Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder (vervolg)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder (vervolg)

Yow ...,

Vandaag dag 8 12/12:

Vanmorgen hebben de meiden weer een liter water gehad, aan-gezuurd met PH- (bloei) tot PH 7.0 ..., 500 ml van boven en 500ml in de pijp. Ook vannacht zijn ze een centimeter of drie gegroeid, Hope heeft weer de leiding en staat met stip op 65 centimeter. Het blad begint wat lichter te kleuren ..., vanaf morgen schroef ik de waterbeurten met voeding op naar twee keer per week.

Vanmiddag heb ik de Metal Halide lamp vervangen door twee nieuwe HPS-lampen in open kappen. Om de wissel te maken heb ik gebruik gemaakt van de cooltubes ..., zo kon ik beide kappen van een nieuwe lamp voorzien en in de juiste positie ophangen zonder dat het licht in de kweekruimte uit is geweest. Omdat Hope vooruit loopt op de meiden aan de zijkant heb ik nu besloten om beide lampen van een HPS te voorzien en heb deze aan de zijkanten gehangen. Het vorige rondje heb ik in week 2 de Metal Halide samen met de HPS laten draaien en beide lampen (in cooltubes) in het midden gehangen. Nu dus een brute overgang van Metal Halide naar HPS ..., ik ben benieuwd hoe de meiden reageren.

Omdat de temperatuur met twee lampen aan meteen omhoog gaat heb ik de actieve inblaas aangesloten op de kweekruimte. In de kweekruimte heb ik een stuk slang met een nylonkous-filter op de grond gelegd achter de grondventilator..., de ingeblazen lucht wordt door de ventilator in de ruimte verspreid. De afzuiger van de cooltubes staat op dezelfde stand als wanneer de cooltubes in gebruik zijn ..., indien nodig kan deze afzuiger veel harder en zelfs meer afzuigen dan de capaciteit van de koolstoffilters toelaat. Ook zijn alle passieve inlaten nu open om de onderdruk te temperen.

Na een aantal uren met beide lampen aan was de temperatuur boven de pot 26 graden en boven de planten 28 graden. Het was vandaag niet echt koud buiten ..., op zolder werd het zo'n 20 graden. Als het kouder wordt buiten is de actieve inblaas waarschijnlijk overbodig.

Alles nog even illustreren met wat foto's:

Laterzzz
    Attached Files

Comment

Waarom zoon hoge PH op aarde word doorgaans een PH van 6,4 aan het begin van de cyclus tot 6,2 richting het einde te geven.

Comment

Monty ..., de leverancier van de voeding adviseert om niet of heel weinig aan te zuren met PH- ..., in ieder geval niet lager te gaan dan een PH-waarde van 6.8. Het vorige rondje heb ik de PH-waarde zo rond de 6.0 gehouden volgens het schema van Mills en de planten bleven klein. Waar het precies aan gelegen heeft weet ik niet maar voorlopig doen deze meiden het prima zo dus ik hou mij maar aan de richtlijn van BioQuant en zuur bijna niet aan.

Grtzzz

Comment

Vandaag dag 9 12/12:

Vanmorgen stonden de meiden er weer prachtig bij ..., ze lijken niet erg onder de indruk te zijn van de lamp-wissel en vreten de 1200 watt als zoete koek. Hope heeft er weer wat centimeters bij en snuffelt aan de 70 cm. De liter water van gisteren is volledig opgedronken ..., vanmorgen hebben de dames weer een liter gehad ..., dit keer met voeding voor de bloei ..., aan-zuren was niet nodig ... (PH 6.8 / EC 1.30).

Laterzzz
          Attached Files

Comment

Ziet er allemaal goed verzorgt uit, ik denk dat in binnenkort ook is de Amnesia probeer veel goed dingen over gelezen.
            Groeien deze lang door, of kunnen ze wel wat voorgroei gebruiken?

Comment

Hoi Fast ..., deze planten hebben in totaal 5 weken voorgroei gehad onder TL en drie weken onder 600 watt Metal Halide. Ze groeien nog wel een week of twee door als alles goed gaat maar ik weet niet waar het eindigt ..., ze worden bizar groot ..., als de meiden nog 14 dagen 3-4 cm per dag blijven groeien worden ze 120 cm ...

Comment

Hey Mohawk!

Tis daar weer gezellig op jouw zoldertje ik volg lekker mee!!
                Kzit ook met grote vrouwtjes! kheb de 120 cm bereikt met mijn amnesia en het is een heus knakfestijn geworden

Succes!
                Last edited by HashiZall; 24 November 2011, 17:08.
                Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                A friend with Weed is a friend Indeed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk View Post
                  Monty ..., de leverancier van de voeding adviseert om niet of heel weinig aan te zuren met PH- ..., in ieder geval niet lager te gaan dan een PH-waarde van 6.8. Het vorige rondje heb ik de PH-waarde zo rond de 6.0 gehouden volgens het schema van Mills en de planten bleven klein. Waar het precies aan gelegen heeft weet ik niet maar voorlopig doen deze meiden het prima zo dus ik hou mij maar aan de richtlijn van BioQuant en zuur bijna niet aan.

Grtzzz
                  Ahja ik zie het is bio voeding. Hebben wel veel verschillende flesjes zeg in hun voedingslijn. Bij biovoeding zuur je idd niet af tot onder de 7 omdat je anders je bodemleven om zeep helpt.

Comment

Ejh HashiZall ..., leuk dat je meekijkt ...

Ik heb nog 30 centimeter aan ruimte beschikbaar en dan wordt het bij mij ook een knakfestijn ....

De meiden hebben ineens enorme dorst ..., ik heb eind van de middag nog een halve liter water met voeding gegeven in de pijp ..., ze hebben vandaag (dag 9 12/12) in totaal dus 1,5 liter water met Bio Flora p.p. gehad. Over twee dagen verwacht ik de eerste bloei-verschijnselen ...

Ik moet weer een nieuwe strategie bedenken want ik ben het aankomend weekend en maandag afwezig ..., nu de meiden zo hard groeien is het lastig te bepalen ... Ik kan eventueel de cooltubes aandoen om bladschade te voorkomen of de gok nemen en de open kappen vijftien centimeter hoger hangen. De lampen hangen nu op 30 cm boven de planten ..., met deze afstand hoop ik het strekken te voorkomen nu ze onder HPS staan en wil de lampen op dit moment liever niet hoger hangen.

Ook is het een lastig moment om te bepalen hoeveel water ze nodig hebben over drie dagen, ik denk dat ik een liter per dag in de pijp geef op de automaat.

Ik heb nog anderhalve dag de tijd om de koers te bepalen ...

Grtzzz

---------- Post added at 20:19 ---------- Previous post was at 19:36 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                    Ahja ik zie het is bio voeding. Hebben wel veel verschillende flesjes zeg in hun voedingslijn. Bij biovoeding zuur je idd niet af tot onder de 7 omdat je anders je bodemleven om zeep helpt.
                    Last edited by Mohawk; 24 November 2011, 20:24.

Comment

En nog wat foto's met het licht uit ..., dag 9 12/12:
                      Attached Files

Comment

Gaat weer goed hier

looking good Mohawk ^^
                        Ze gaan binnen kort beginnen aan het echte werk
                        sigpic

Comment

he mo gaat lekker daar of niet.

Comment

Ehj Vapoman ..., ze gaan als een speer

Bubba ..., het feest gaat beginnen ..., vandaag heb ik de eerste bloei-verschijnselen gespot.

Gisteren heb ik de trolley's onder de kuipen weggehaald om wat ruimte te winnen, de kuipen hoeven niet meer te worden gedraaid dus ..., zakken met die hap. Verder heb ik de meiden allemaal - dus ook de moeder-meid - de wekelijkse sproeibeurt met Plant Vitality Plus gegeven. Ook heb ik gisteren de kachel verplaatst naar achteren ..., de hoofd-afzuiger stond de laatste dagen vol pot te draaien 's nachts en ineens viel het kwartje ..., de kachel onder de temperatuursensor van de klimaatcontroller plaatsen is niet handig ...

Vandaag dag 11 12/12:

Hope is in pak 'm beet dertig uur 5 centimeter gegroeid.

De eerste pistels laten zich zien ..., keurig op tijd ...

Laterzzz
                            Attached Files

Comment

ze hebben er duidelijk zin in
                              een goed begin
                              ik kijk weer mee
                              Last edited by member16666; 18 December 2011, 22:16.

Comment

Ehj B2N ..., leuk dat je meekijkt ...

Vandaag dag 15 12/12 (start week-3):

De meiden zijn de afgelopen dagen als een speer gegroeid en Hope heeft inmiddels de 90 cm bereikt. Ik ga ervan uit dat ze de komende week nog wel doorgroeien ..., ik hoop niet dat ze nog een spurt nemen van 5 cm per dag ..., nog 10 cm en dan moet ik knakken.

Vandaag heb ik de meiden gefixeerd ..., dat wil zeggen ik heb de zijtakken met stukjes binddraad en touwtjes aan de bamboestokken bevestigd. Door alle zijtakken wat op te trekken is er weer overzicht ..., alles was kris kras door elkaar gegroeid ..., als de toppen straks op gewicht komen voorkom ik zo ook dat de toppen tegen de witkalk op de wanden aanhangen en er witkalk in de toppen terecht komt.

Eergisteren en gisteren hebben de meiden 2 liter per dag genuttigd ..., vandaag heb ik het bij 1 liter gelaten om de grond even lekker droog te laten trekken ...

Morgen zal ik weer nieuwe foto's plaatsen ...

Laterzzz

Comment

Bezig...
                                X