Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super bud

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Super bud

Korting op 420shop
    Dit is mijn eerste rondje met super bud(greenhouse) in 2 kuipen van 90liter.Zaden zijn op12-11 van spongepots in de kuipen gezet.Het medium is atami grow mix waar zo voor een 3 tal weken voeding inzit.Alles wordt belicht met een 400watt spiegelkap die ik graag zou veranderen in een gavita IR lamp(400watt).Verder zitten in elke kuip 10 buffertabletten en van voeding gebruik ik enkel BAC bio bloei en BAC pk booster.In elke kuip zitten 7 dames die ik een 10 tal dagen op 18/6wil zetten voor ik de klok omdraai.

Volgende keer zal ik foto's plaatsen alsde lamp net uit is.

Grts

Zoals jullie kunnen zien op de tweede foto hadden een paar dames last van hangend blad,heb ze wat water gegeven en op de vierde foto zie je dat de dame op 3 dagen mooi gegroeid is.Verder hadden ze de eerste dagen last van de kou(14gr)tijdens de nachturen maar dat is opgelost door tijdens de nachturen de cv op zolder aan te zetten.
    Temp schommelt tussen de 18-20gr tidens de nachturen en 24-28gr tijdens de lichturen.
    Attached Files
    Last edited by ceBep; 19 November 2011, 18:56. Reden: dubbelposten

Re: Super bud

Succes met de kweek.

Comment

Hier een kleine update,er zijn een paar plantjes bij met verfrommelde bladeren,iemand een idee hoe dit komt.Tensio staat al een paar dagen op50-60.

GrtsDSCN0827.jpgDSCN0826.jpgDSCN0830.jpgDSCN0823.jpgDSCN0824.jpgDSCN0828.jpg

Comment

hmm ziet er raar uit ik heb zelf nog nooit zoiets gehad maar ik zie het wel steeds vaker op dit forum
        ik zie bij de derde foto ook raar wit iets op het rechter blad misschien ff met een loep checken
        greetz

Comment

de tensiometer:

met een tensiometer kun je de grondvochtigheid meten en wordt uitgedrukt in hPa.

Grondvochtigheid kunnen we zeer nauwkeurig bepalen door middel van het meten van de zuigspanning.
          Zuigspanning kun je meten via een tensio-meter. Een tensio-meter is in feite niet meer als een holle buis waar aan de onderkant een soort porseleinen klomp aan is bevestigd. Op de top zit een meter die de zuigspanning aangeeft.

Wanneer er veel water in de bodem aanwezig is en dus de grote ruimtes tussen de gronddeeltjes gevuld zijn met water, zal de plant dit vrij makkelijk op kunnen nemen.

Wanneer er weinig water in de bodem aanwezig is en dus alleen de kleine ruimtes tussen de gronddeeltjes gevuld zijn met water, zal de plant veel meer "kracht" moeten uitoefenen om het water op te nemen.

Bij te veel water in de bodem kunnen de gronddeeltjes het water niet meer vasthouden en ontstaat er drain, de grond is verzadigd.

Bij heel weinig water in de grond moet een te grote zuigkracht uitgeoefend worden om het water aan de bodem te onttrekken en zal de plant het overgebleven water niet meer op kunnen nemen, dit is het verwelkingpunt.

Waterbalans in de bodem.
          0 hPa
          Een zuigspanning van 0 betekent dat de grond volledig dat de grond volledig verzadigd is. Dit is te verwachten na een grote watergift. Als de zuigspanning voor langere periode 0 blijft krijgen de wortels van de plant zuurstofgebrek en ontstaan er ziektes.

0-50 hPa
          Als de zuigspanning tussen de 0 en 50 hPa ligt is er een overvloed aan water voor de planten aanwezig. Deze zuigspanning komt vaak voor na een watergift.

50-200 hPa
          Een zuigspanning in dit bereik betekent dat er voldoende water en lucht in de bodem is voor een optimale groei van de plant.

200-400 hPa
          De zuigspanning is goed voor plantengroei in een bodem met normale of fijne structuur, maar in een zanderige bodem kan de zuigspanning snel stijgen waardoor watergebrek ontstaat.

400-600 hPa
          De zuigspanning is goed voor een bodem met een fijne structuur. Maar in andere bodems kan de zuigspanning snel stijgen waardoor watergebrek ontstaat.

600-800 hPa
          Het beschikbare water voor de planten is schaars. Ook in een bodem met zware klei kan de zuigspanning snel stijgen waardoor schaarste ontstaat. Let wel, een redelijk percentage klei in je medium zal ons geliefd plantje altijd ten goede komen.

Dit is een grove indicatie van de bodemtoestand voor een plant. In de praktijk is de bodemtoestand afhankelijk van grondsoort en bodemstructuur. Daarnaast is de ene plantensoort gevoeliger voor droogte dan de andere. Hierdoor zal het moment van water geven per gebruiker verschillen.

als je een tensiometer gebruikt is de perfecte waarde van de zuigspanning 80hPa,probeer dit dus zo veel mogelijk aan te houden!
          Je zit dus veel te nat! deze getallen zijn waardes voor de gemiddelde plant. Cannabis is echter droogte minnend. tensio dus op 100 tot 600 houden.

Comment

Ok,thanks voor de reactie,zal een paar dagen wachten met water geven,de lamp hing op 50cm en heb ze gisteren nog op 60cm gaan hangen.

Grts

Comment

De clipfan heb ik voorlopig afgezet,vind ze er iets beter bijstaan maar bij de laatste plantjes wijzen ze als een trechter naar boven,denk dat het door de clipfan komt dat ze tijdens de nachturen een beetje teveel trok hadden,iemand een idee
              Attached Files

Comment

Ik zou de fan onder de lamp door laten waaien zodat de plantjes niet rechtstreeks in de tocht staan
                naarmate de planten groeien veranderen ze van vorm om ruimte te maken om te kunnen groeien misschien daarom de trechtervorm
                ze zien er zowiezo stukken beter uit

Comment

Thanks voor de info flamer heb de fan terug aangezet op stand 1 tussen lamp en planten,zou ik de lamp een paar dagen op 60 cm houden of kan ik ze terug wat laten zakken?

Grts

Comment

Op die leeftijd van de planten had ik ze zelf rond de 70cm hangen maar ik had een nieuwe lamp erin zitten, zolang de planten niet strekken hebben ze op het moment wel genoeg licht

Comment

Zal een paar dagen afwachten hoe ze reageren,wel had ik tijdens de nachturen de afzuiger uit en alleen de fan aan.Kan het zijn dat het ook daar aan ligt,heb in ieder geval de afzuiger continu draaien en de fan in de nachturen uit.We zullen het dag na dag bekijken.

Grts

Comment

Het opstaande bladrandje op foto 2 id waarschijnlijk wel het gevolg van in de trek staan. Blad verdampt dan daar te hard en ze reageert hierop door haar bladmonden krampachtig te sluiten. Dit resulteert in die opstaande bladrand. het wat golvende eerste ware blad zou ik me niet zo druk meer om maken. Alles wat droger laten komen tensio zeker boven de 80.

Comment

Klopt wat je allemaal zegt,tensio staat nu op 60,ga zeker geen water meer bijgeven en dag na dag bekijken.

Grts

Comment

Dag 9 18/6DSCN0870.jpgDSCN0867.jpgDSCN0868.jpgDSCN0866.jpgDSCN0871.jpg

Comment

Ze zitten mooi in de groei,temp. 18.6-29.2
                              lv 72-42.Tensio staat op 70mbar,vochtig genoeg.Lamp hangt op 60cm ivm krullend blad.

Grts

Comment

Bezig...
                              X