Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Secret Jardin DR80

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Secret Jardin DR80

    Dag 36 vanaf het zaadje! Bij deze een foto-update van de plantjes. De foto's zijn nog altijd gedraaid, volgende shoot ga ik het eens op een andere manier proberen, want draaien op mijn pc haalt zoals gezegd niets uit!

    Maar goed: Zoals jullie kunnen zien, is de 400W HPS lamp even opzij gezet! Het zal het energieverbruik wel ten goede komen, volgende kweken groei ik vanaf zaadje met m'n nieuwe aanwinst: Een 4x18W TL-armatuur met EVSA. Er zitten 2 lichtkleuren in: 2 bulbs met kleur 830 en 2 bulbs van kleur 840.

    DSC02310.jpgDSC02313.jpgDSC02308.jpg

    Allereerst het Lowrydertje! Die doet het al zeker beter voor z'n leeftijd dan de WW op hun leeftijd, wat er op wijst dat deze al beter is aangepakt dan m'n eerste poging. Oefening baart kunst!

    DSC02309.jpg

    De WW's hebben goed gereageerd op de nieuwe lamp. Ze staan nu 3 dagen onder de nieuwe lamp. De blaadjes zien er heerlijk gezond uit! Ze zijn allemaal meer dan 15cm, morgen wil ik de eerste keer de plantjes toppen. Het resultaat in de gewoonlijke volgorde:

    DSC02306.jpgDSC02307.jpgDSC02311.jpgDSC02312.jpg

    Let it grow, let it grow, it grow.

    Edit: Gevonden hoe ik de foto's recht krijg!
    Attached Files
    Last edited by RocknRolla; 27 December 2011, 11:15.
    All I want is a little more than I'll ever get

    Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

    Comment


      #47
      Re: Secret Jardin DR80

      Staat er goed bij, keep up

      sigpic

      Comment


        #48
        DSC02313.jpgDSC02314.jpgDSC02329.jpgDSC02330.jpg

        Plantje 1, hierna genoemd 'het domme blondje'.
        Deze heeft blijkbaar de eerste weken niet veel zin gehad om naar de lamp toe te groeien, en heeft een scherpe bocht gemaakt naar de hoek van de pot. Daardoor lijkt het alsof ik het heb verpot met dezelfde zorg en precisie als een gemiddelde verhuisfirma. Morgen zal ik iets fixen zodat ik haar kan rechtduwen. Zoals je ziet is blondje kortgewiekt met een schaartje en hebben de onderliggende vertakkingen alle licht en ruimte om hun ding te doen.

        DSC02315.jpgDSC02317.jpgDSC02316.jpg

        Plantje 2, hierna genoemd 'de verminkte'.DSC02318.jpgDSC02319.jpgDSC02320.jpg

        Plantje 3, hierna genoemd 'big mother'.
        Deze dame is zoals meermaals gezegd de sterkste van de kudde, ze is makkelijk 2x zo groot als het domme blondje. Als het geen feminized was, zou ik hier graag stekken van genomen hebben, maar dat zal voor een volgende kweek zijn met reguliere zaden. Big mother heeft een mini extreme make-over ondergaan met wat knippen, duwen en trekken. Gelukkig kan ik nog wat schuiven met de potten als het net erin hangt, zodat deze een beetje vulwerk kan overnemen van de andere plantjes.

        DSC02323.jpgDSC02324.jpgDSC02325.jpg

        Plantje 4, hierna genoemd 'de menstruatieplant'.
        Deze plant weet niet goed wat ze wil. Eerst raakt ze zwaar overhit, wil ze weglopen van de tent en moet ze ondersteund worden om niet totaal te crashen. Ze maakt dit echter goed met een vreetbui waarna ze een groeisprint inzet. Het is momenteel de hoogste plant van de bende, gelukkig ook met een mooi aandeel onderliggend groen. Knippen zonder problemen overleefd, beetje scheefgeduwd met het stokje zodat ze ook de onderliggende vertakkingen ontwikkeld.

        DSC02326.jpgDSC02327.jpg

        Aangezien ik maar 20 foto's kan uploaden hou ik het hierbij. De Lowryder is niet echt veranderd tegenover gisteren. Hij krijgt wel een klein geel randje aan sommige bladeren. Dat wijst waarschijnlijk op onder- of overvoeding. Ondervoeding kan het volgens mij niet aan liggen, aangezien ze in een rijk grondje staan. Overvoeding kan misschien wel, aangezien ik voor de laatste pot iets meer met de losse hand gewerkt heb qua meststoffen. In dat geval kan ik er ook weinig aan doen, buiten afwachten tot hij de voedingsstoffen leert te waarderen! De grond was ook eerder aan de droge kant, dus voor de zekerheid een paar drupjes afgezuurd water gegeven! We zullen de evolutie in de gaten houden.

        Groeten!

        RocknRolla
        Last edited by RocknRolla; 27 December 2011, 17:17.
        All I want is a little more than I'll ever get

        Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

        Comment


          #49
          Re: Secret Jardin DR80

          Minderen met die voeding, komt helemaal goed dan.

          Mooie plantjes met mooie opbouw!

          Grtz,

          John007

          Comment


            #50
            Re: Secret Jardin DR80

            Hoi John! Het probleem is dat ik zou moeten verpotten om de voeding te verminderen! Ik voeg namelijk geen extra voeding toe, maar meng een goed gevuld grondje en laat ze daar lekker in woelen! Juist tijdens de bloeiperiode plan ik wat flowerboost te geven, maar nu krijgen ze enkel water!
            All I want is a little more than I'll ever get

            Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

            Comment


              #51
              Re: Secret Jardin DR80

              Hey RocknRolla,

              In deze fase en ervoor vragen ze nog niet zoveel voeding, zou kunnen zijn dat het beetje tegen de limiet aanzit kwa voedingsstoffen in je 'goed gevuld grondje'

              Maar ik zou me er niet echt zorgen over maken, en dan idd in de bloei wat bijvoeden of boosten...

              Grtz

              John007

              Comment


                #52
                Re: Secret Jardin DR80

                True, ik had de Lowryder beter eventjes in een pieterpotje (9x9cm) gestoken met stekgrond! Dat is dan ook weer genoteerd voor de volgende keer. :p Nu zal ze er wel doorgroeien, zodra die HPS er terug opstaat zullen ze ook weer een pak meer voedingsstoffen verbranden!
                All I want is a little more than I'll ever get

                Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                Comment


                  #53
                  DSC02351.jpgDSC02352.jpgDSC02358.jpg

                  Nadat de tent in orde was gezet, heb ik de timer veranderd naar 12/12 en de HPS lamp er ingehangen.
                  All I want is a little more than I'll ever get

                  Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                  Comment


                    #54
                    Re: Secret Jardin DR80

                    Dag 64. De planten staan een week op 12/12. Zoals je ziet trek ik de planten open met klemmetjes uit een tuinwinkel. Hier heb ik ook een eerste keer gediefd. Er zijn nog geen draden te bespeuren, maar de planten maken dankbaar gebruik van de HPS.

                    DSC02365.jpgDSC02366.jpg

                    De dagen hierna ben ik hetzelfde blijven doen: klemmetjes versteken, naar beneden duwen tot het hele net volstaat. Ongeveer 10-12 dagen nadat de planten op 12/12 zijn gezet zijn bij alle plantjes kleine draadjes te zien. Ondanks de martelingen en stress heb ik dus geen herma's, which is good news!
                    All I want is a little more than I'll ever get

                    Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                    Comment


                      #55
                      DSC02383.jpgDSC02385.jpgDSC02386.jpg

                      Ik geef momenteel bio-bloeivoeding en water met ph 6.5. Zoals je ziet vormen de toppen een egaal groen veldje.
                      All I want is a little more than I'll ever get

                      Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                      Comment


                        #56
                        Re: Secret Jardin DR80

                        Dag 87. Ze staan momenteel weer op een normaal ritme en staan mooi open. Om de dag krijgen ze BAC biologische bloeivoeding (de helft van de aanbevolen dosis) in afgezuurd water.

                        DSC02387.jpgDSC02388.jpgDSC02389.jpgDSC02390.jpgDSC02391.jpgDSC02392.jpg

                        De plant linksonder ziet een beetje bleker dan haar zusjes, heeft ze een beetje teveel water gehad?
                        All I want is a little more than I'll ever get

                        Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                        Comment


                          #57
                          Re: Secret Jardin DR80

                          Dag 91. Dit is de laatste week voor de lowryder #2, er staat al wat amber op dus binnen een paar dagen zal ik wel ongeveer aan de 80% zitten! Dan 2 weekjes laten drogen en ik kan al een eerste keer proeven! Verder heb ik een heleboel toppen, maar ik vraag me af of ik ze meer in de hoogte had moeten laten groeien.

                          Hoeveel groeit een white widow ongeveer nog als ze in de bloei wordt gezet?
                          Deze dames moeten nog ongeveer 5 weken bloeien, zullen ze nog veel aan hoogte winnen?
                          Helpt het als ik mijn lamp nu nog hoger plaats?


                          Voor een eerste kweek ben ik tot nu tevreden over het resultaat, ik hoop toch zo'n 25 gram droog per plant te halen.
                          (afhankelijk van hoeveel ze nog groeien)
                          Geen spectaculaire cijfers, maar het is voldoende om rond te geraken tot de volgende oogst

                          Ik denk dat ze er gezond uitzien, de planten vooraan zijn een pak kleiner dan hun zusjes achteraan, geen idee waar dat aan kan liggen. Ik dacht eerst dat ik teveel water gaf links, maar ik geef nu al een week heel voorzichtig water en ik zie niet echt verandering. Er hangt langs de andere kant wel een pak meer groen. De bladeren verstikken elkaar bijna, misschien moet ik deze week maar een beetje snoeien!

                          DSC02399.jpgDSC02400.jpgDSC02401.jpgDSC02402.jpg
                          All I want is a little more than I'll ever get

                          Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                          Comment


                            #58
                            Re: Secret Jardin DR80

                            Nice Rock n rolla, goe bezig makker! Ik begrijp alleen je vraag niet goed over de WW's, die staan toch al lang in de bloei? De groei zou er uit moeten zijn nu...
                            Ik denk niet dat het veel zal helpen als je de lamp hoger plaatst...

                            Al doende leert men

                            Grtz,

                            John007

                            Comment


                              #59
                              Re: Secret Jardin DR80

                              Yo John, thanks!

                              Ze staan inderdaad al een tijd in de bloei, maar ik was gewaarschuwd dat ze tijdens de bloei ook nog een stukje groeiden. Nu heb ik maar een klein tentje (1m60), en ik wou voorkomen dat ze tegen de lamp aan groeiden! Voor de veiligheid heb ik het SCROG-net dus zo kort gehouden! Als nu echter blijkt dat ze in deze fase niet hoger worden dan ze nu zijn, had ik ze zeker een halve meter hoger kunnen laten groeien. Dat zou wel een hoop meer opleveren!

                              Zoals je zegt, al doende leert men.
                              All I want is a little more than I'll ever get

                              Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                              Comment


                                #60
                                Re: Secret Jardin DR80

                                zo dat gaat lekker hier ziet er goed uit hou ze groen zo en de pluisjes doen goed hun best.blijf je volgen grt vapo

                                Comment

                                Bezig...
                                X