Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montys Wintertuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Montys Wintertuintje

    Dat lijkt er idd meer op ghehehe.

    Comment


      #32
      Re: Montys Wintertuintje

      succes man ik zit op de eerste rij

      Comment


        #33
        Re: Montys Wintertuintje

        he monty dat zijn lekkere soortjes nog de goede oudewerdse van vroeger dat het maar mag lukken.ga je volgen.

        Comment


          #34
          Re: Montys Wintertuintje

          High Again,



          CIMG4967.jpgDe bende werd om half vier weer uit hun slaap gerukt toen de HPI weer voor een uurtje begon te knallen. De vergeling door het stikstof en andere algehele voedingstekorten lijkt enigszins gestopt door het soepje van gister. Het nieuw gevormde blad oogt gelukkig weer wat gezonder. De een heeft er wat meer last van dan de ander.


          CIMG4960.jpgSommige hebben het wel heel zwaar. die lijken eerst ondervoed en vervolgens overvoed. Zou natuurlijk heel goed kunnen, de kleinere zwakkere kunnen minder ec aan dan de koplopers. De natuurlijke selectie maakt het kiezen zo meteen natuurlijk wel gemakkelijk zo ghehe. CIMG4963.JPG


          CIMG4952.jpg







          Een van het stel heeft een duckfood blaadje, was me pas opgevallen toen ik de foto's bekeek, lol wel grappig.

          CIMG4953.JPG CIMG4958.JPG




















          De plantjes die op kop lagen heb ik gefimd, zede waren reeds aan node 4 bezig de rest ploetert nog op node 3. die worden dus wat later gefimd of getopt.

          CIMG4961.jpg



















          Bij een paar achterblijvers heb ik een extreme fim toegepast om eens te zien hoe ze hierop reageert. Ze stond toch al op de afvallerslijst, dus het is een soort van experiment.
          De tent floept net weer uit dus ze mogen weer een half nachtje het donker in en lekker groeien. Vanavond krijgen ze weer wat voeding, iets dunnere spoeling als gister.
          CIMG4976.jpgCIMG4973.jpgCIMG4972.jpgCIMG4982.jpgCIMG4975.JPGCIMG4979.JPG
          Attached Files
          Last edited by monty; 26 October 2011, 15:53.

          Comment


            #35
            Re: Montys Wintertuintje

            oldskool soortjes blijven leuk he ach die thc als je er maar rustig van wordt ja toch niet tan haha.

            Comment


              #36
              Re: Montys Wintertuintje

              gaat lekker zo monty, wens je veel succes en plezier aan je wintertuintje. blijf je volgen grtts climax

              Comment


                #37
                Re: Montys Wintertuintje

                Douchebeurtje met melkwater?

                Comment


                  #38
                  Re: Montys Wintertuintje

                  Ja preventief tegen meeldauw en als bladvoeding.

                  Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat melk een goede bescherming tegen meeldauw kan bieden.
                  Wekelijkse bespuitingen met melk de aantasting van echte meeldauw even goed onder controle konden houden als bespuitingen met met synthetische gewasbeschermingsmiddelen. Niet alleen is melk een goede gewasbescherming, maar ook een goede bladvoeding die het immuunsysteem van de plant verbeterde. Uit de experimenten bleek dat een wekelijkse bespuiting met een concentratie van minstens 10% (1 deel melk, 9 delen water) de sterke van de meeldauwaantasting met 90% verminderde. Je mag de concentratie niet veel hoger nemen, want boven de 30% groeit er een schimmel op de bladeren die zijn voedingsbodem in de melk vindt. Je kunt er nog een volle theelepel natriumbicorbonaat (bakpoeder) en een half theelepeltje met groene zeep aan toevoegen.
                  Last edited by monty; 26 October 2011, 18:06.

                  Comment


                    #39
                    Re: Montys Wintertuintje

                    Oke, eentje om te onthouden. Bedankt voor het posten.

                    Comment


                      #40
                      Re: Montys Wintertuintje

                      ghehe monty, die schatjes zo een zware dosis geven
                      het zijn ouwe zaden, moet je dan ook niet de technieken van vroeger gebruiken, gaan ze dan niet beter floreren ^^ghehehe
                      sigpic

                      Comment


                        #41
                        Re: Montys Wintertuintje

                        Ghehe Ja misschien moet ik mijn hippie kleren nog maars uit de oude doos trekken.

                        Starten op een hergebruikt leeg aarde medium is toch wat lastiger als ik had gedacht als je uit de losse pols kweekt en niet meet, hihi. Al doende blijven we leren. Gisteravond heeft het stel weer wat voeding enzymen en wortelstimulator gehad. Nu in een iets dunnere spoeling.
                        Voor de achterblijvertjes is deze voeding te veel en ze verdrogen erdoor. De plantjes met een betere start reageren er goed op, vergeling is gestopt en groen lijkt zelf in de onderste blaadjes terug te komen. Ik had niet verwacht dat ze zo snel zulk drastisch tekort zouden vertonen en Ik ging ervan uit dat er nog wel enige voedingsstoffen in de grond zouden zitten door de afbraak van de wortelresten van de vorige run maar dat is dus niet het geval. Achteraf bekeken houd ik de grond beter kunnen mengen met een deel verse grond, compost of wormenmest. Maar goed we zitten nu dus op een leeg medium zonder meters te werken, ghihhihihi, ook een uitdaging.
                        Last edited by monty; 28 October 2011, 15:59.

                        Comment


                          #42
                          Re: Montys Wintertuintje

                          Monty hoe weet jij nu of alle voeding uit de aarde weg is ?
                          Misschien worden de bladeren van de plantjes wel geel om dat ze over voeding krijgen van jou gebruikte aarde...
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #43
                            Re: Montys Wintertuintje

                            Mijn grote teen zegt dat de oorzaak aan de turfpotjes lag.... komt goot.
                            Ze komen gewoon wortels tekort rhizotonic een ideetje
                            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                            Comment


                              #44
                              Re: Montys Wintertuintje

                              he monty ken dat ja zonder dingen meten doe dat ook je weet wel vroeger hadden ze nog geen meters en ogen zeggen meer.maar die hippie kleding heb ze wel voor je haha.en die groene bladeren toch goed teken.

                              Comment


                                #45
                                Re: Montys Wintertuintje

                                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                                Monty hoe weet jij nu of alle voeding uit de aarde weg is ?
                                Misschien worden de bladeren van de plantjes wel geel om dat ze over voeding krijgen van jou gebruikte aarde...

                                Comment

                                Bezig...
                                X