Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

ok, bedankt .. Hier hebben we weer iets geleerd ! Binnekort heb ik de moisture meter van kecheng, tof ding dit apparaat, zo kan ik perfect aflezen wanneer water te geven.. Heeft er iemand enig idee wat zo ongeveer de richtlijn is qua hoeveelheid water per dag dat je moet geven ? 1 ste week ongeveer 100ml/plant, 2de week 125ml/plant, 1 dag niets tussenin bvb, ....

grtz

Comment

Rhizotonic is voor de eerste paar dagen, of voor stekken te doen wortelen. Daarna overbodig en eerder nadelig.

Comment

@ beowulf : je bent het er dus mee eens ze droog te zetten voor een paar dagen ? de kleintjes zijn namelijk vergeeld van bladeren, en vertonen bruine vlekken, die ga ik vandaag al overpotten, zou ik ze geen voeding meegeven in hun nieuwe 11 liter potten ?

Comment

euhm ik zou echt geen voeding mee geven, want de nieuwe potgrond heeft nog voeding. ik zou ze wel de grond lekker droog laten trekken en dan pas weer bijwateren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Rhizotonic is voor de eerste paar dagen, of voor stekken te doen wortelen. Daarna overbodig en eerder nadelig.
            Onzin!
            Kijk eens goed naar een voedingsschema van Canna.

@uit verveling: Je kweekt met 2x 600W, da's best serieus.
            Ik raad je aan om alles eens serieus op een rijtje te zetten, goeie grond te gebruiken (en niet aanstampen), een complete voedingslijn, en je daar voorlopig aan te houden.
            pH min kost geen drol, waarom daarop bezuinigen ?
            Potten til je elke dag even van de grond, zo leer je of er te veel of te weinig water in zit. Er is geen richtlijn van 100mL ofzo. Tillen en wegen !
            Als ze echt te nat staan, gaan de potten ook een beetje bol staan aan de buitenkant, dat zie ik bij jou niet.
            Als je wil weten of je planten er goed bij staan, beter foto's maken zonder HPS licht, want die gele foto's zie je weinig aan.
            Licht laten staan zoals ze staat, als je teveel aan de plantjes doet vinden ze dat ook niet fijn.

Succes.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

P1070246.jpgP1070247.jpgP1070253.jpgP1070258.jpgP1070259.jpgP1070260.jpgP1070254.jpgP1070256.jpgP1070257.jpgP1070248.jpgP1070250.jpgP1070251.jpgP1070252.jpg
              Last edited by ceBep; 18 November 2011, 13:04. Reden: dubbelposten

Comment

leuk verslag.de plantjes in de kleine potten,komen duidelijk wat voedingstoffen tekort.ik zou ze wat fishmix geven van biobizz.te bestellen bij 123 tuintechniek.als je het water geven nog niet onder de knie heb,gewoon wegen,kijk in je hok en zoek de plant uit die jij de mooiste grootste en sterkste vind.weeg hem,en je zal zien dat de planten die het minder doen zwaarder zijn.prof kwekers wegen elke dag,ze kweken dan ook op tafels.beter elke dag een klein beetje water dan om de 3 dagen heel veel.

Comment

Ik heb de volledige lijn CANNA, ik zal een bakje van 5L maken dan voor de kleintjes te voeden straks, wat doe ik er dan juist in ? zitten hier CANNA kenners tussen ? :p grtz

Comment

Terra Vega en rhizotonic, mss ook al een beetje cannazym.... kijk ff op www.canna.nl voor de voedingscalculator. Heb ik net nog ergens gepost....

Of misschien een goeie douche met cannacure, doet ook wel veel, heeft mijn plantjes toch ook geholpen !!!
                    Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

thanks.. Het plannetje had ik al liggen, ik twijfel enkel elke keer nog hoeveel liter water ik best afmaak, want dit blijft maar 10 dagen goed. Ik kom er wel uit .. zal vanavond de kleinste water geven met voeding zoals juist vermeld, en eens kijken wat er gebeurt..

Comment

ik gebruik ook de canna terra lijn
                        en ik gebruik die schema ook voor mijn mengverhoudingen
                        alleen ik doe er altijd heel ietsje minder in dan staat voorgeschreven(puur voor mijn eigen gevoel, want ik heb zoiets water alleen is altijd goed voor een plant wat voeding erbij is een extra).
                        en ik heb geen problemen gehad met mijn planten.
                        ik ben trouwens pas begonnen met voeden toen de eerste zijtakken beetje begonnen aan te dikken en de blaadjes ervan goed zichtbaar waren. toen ze zo groot waren dus =====>2011-10-31+12.30.36.jpg

ze zijn inmiddels zo ====>2011-11-18+08.32.36.jpg2011-11-18+10.38.41.jpg2011-11-18+16.46.05.jpg
                        geen voedingproblemen gehad tot nu toe..
                        Last edited by flamer; 19 November 2011, 08:04.

Comment

Dat voedingsschema van canna boeit mij niet. Pure commercie is dat. Uw keus als gij u daar laat aan vangen.
                          Na 2-3 weken zijn mijn potten 1 en al wortel. Wat is dat nog het nut van een wortelstimulator? En das zonder Rhizotonic. Maar dat zal dan ook wel weer onzin zijn. Met hoofdletter o.

Comment

---------- Post added at 02:14 ---------- Previous post was at 02:00 ----------

Haii ..., ik lees net dat je dezelfde grondmeter heb aangeschaft als die ik gebruik. Als de meter NOR (normaal) aangeeft zit je aan de droge kant. Prik voorzichtig op meerdere plekken in de pot en meet zowel diep in de pot als in de bovenlaag om te bepalen hoe het ervoor staat. Kort na een watergift geeft de meter WET aan en dat is na een uurtje of zo weer NOR. Als de meter meerdere uren na een watergift nog steeds WET aangeeft kun je beter een dagje overslaan met water geven. Zodra de meter DRY aangeeft ben je aan de late kant met water geven maar het is niet erg om de grond af en toe wat droog te trekken ..., de plantjes moet ook een beetje werken voor de kost nietwaar.

Grtzzz

Comment

Hey, En wat als de meter aangeeft : low + ??? bedankt voor de info ! werkt goed dat ding .. Inmiddels ben ik teweten gekomen ( dankzij een kenner ) dat mijn plantjes te warm staan, en ze daarom een claw vorm krijgen, ook zien ze erg donkergroen, wat wijst op overvoeding, de kleintjes daarentegen hebben dan weer last van ondervoeding, dit komt omdat ik geen aangepaste grond gebruik, gewoon zaai en stekgrond, waardoor ze na 3 dagen al door hun voeding heen zijn... PH meter is opgelost nu, heb mij een aqarium ph meter aangekocht, die meet constant ( 12 euro ) en zeer nauwkeurig, werkt goed... De plantjes zien er echt erg slecht uit zeiden ze, dus ik hoop dat ze al bij al nog bijtrekken, de temp schommelde tussen de 28 en de 29 graden, en LV was ongeveer 70%. Zaailingen hebben geen LV nodig, dus heb ik hem eruit genomen, nu zit ik rond de 50%, en temp hangt rond de 22 graden met de lampen aan, en 18 graden met de lampen uit..

grtz

Comment

Last edited by Mohawk; 20 November 2011, 00:20.

Comment

Bezig...
                                X