Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montys Wintertuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Montys Wintertuintje

hier staan wat van die lampjes op mischien handig?????

http://www.zooplus.nl/shop/reptielen...FcYl3godLXbDlQ

---------- Post added at 13:45 ---------- Previous post was at 13:42 ----------

maar wordt door die fermentatie je wiet niet zoeter dan zoals bier.

Comment

mooi man die lange toppen,maar kan je niks veranderen aan je opzet,want nog een opaar weken knallen met 400 of 600 watt erboven,met of zonder cooltube.zal zeker verschil maken in oogst gewicht.ken je niet een cooltube er verticaal tussen hangen?

Comment

Prachtigg werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
          mooi man die lange toppen,maar kan je niks veranderen aan je opzet,want nog een opaar weken knallen met 400 of 600 watt erboven,met of zonder cooltube.zal zeker verschil maken in oogst gewicht.ken je niet een cooltube er verticaal tussen hangen?
          De bedoeling was nu juist om af te bloeien op een afnemend lichtschema mat afnemende lichtsterkte en uren en verschuiven naar meer rood. Het gaat mijn niet altijd om de opbrengst. Ik zou het hele spul kunnen omzetten in de andere tent en er 600 wat op kunnen laten knallen maar dat omzetten is niet zo heel eenvoudig omdat alles in een grote bak staat. Ik vrees dat ik dan meer kapot maar dan dat ik er baat bij heb.

maar wordt door die fermentatie je wiet niet zoeter dan zoals bier.
          eerder zuriger en daar houd ik wel van.

P1040576.jpgP1040577.JPGDe watercure is inmiddels op een paar uur tijd droog genoeg om in een weckpot te gaan om te fermenteren. Dat ging rap zeg maar het zijn ook allemaal maar kleine frutsels. De pot staat op me externe HD eeven op te warmen zodat het fermenteren wat sneller op gang komt. Nu goed in de gaten houden en als we een paar uur verder zijn leg ik het weer uit op het net om het fermenteren weer te stoppen en de zaak doog genoeg te laten komen dat het al curende in de pot verder kan met dagelijks luchten totdat het droog genoeg is om geheel gesloten weg te zetten, of ja op te roken waarschijnlijk.

Grtz
          Last edited by monty; 16 January 2012, 16:59.

Comment

Erg mooi evenals interessant, het ziet er zeer zuiver uit Monty

Comment

das zeker een mooi winter tuintje en zag dat er ook al weer albino wiet op komst is

das net de alpen dan
              Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
              laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

krijgen we ook weer eens en update van die jamicaantjes of heb je het druk met die df ik vind die kattenstaarten zo mooi

Comment

P1040698.jpgP1040702.jpgHigh again,

Weer een wat minder florissant bericht; de Jamaica heeft ook meeldauw Het breid zich rap uit dus ik heb besloten om vanmiddag reeds een deel te knippen. Jammer, de Jamaica begon nu eigenlijk pas net wat te zwellen en had eigenlijk nog een week of 2 tot 3 kunnen staan. Xe zitten wel flink vol hars tot op de stelen P1040705.jpgen het grote fanblad aan toe. De meeste trichomen nijgen tegen het milkey aan dus had echt nog wat tijd nodig.P1040699.jpg Helaas is het niet anders en oogst ik nu wat nog meeldauw vrij is de aangetaste toppen gaan de compostbak in helaas.

P1040703.JPGGenoeg te doen dus de komende dagen.

De toppen die pal onder de bulp stonden zijn totaal uitgebleekt al het chlorofiel is stuk gegaan door de hoge lichtintensiteit. Ziet wel grappig uit , lijkt wel sierwiet, hihi.P1040704.jpg

Grtz.

Comment

dat is inderdaad jammer monty nu net dat ze zou mooi opzwellen ga je het ook nog proberen te bestrijden met melk of zo of ben je er klaar mee

Comment

he jammer mont das balen had je het gegund die jamaicaantjes.dan maar de no-mercy he.

Comment

Nee ik ga de meeldauw nu niet meer bestrijden. Ik heb geen zin in silinal te gaan spuiten op me toppen zo vlak voor een oogst. Ik weet het is enkel waterglas maar toch staat me toppen bespuiten tegen. Spuiten met melkwater remt de meeldauw en de melkzuren maken de stuifsporen inactief maar bestrijden doet melk niet. Dan zou je er al een theelepel bakpoeder bij moeten doen. Ik ga de zaak dus knippen. hebben toch een dikke 8 weken bloei gehad en de trichomen kleuren deels milkey. De besmetting zit nu enkel nog op de fanbladen en hier en daar een bevallen topje. Dat gaat dus allemaal weg. de rest is nog wel te oogsten dus helemaal met lege handen komen we niet te zitten maar had veel meer en rijper kunnen zijn had de meeldauw het niet gedwarsboomt. Niks aan te doen. Kan me nu wel boos gaan zitte maken maar het zij zo, op naar de volgende run. Alle aandacht nu op de NM kweek en het knippen drogen en mooi curen van de niet bevallen Jamaica.

Comment

verdomd spijtig monty,

maar lees ik nu goed dat je de aangetaste toppen op de composthoop gaat gooien ?
                          dit zou ik niet aanraden want zo komt de meeldauw in je compost terecht en blijft het terugkomen.
                          tenzij je die aangetaste delen eerst kookt/stoomt.

Volgens advanced nutrients helpen hun produkten tarantula (bacto) en piranha(myco) tegen schimmels en meeldauw als ze als bladvoeding worden gebruikt.
                          dit zou dan zo moeten zijn met elk bacto of myco mengsel denk ik zo.

grtn
                          Last edited by cplifj; 21 January 2012, 15:11.

Comment

Zo is dat, er is weer genoeg voor een tijdje!
                            Suc6 met de NM-run!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cplifj View Post
                              verdomd spijtig monty,

maar lees ik nu goed dat je de aangetaste toppen op de composthoop gaat gooien ?
                              dit zou ik niet aanraden want zo komt de meeldauw in je compost terecht en blijft het terugkomen.
                              tenzij je die aangetaste delen eerst kookt/stoomt.

Volgens advanced nutrients helpen hun produkten tarantula (bacto) en piranha(myco) tegen schimmels en meeldauw als ze als bladvoeding worden gebruikt.
                              dit zou dan zo moeten zijn met elk bacto of myco mengsel denk ik zo.

grtn
                              Euhm neen dat was meer spreekwoordelijk. ik heb geen composthoop op me flatje, hihi. Al het aangetaste gaat meteen in plastic zakken en ergens ver weg word dat weer aan moeder natuur teruggegeven. Meeldauw bestrijd je idd het beste preventief en daar zijn verschillende producten voor op de markt. Ook het melkwater is meer preventief en deze behandelingen hebben ze in hun jeugd ook genoten. Meeldauw is een schimmel die enkel kans ziet zicht te manifesteren bij planten die zwak zijn of bij een extreem hoge sporendruk. Dit laatste zal hier het geval zijn. De lowryders die ook in deze tent stonden kregen meeldauw en die stonden ook slecht geventileerd tegen de deur van de tent op geplet waardoor deze sowieso meeldauwgevoelige soort het slachtoffer werd. ik heb die toen wel uit de tent gehaald maar de stuifsporen zullen ongetwijfeld massaal in de tent aanwezig geweest zijn. De Jamaica stond de laatste weken ook onder stress door het te kort oop de lamp groeien en dat zal hun ook nadelig geweest zijn.

Les voor de volgende keer , prop je tent niet te vol en groei nu eens niet zolang voor met sativa's , hihih achja een ramp is het niet, risico vant vak.

Comment

Comment

Bezig...
                                X