Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montys Wintertuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Montys Wintertuintje

Al een tijdje niet gekeken, mooi tuintje geworden
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

CIMG5885.jpgCIMG5897.jpgCIMG5891.jpgDe Lowryders zijn inmiddels een dikke 45 cm en genieten natuurlijk ook voor een deel van de HPS maar die T-Neon bevalt zo ook wel goed. Deze beginnen nu aan week twee van de bloei en weten nog niet wat hun vanaf morgen te wachten staat want dan gaan we over op 21:36 uur licht en 12 uur donker. Dit houden we gedurende week 3 en 4 van de bloei vol zodat we op die 14 dagen 10 nachten van 12 uur hebben gehad en 10 dagen van 21:36 uur.

CIMG5882.jpgCIMG5883.jpg CIMG5881.jpgDe UV-B lamp draait nu, tijdens het midden van de lichtcyclus, 4 uur mee. dit word nog opgeschroefd naar 6 in de komende twee weken. Nu ik dit zo zit te typen bedenk ik me dat ik ook voor die UV-B lamp een digitale 7 dagen timer nodig heb. Hmm onvoorziene kosten, ghehe niet aan gedacht. Momenteel loopt die op een gewone analoge tijdklok en stel je voor ik had daar niet meer aan gedacht dan was mijn 21:36/12 schema door elkaar gaan lopen met een 6/18 schema ghehe.

CIMG5878.jpgCIMG5880.jpgCIMG5879.jpgCIMG5877.jpgCIMG5876.jpgCIMG5874.jpgCIMG5875.jpgCIMG5895.jpg

Als geheugensteuntje voor me zelf Zet ik hieronder even het lichtschema van de komende twee weken. Langer licht kan geen kwaad maar mijn nachten moeten wel 12 uur zijn anders gaat het fout.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
      Zondag :00 x x x x x x x x x x x x x x x x x x
      maandag x x :36 :36 x x x x x x x x x
      Dinsdag x x x x x x x x x x x x :12
      Woensdag :12 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x :48
      Donderdag :48 x x x x x x x x x x x x x x
      Vrijdag x x x x x x x :24 :24 x x x x
      Zaterdag x x x x x x x x x x x x x x x x x :00
      Maandag x x :36 :36 x x x x x x x x x
      Dinsdag x x x x x x x x x x x x :12
      Woensdag :12 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x :48
      Donderdag :48 x x x x x x x x x x x x x x
      Vrijdag x x x x x x x :24 :24 x x x x
      Zaterdag x x x x x x x x x x x x x x x x x :00
      Maandag x x :36 x x x x x
      Dinsdag x x x x x x x x x x x x
      Attached Files
      Last edited by monty; 5 December 2011, 00:54.

Comment

ziet er gewoonweg weer super uit monty, blijf weer met veel plezier volgen!

Comment

ben benieuwd als dat rendabel gaat zijn monty, dikke kilowatt per uur brengt toch al wat kosten me he als je meer dan 21uur per dag belicht. succes climax

Comment

he monty dat gaat lekker bij jou blijf je volgen kan hoop leren van je.gr vapo

Comment

Mooie dikke stelen Monty, stevige planten, die kunnen mooie toppen dragen.

Comment

wat gaan die dames toch lekker bij jou en nice dat schema wat u gemaakt hebt

KEEP UP THE GOOD WORK
                sigpic

Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

Comment

cool dat je op 13/12 gaat draaien

hoop dat je een goede tijd schakelaar heb met meedere tijden

succes
                  Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                  laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Hi Gonzo. Ik ga niet op 13/12 maar op 21:36 licht en 12 donker. Schema staat in me voorlaatste post. Daar heb je idd een digitale schakelklok voor nodig die per minuut gaat en per dag programmeerbaar is.

Comment

hoeveel tijd winst ga je er mee halen denk je 21:36/12 nooit eeder gehoort of gezien???
                      Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                      laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Comment

Ik ben erg nieuwsgierig.

Mocht je je gaan afvragen of de plant nog wel wat doet met al die energie:
                          Zolang de blaadjes omhoog staan doen ze wat, gaan die hangen in het licht dan wordt het tijd voor donker of minder licht.
                          Een uurtje of twee de helft van je lampen uit geeft de plant de kans te koelen en vers sap naar boven te sturen voor nog een lichtboost.

Leuk probeersel !
                          No-nonsens kweker

Comment

Bedankt voor de tip Harry.

Comment

he monty die lichtschema is dat niet het zelfde zoals vroeger het triggeren van die bloeihormonen zoals ze dat vroeger deden met een mannetje ertussen zetten met een juttezak er over.zodat die bloeihormoon extra wordt aangezet of zit ik verkeerd meen me dat nog te herinneren van vroeger. gr vapo

Comment

Zie deze post http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...702#post235702
                                Daar heb ik wat uitleg gegeven over phytochroom en op welke wijze dit phytochoom mee speelt bij het in bloei komen en blijven van cannabis, een korte dag plant. Cannabis komt, en blijft in bloei door de 12 uur nacht. Dus niet door de 12 uur licht.
                                p57f1.gif Tijdens de donker uren word het phytochroom langzaam omgezet van de actieve naar de inactieve vorm. Een lage concentratie Pfr ten opzichte van Pr zet de plant aan tot bloei en houd haar in bloei. Zolang mijn nachten 12 uur zijn blijft dit gewaarborgd ook als mijn dagen langer dan 12 uur zijn.

Rond 1920 was al bekend dat bij veel soorten planten de daglengte belangrijk is voor bloei. Er werden drie soorten planten onderscheiden. Zogenaamde kortedag- planten bloeien in de lente of in de herfst. Zogenaamde lange-dag-planten bloeien in de zomer. Behalve deze twee groepen onderscheidden de botanisten ook neutrale planten
                                In eerste instantie dachten onderzoekers dat de lichtperiode bepaalt of een plant bloeit, vandaar de naamgeving korte- en lange-dagplanten. Later bleek dat de lengte van de donkere, nachtelijke periode minstens zo belangrijk is. In experimenten werd de nacht onderbroken door korte lichtflitsen te geven aan verschillende typen planten. Als je in het midden van een lange nacht een korte-dag-plant blootstelt aan rood licht, dan wordt de bloei geremd. Op dezelfde manier kan een korte lichtpuls in de nacht van lange-dag-planten de bloei versnellen. Nader onderzoek liet zien dat het licht fotoreceptoren activeert, zoals bijvoorbeeld de roodlichtreceptor Phytochroom en cryptochroom dat op blauw licht reageert. De fotoreceptoren hebben een actieve en een inactieve vorm en kunnen zodoende functioneren als een soort lichtschakelaar.

Cryptochromen. Ze zijn gevoelig voor blauw licht, en al een tijdlang is bekend dat ze in de celkern van zowel planten als dieren een zeer belangrijke rol spelen bij de biologische klokfunctie. Kennelijk zetten ze een aantal genen ritmisch aan en uit. Hoe dat precies werkt is overigens ook nog niet duidelijk.

Overige vragen die je nergens anders kwijt kan. Wiet zaden, stekjes, oogsten en drogen, thc etc..
                                Last edited by monty; 6 December 2011, 11:39.

Comment

Bezig...
                                X