Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,
    Mijn eerste kweek begint op z'n einde te lopen.
    Nu zou ik toch graag jullie advies hebben.
    Ik heb 8 weken geleden een zaadje geplant en dat is nu uitgegroeid tot een mooi plantje, ergens is het wel misgegaan en is de plant heel hard beginnen te misvormen... Erg is het niet want er staan nu wel heel wat toppen op.
    Ik heb daarnet gezien dat er hier en daar al een oranje haartje begint te piepen en ik vraag me af hoeveel weken jullie dit plantje nog schatten voor ik ze te droge kan hangen.
    Zelf had ik gedacht aan 2 weken waarvan nog 1 weekje voeding en daarna een week spoelen met water. Eventueel daarna nog een week in het donker laten staan en daarna omhakken.
    Hier zijn alvast wat foto's van hoe ze er nu bij staat.
    Sorry als ze gedraaid staan...
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

    mogen nog wel maand als het niet langer is tim!
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

      Yep, aan de hand van de foto's zou ik ook zeggen dat ze nog wel langer kunnen.
      Jje kunt het alleen maar echt goed bepalen als je de trichomen bekijkt onder een loepje.
      Wanneer zag je de eerste echte bloei ?
      Tel daar een weekje of 8 bij op, dan zit je in de buurt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

        Het is al drie weken geleden dat ik de eerste bloei zag, maar ik had zelf al gerekend op nog eens drie weken extra voor ze klaar zou zijn.
        Ik ga proberen om met een vergrootglas de trichomen te bekijken, maar is het ook verstandig om naar de kleur van de pistels te kijken? Ik heb altijd van m'n vrienden gehoord dat het merendeel hiervan verkleurd moet zijn voor je zou kunnen oogsten.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

          Nee, dat is een sprookje, pistils verkleuren ook door vocht of bevruchting bijvoorbeeld.
          De enige goeie indicatoren zijn de trichomen. Dan weet je precies wat je hebt.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

            Heb me al een USB microscoop besteld, want met het vergrootglas lukt het niet :/
            Het gaat nu echt wel snel, elke dag zie ik de toppen zo aanzwellen en de geur wordt er ook steeds beter op
            als alles nu nog goed gaat mag ik best blij zijn met m'n allereerste kweek
            Ik hou jullie op de hoogte!

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

              Hey iedereen!
              Mijn USB microscoop is net aangekomen dus heb ik maar meteen eens gekeken hoe ver mijn plantje staat.
              Tot mijn grote verbazing zijn er al trichomen die amber zijn geworden.
              Wat denken jullie, kan ik nog deze week voeding geven en daarna enkel water en ze daarna omhakken? Of zou ik nu al beter stoppen met voeding en zien hoe ze er volgende week uitziet?
              Hier zijn nog wat foto's
              Attached Files

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

                denk dat je nu beter kunt stoppen met voeding nu, en paar dgn alleen water e dan m zou ik zeggen

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

                  Yep, goed dat je geduld gehad hebt. Nu krijg je tenminste een echt wietje, en niet van dat gedroogde gras.
                  Je kunt stoppen met voeding, en gewoon een weekje, of langer indien nodig, alleen water geven.
                  Ik zou wachten met oogsten tot je minstens 30% amber trichomen ziet. Meer amber = straffer wietje.
                  Daarna komt het knip- en droogproces. Dit kan je smaakje maken of breken, en is net zo belangrijk als de afgelopen 3 maanden.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

                    Zo! We zijn nu een weekje later en er is weer veel veranderd in m'n tentje
                    Ik heb van de vijf toppen elk een blaadje geknipt en eens goed onder de microscoop bekeken...
                    Nu zit ik echter met twijfels wat ik moet doen.
                    Ze krijgt sinds vorige week enkel maar water en ze begint al flink te vergelen, maar ik heb de indruk dat ze nog altijd aan dikkere toppen werkt.
                    de trichomen van de grootste top zijn wel voor 50% amber dus ik zou ze in principe kunnen oogsten, maar de andere toppen hebben niet zo veel amber trichomen.
                    Wat denken jullie? ze nu nog een paar dagen in het donker zetten en dan omhakken of zou ik ze tijdens het weekend zonder water en licht zetten om ze dan maandag om te hakken?
                    Hier zijn nog wat foto's
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

                      Ambers en milkey is reeds te zien. Nu is het beslissen oogst je nu (na donker zetten) heb je een redelijk high wietje. Wacht je nog even zal nog meer amber te zien zijn en word het effect meer stoned.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

                        thx!
                        Die paar dagen wachten zal nog wel gaan
                        Zal ze vrijdag een laatste maal water geven en daarna gaat ze het donker in.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

                          succes met je oogst, mooi gewacht op het juiste tijdstip.

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

                            Na het lezen van een zeer interessant artikel in de High Times magazine van deze maand, ga ik toch vanaf vandaag mijn plant zonder licht en water zetten...
                            Ik zal na het weekend een paar foto's posten als ik ze gesnoeid heb en ze hangt te drogen

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweekje Snowstorm Autoflower

                              Doe je goed dat donker zetten . Ik zet ze 72 uur donker (blancheren) ik ben dan al een groot deel van me bladgroen krijten boost nog even de hars aanmaak.

                              Comment

                              Bezig...
                              X