Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

Ik denk dat je planten geen enkele hinder zullen ondervinden van een valse bloei-start. Ten eerste zijn ze nog niet in bloei; dat duurt een paar dagen, zeker met zulke jonge zaailingen. Ten tweede kun je zelfs vol bloeiende planten weer in groei krijgen en daarna weer in bloei - maar dan krijg je wel rare, vergroeide toppen en een grotere kans op hermafrodieten.
    (Er zijn zelfs mensen die TWEE maal oogsten van dezelfde plant, door na de oogst weer een groei-periode te geven en daarna weer naar bloei te gaan - allemaal door daglengte.)

Maar aangezien je nu met 20 planten zit, zou ik persoonlijk proberen er 10 vlot af te bloeien, en 10 andere wat langer de tijd te geven. Ik zou dus NIET teruggaan naar groei.

Comment

Comment

Als je die 10 planten nu verder laat bloeien, dan heb je daarvan over 2 maanden een oogst van 10 stuks "top op een stokje": Kleine planten dus. Dat kan makkelijk onder 1 HPS. De andere 10 kunnen groeien onder de andere lamp (of een HEEL andere lamp). Over twee maanden is dat een vierkante meter vol groeiend materiaal. Als de 10 kleintjes klaar zijn kun je de 10 grote verspreiden over de twee lampen en afbloeien.

Dat lijkt me een efficient gebruik van licht en zaden.

Bloei je ze alle 20 tegelijk af, dan heb je nu lampen te veel en aan het eind te weinig. Dat kun je weer compenseren door korter voor te groeien. Met 6 weken voorgroei kan ik een vierkante meter vullen met 5 planten, dus in jouw geval zou dat... ehh... een maand voorgroeien zijn, om met 20 planten 2 vierkante meter te vullen? Daar heb je een andere expert voor nodig ben ik bang. Daarbij: Je zit nu met 10 planten die al twee weken voorlopen op de rest. Dat wordt rekenwerk waar ik te stoned voor ben.

De fout van terug-in-groei wordt inderdaad geregeld gemaakt - maar om andere redenen. Het komt voor dat planten vol in bloei zijn en dat iemand per ongeluk de nacht verstoord of dat de schakelklok blijft hangen. Dat heet "lichtstress" en de planten zijn er zeer gevoelig voor.
        Voor zover ik weet is dat geen ramp: De oogst komt er toch wel, maar wat later. Je verliest alleen tijd. Voor commerciele kwekers is dat een nogal vervelend: De stekken voor de volgende ronde staan te vroeg klaar. Voor ons hobbykwekers valt het nogal mee. De toppen zullen minder artistiek kwijlverwekkend zijn, maar roken nog prima.
        Maar: Dat heb ik allemaal van horen zeggen.

Comment

staan ze dan in de juiste potten ? stel, ik laat de 10 kleintjes die al in bloei staan gewoon afbloeien, en ik zet de 10 andere gewoon 2 maanden groeien, die worden dan wel echt groot denk ik, zet ik ze dan in 11 liter potten ???
          voor je 2de kweek klink je toch redelijk up to date, wetende dat ik zelf al weken zit te lezen op diverse fora.

grtz

Comment

Ik weet van HJM op dit forum dat hij zonder voorgroei met 1-liter potten werkt. Dat kan blijkbaar. Ikzelf werk met 11-liter potten en dat wordt (bij 6 weken voorgroei) ook als klein beschouwd. Het kan, maar in grotere potten kan er minder misgaan met voeding en water.

Bedankt voor het compliment, trouwens. Ikzelf heb maanden zitten lezen, en meer in handleidingen dan op fora. Er zijn diverse films en complete growbijbels te vinden op het net. Dat geeft wat meer geordende informatie dan een forum.

Comment

Planten kunnen na twee weken nog niet in bloei gaan, voorbloei komt pas ergensin de 4de week. Dus terug op 18/6 die handel. Top ze dan ergens in de 4de week en laat die andere 10 ongetopt. Door takken naar beneden te binden kan je alles gemakkelijk op gelijke hoogte houden. 9 planten (3x3) onder 1 600 watter is zowat standaard. Kan je er nog de 2 zwakste van tussen halen.

Ik haal mijn info niet uit boekskes, maar uit de praktijk

Comment

Ik haal mijn info niet uit boekskes, maar uit de praktijk. En gelijk heb je. Over twee jaar hoop ik hetzelfde te kunnen zeggen, maar in de tussentijd moet ik roeien met de theoretische riemen die ik heb.

Comment

Ok, terug op 18/6 dus... Ik zet ze alle 20 dan onder de 2 x 600 watt lampen, maar wou eigelijk vrage of ik ze niet beter onder het TL licht zet voor de groei ? of zijn deze HPS lampen ook uiterst geschikt hiervoor ?

Vandaag komt de update met foto's !

grtz
                  Last edited by uit verveling; 11 November 2011, 08:47.

Comment

Hps is sowieso beter, ook voor de groei. Je gaat enkel veel meer elektriciteit verbruiken dan nodig. Want de eerste 3-4 weken kan je je planten in 1-2 liter potjes houden. En daar kan je er makkelijk 20 van kwijt onder 1 lamp en in principe ook onder wat tl'en, of een 250 hpi. Nu zit je minstens aan 6 uur 1,2 KW/uur extra in dagtarief. Wat het een duur hobby maakt.

Comment

Hey Kerels !

Vandaag dus de update, waar ik dus zeker niet op zat te wachten om dit jullie te laten zien ! ik ben er namelijk maar pas achter gekomen dat ik ze teveel voeding gegeven heb, en dus last heb van overvoeding...
                      Vandaag heb ik men ton weggekapt, en zuiver water afgezuurd naar 5.8 ...
                      Ik ga ze nu tot vrijdag geen voeding meer geven, en vanaf het weekend even kijken hoe ze gereageerd hebben hierop.. De bladeren hangen af, zijn gekruld, lichtere kleur, soms gele vlekken, ... Niet echt goed dus. Verder houd ik de temperatuur tijdens lichten aan rond 28graden, en licht uit op 22 graden. LV blijft constant op 70% ...
                      Mijn volgende kweekje word op grond van canna, en ga ik de eerste 3 a 4 weken dus GEEN voeding geven, misschien enkel wat wortelstimulator...
                      Ze zijn ongeveer 28/10 boven de grond gekomen, en hebben heel ff in bloei gestaan, maar terug in groei, tot en met 25/11. In dat weekend zet ik ze op 12/12... Goei idee?

Bedankt voor de reacties !!!

grtz

What you think ?P1070189.jpgP1070190.jpgP1070191.jpgP1070192.jpgP1070193.jpgP1070196.jpgP1070197.jpgP1070198.jpgP1070199.jpgP1070202.jpgP1070203.jpgP1070204.jpg

Comment

Grappig dat 10 dezelfde zaadjes zulke verschillende plantjes opleveren. Er zijn er een paar die er prima bijstaan, sommige wat minder, maar geen van allen slecht. Die redden het wel.

Hee, ze hebben niet in bloei gestaan zoals je schrijft. Dat zou een drama zijn. Nee, ze hebben alleen een paar dagen op 12/12 gestaan, lang voordat ze aan bloeien toewaren. Niks aan de hand.

Wat de datum betreft: Je hoeft je toch helemaal niet vast te leggen? Je kan toch kijken hoe ze er dan bijstaan, nog eens even vragen, en dan pas bepalen of je de bloei inzet?

Comment

Na deze foto's ( dateren van vorige vrijdag ) heb ik ze nog een keer water met voeding gegeven, dus ze zien er momenteel iets slechter uit, maar vanaf nu gaat het alleen maar beteren uiteraard... ik hoef inderdaad geen datum vast te leggen, maar vermits ze niet echt gelijk groeien kan ik niet echt zeggen van wanneer wel of wanneer niet.. Dus ik ga ervan uit dat het ongeveer dan zal zijn... Dan hebben ze een dikke maand in groei gestaan.
                          Weet iemand of de big bang een lekker wietje is ?? Als je mocht kiezen tussen : big bang, white widow of Amnesia...

grtz

Comment

Amnesia

Comment

Comment

Na diverse filmpjes te hebben bekeken van jorge cervantes, stel ik mij de vraag waarom veel water geven niet goed is? Hij benadrukt zelfs van beter teveel water te geven dan te weinig, het water mag tot beneden gevuld worden en er zelfs een beetje uitlopen...
                                Ik geef nu zuiver water, maar mijn ADWA AD-12 werkt niet tegoei, hij zet mij op het foute spoor, als ik PH- geef gaat 'ie ineens naar 4.00, geef ik dan weer een klein beetje PH + dan stijgt hij naar 16 .. Heeft er nog iemand ervaring met dit ding??
                                ( + hoe te kalibreren??? )
                                Vanavond zet ik er wat foto's bij, het is wel de moeite om even te kijken ...

grtz

Comment

Bezig...
                                X