonet toch maar de knoop doorgehakt en de tot aan de bulp doorgeschoten inmiddels versnirkte toppen te toppen. Deed P1040020.jpgeven pijn int hart maar is nu wel beter zo. De topjes die reeds tegen de kap aan groeide zouden de planten voortdurend stress opleveren dus gekozen voor deze nood-top-actie. Zo heel veel heb ik niet weggeknipt. Zoon 5 tot tien cm bij de meest doorgeschoten de rest heb ik zo veel mogelijk intact gehouden. Het rekken en strekken was inmiddels na deze week 12/12 ook er al ver uit en ik verwacht dat ik ze nu gewoon onder de lamp kan houden tot de oogst. Verder heb ik de eazy-gliders er tussen uit gehaald en de kap rechtstreeks aan de nok van de tent gehangen wat me weer 3 cm scheelde. Nu dus duimen dat ze het zo tot einde halen. De jamaica's ruiken van dag tot dag meer en zoeter en meer en zoeter. De lowtjes gaan nog steeds super en de bleekscheet kleurt gestaagd bij. Nu dus even afwachten hoe ze hierop reageren.
                                P1040015.jpg

P1040025.jpgP1040037.jpgP1040053.jpgP1040027.jpgP1040011.jpgP1040024.jpgP1040022.jpgP1040023.jpgP1040045.jpg
                                Last edited by monty; 23 December 2011, 22:32. Reden: foto's toegevoegd

Comment

Bezig...
                                X