Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

Als de zuigspanning voor langere periode 0 blijft (drain uit je pot) krijgen de wortels van de plant zuurstofgebrek en ontstaan er ziektes, wortelrot. Cannabis houd niet van natte voeten en is een droogte minnende plant ze prefereert een zuigspanning van 80 hPa en zijn ze tevreden zijn. De kritische zuigspanning ligt rond de 400 hPa dan moet je wel wat water gaan geven.

Comment

Als je door toevoeging van pH- een te zuur mengsel krijgt kun je dat beter niet herstellen met pH+, maar door ongezuurd (kraan)water bij te voegen tot de juiste zuurgraad is bereikt. De hoeveelheid water zal altijd wel een voorwerp van discussie blijven. De potten op vijverfolie plaatsen en water op de folie gieten blijft mijn voorkeur houden. De wortels worden dan actiever: ze groeien naar beneden en dus naar het water toe en er wordt water opgenomen naar behoefte. Ik heb liever dat de plant naar water op zoek gaat dan dat ik van bovenaf water geef, waardoor het soms door de potten heen sijpelt, want dan is je medium echt te nat.

Comment

Pak een klein leeg flesje van 100ml ofzo, doe daar 10ml pH- in en vul af met water.
        Je hebt dan een iets minder sterke oplossing, en dat werkt misschien fijner.

Kalibreren : adwa ad11_ad12.PDF
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

---------- Post added at 14:23 ---------- Previous post was at 13:17 ----------

Is dit iets ??? lijkt me vrij eenvoudig, maar meer hoeft het uiteindelijk niet te zijn denk ik .. comments please ... http://www.thirsty-light.eu/nl/koop-...ht-online.html

Comment

Oefening baart kunst.En ja je zult zelf moetten experimenteren welke methode je het beste kunt handhaven ! persoonlijk geef ik niks om druppelsystemen.
            Ik zou gewoon lekker zoals xtreme al aangaff , maar dan wel zo dat je het meeste water van onder geeft
            en een beetje van bovenaf.Zodat de bovenlaag vochtig blijft en niet uitdroogt!En ja met te natte voetten word bedoeld dat de gehele pot niet onder water staat..En niet dat wat de wortels zelf gaan zoekken uit een bak in een ruimte of plastic in een tent..Dat idee wat je zelf had met buizen of met slangen bijv. zou geen slecht idee zijn , maar zou overbodig worden als je de reeds eerder genoemde methode gebruikt.Maar je kunt het natuurlijk ook allen drie tegelijk toepassen maar zoals eerder gezegd , overbodig..naja of gewoon het druppelsysteem , make your choise grus buttcrack
            Last edited by bert88; 16 November 2011, 17:46.

Comment

Hey Allen, ben er weer met wat foto's ! na een aantal dagen beginnen ze er precies toch iets beter uit te zien, maar nog helemaal niet in de richting zoals het moet... As usual, please comment... Zoals je ziet zijn de linkse plantjes zeer lichtgroen van kleur, en de diegene helemaal achter rechts, ziet er het slechtste uit.. Wat denken jullie hiervan ? Ze zijn nu bijna 3 weken, en de linkse zijn nu net geen 2 weken.. P1070226.jpgP1070238.jpgP1070239.jpgP1070240.jpgP1070241.jpgP1070227.jpgP1070228.jpgP1070229.jpgP1070230.jpgP1070231.jpgP1070232.jpgP1070233.jpgP1070234.jpgP1070235.jpg
              P1070236.jpg

Comment

zoals ik ze nu erbij zie staan , kan ik er uit opmaken dat ze te nat hebben gestaan boven zien ze er mooi groen uit onder vergeeld ! svp ook wat meer duidelijkheid , welke planten bedoel je eigenlijk ? de jongste staan ook te nat veels te licht van kleur zowel van boven als vanonderen ! tenminste die op picture 2 en ook gestresst btw paarse steeltjes..probeer de temp goed te houden en let op overbewatering ! voor de rest valt het met de ouderen reuze mee alleen af en toe eens spoellen met afgezuurd water.En voeding kun je na twee weken gerust meegeven alleen rustig beginnenmet opbouwen.En goed naar de plant kijkken ! Ten tweede kun je wortelstimulator al na een week meegeven maar ook rustig aan opbouwen ! En als je het watergeven zo moeilijk vind zou ik zeggen check de forums , lees meer , check boeken , magazines (al heb je de mooiste niet meer ) lezen lezen en nog eens lezen en uiteindelijk zul je het toch zelf moetten doen zo heb ik het ook geleerd gr o-glourius buttcrack

Comment

Als je de plantjes in de kleine potjes voorzichtig aan het steeltje (wel eerst handen wassen) uit het potje trekt kun je het wortelstel bekijken. Masseer het potje eerst voordat je de kluit eruit trekt! Als de wortels langs de zijkant beginnen rond te draaien en je een stevig kluitje hebt moet je overpotten. De plantjes zijn denk ik wat lichter van kleur omdat ze de voedingsstoffen uit het substraat al opgenomen hebben, je kunt ze wel wat bijvoeden dan trekt het zo weer bij. Zodra de plantjes zijn overgepot zul je zien dat ze weer donkerder van kleur worden.

Let op met het gebruik van PH- ..., dit is een zeer agressief zuur ..., je wil echt geen druppel op je handen krijgen! Het beste kun je dit doseren met een glazen pipet vanuit een klein kunststof flesje ..., de pipet daarna goed afspoelen in water. Je kunt het zuur eventueel ook vermengen met water zodat het wat minder heftig wordt ..., als je met een pipet doseerd is dat niet nodig. Roer je water ook goed en gun de meter even de tijd om te meten als het water tot stilstand is gekomen. In het begin vinden de plantjes een lage PH-waarde wel lekker maar naar het einde toe kun je het beste regelmatig gewoon kraanwater gebruiken. De grond trekt de PH-waarde naar het juiste level, tussen de 6,5 en de 7.0 is prima.

De PH- en EC-waarde van de grond kun je meten door een grondmonster te nemen (1 koffiebekertje vol), vervolgens neem je een maatkan van 250ml en giet daar 100ml DEMI-water in. Dan vul je met een lepel de maatkan tot 150 ml met grond (goed door elkaar mengen). Dit mengsel laat je een uurtje staan en giet het dan in een koffiefilter die je in een houdertje boven een bekertje plaatst. Effe laten uitdruppelen en het extract in een klein maatbekertje gieten zodat je PH- en EC-waarde kan meten.

Successs

Comment

Ey Mohawk,

Hoe of waar haal je het beste je grond uit de pot? Lijkt mij onderaan, maar als je daar elke keer 1 koffiebekertje vol grond weghaalt dan blijft er uiteindelijk niet veel over. Of duw je de grond naar afloop weer terug? Wat is een handige methode?

Max

Comment

Comment

Comment

Ziet er goed uit, ga zo door en hope op een lekkere roker
                          16x Amnesia onder 600W
                          Mooi in volle bloei!!

Comment

---------- Post added at 12:26 ---------- Previous post was at 12:10 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door uit verveling View Post
                            ik zuur mijn water trouwens af met een middel dat uit de aquariums komt voor zoetwatervissen, niet zo schadelijk als een normaal middel dus.

Comment

Ze zien er vandaag niet al te best uit .. kan dit omdat ze te nat gestaan hebben ? De bladeren hangen heel fel, en de kleintjes moeten overgepot worden vandaag want ze vinden het potje te krap aan de wortels te zien...
                              Wat kan ik nu best doen ? ze op 24h licht zetten zodat ze sneller drogen?? Sorry voor de foto"s, maar heb ze snel getrokken vermits ze er echt slecht uitzien momenteel, vind ik .. Zowel de kleintjes als de grote hangen slap...
                              Ik ga mij vandaag de ph additieven aankopen, zodat ik hier al niet meer mee hoef te sukkelen voorlopig. Ze zitten nu bijna 3 weken in groei, onder 18/6 2x 600 watt, kan ik ze nog 2 weekjes laten groeien ? of worden ze dan te groot voor de pot en men tent...

grtz

P1070242.jpgP1070243.jpgP1070244.jpgP1070245.jpg
                              Last edited by uit verveling; 17 November 2011, 12:32.

Comment

Ik zo even niets geven 5 dagen, daarna langzaam weer beginne met water geven en daarna voeding, ze hebben voeding zat zijn goed donker groen, in mijn ogen staan ze te nat als je ze een paar dagen geen water geeft trekt dit elke dag een beetje bij.

Comment

Bezig...
                                X