Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het vergelen van de plantjes ging opeens wel heel erg rap. Nu was het zo dat ik de vorige ronde in de problemen was gekomen door overvoeding, was dus erg zuinig met voeden deze ronden en blijkt nu dat mijn plantjes met een voedingstekort zitten. Na overleg met meester Monty heb ik besloten om even 2x een maximale dosis bloomblastic te geven. 0-21-20.
De plantjes vinden dit blijkbaar erg lekker en het vergelen is gestopt. aan de onderkant van de plantjes is echter al wel wat afgestorven blad, maar de topjes zwellen door. Gelukkig ben ik in de eindfase van de keek en kan ik de eerste plantjes over een dag of 10 gaan oogsten.
fastbud: De drie kleine dames dikken lekker aan en de topjes worden steeds witter. Volgens sweet seeds moeten deze plantjes nog maar 3 dagen. Dan hebben we 52 gehad vanaf zaad. Zal de dames echter proberen een weekje langer misschien wel dag of 10 extra in leven te houden zodat de toppen wat beter kunnen rijpen. De pistels zijn al deels aan het verkleuren en de eerste milky trichoomtjes zijn gespot.
pineapple express: De dame heeft het zwaar gehad met iets te weinig voeding. De onderste bladeren beginnen af te sterven maar de hoofdtop dikt nog steeds aan. De hars productie is goed op gang en ook hier beginnen de pistels te verkleuren. De hoofd top krijg mooie paarse tinten in de bladpuntjes. mooi om te zien. Volgens barneys farm moeten deze planten nog zo een 11 dagen. Ik denk dat het er voor deze dame dan ook echt op zit. misschien dat ik de 2 weken haal maar vrees van niet.
2011-12-19 11.45.20.jpg Black jack auto: Deze dame is het minst ver. Ook zij heeft last gehad van mijn gierige voedingsbeurten maar trekt gelukkig weer bij. Volgens Sweet seeds moet ze nog 11 dagen maar een week of 4 gaan we nog wel redden. 2011-12-19 11.46.56.jpg
Ik heb een nieuw speeltje aangeschaft, dit is nog maar een test maar wil ook de trichoom ontwikkeling in mijn volgende verslagen in korte filmpjes gaan weergeven.
Leuk of niet leuk? misschien vinden jullie het wel totaal nutteloos en is een foto genoeg. Hoor graag jullie mening
Door de iets wat de vroege intrede van de herfst in mijn hokje had ik besloten om iets langer door te voeden en met een wat hogere dosis met bloeivoeding (ata) en een flinke dosis Bloomblastic. Gelukkig heeft dit de vergeling gestopt en zijn de buds lekker door gaan zwellen. We Naderen het einde van de kweek en heb nu al weer een aantal aanpassingspunten klaar liggen voor mijn volgende kweek. Mijn zwaktes liggen zeker op voeden en Water geven en hoop dit met een blumat susteem te verhelpen.
Maargoed, fouten maken is gezond want daar leert men van.
De fastbud :
De 3 dames hebben het best zwaar gehad maar en zitten over de 52 dagen die ze volgens sweet seeds nodig hebben. Gelukkig kunnen we dit nog een beetje rekken en ga ik proberen om hier nog 7 dagen tot 10 dagen aan vast te plakken. We zitten nu op 53 dagen en we kunnen nog eventjes door. De planten zijn nu ongeveer voor 70% milky en heb besloten om vanaf vandaag te stoppen met voeden en te spoelen met afgezuurd water. De geur is echt enorm zoet en doet me denken aan tropisch fruit.
De pinapple express: Deze dame zit ook tegen het einde aan van haar leven. Barneys farm geeft aan dat je vanaf zaad ongeveer in 56 dagen kan oogsten. We zitten op 53 dagen en hebben volgens Barneys nog zo een halve week te gaan. Ook deze dame ga ik vanaf vandaag alleen nog maar afgezuurd water geven. Ze ruikt al heerlijk en hier is grotendeels van de trichomen milky. 2011-12-23 14.44.29.jpg
De black jack auto:
Deze dame loopt heel erg achter. Ze heeft ook een voedingsprobleem gehad want bepaalde fanbladeren zijn flink beschadigd door een tekort. De topjes groeien echter gewoon door maar heb het idee dat ze nog wel 3/4 weken kan. Volgens sweet seeds zou ze in 3 dagen klaar moeten zijn. maar we gaan gewoon lekker door. Ik geef haar gewoon nog bloeivoeding en bloomblastic. 2011-12-23 14.44.44.jpg
Even een totaal plaatje van mijn herfst tuintje.
De planten zien er niet uit en de kweek loopt verre van perfect, echter heb ik wel vertrouwen in een redelijke oogst en hoop ik stiekem toch wel de 0,5/ 0,6 gram per watt te halen. Echter boeit het me niet zo veel meer dat mijn tuintje er niet uit ziet want we zitten toch aan het einde. 2011-12-23 14.44.20.jpg2011-12-23 14.45.34.jpg
volgens mij zie ik hier milky trichomen en beginnen sommige naar amber te kleuren.
Nu ben ik geen expert maar de fastbud is al 2 dagen over tijd dus zou ongeveer nu oogstklaar moeten worden. 2011_12_24_22_05_46_972.jpg2011_12_24_22_07_16_747.jpg
pineapple express:
deze loopt iets je achter op de fast bud maar kan ieder moment ook de amber trichoompjes laten zien.
Ligt er net aan hoe je je wietje wilt, maar beetje meer amber duurt nog wel een paar dagen extra, dus vastbijten op uitgerekende tijd zou ik niet doen.
Comment