Re: Continu-kweek 5 planten in 2 tentjes.
Het wordt kouder...
Zaterdag
Het wordt behoorlijk kouder. Schuurtje 12 tot 13 graden.
Het groeitentje blijft ok, tussen de 18 en 26 graden.
De bloeitent daalt naar de 15/16 graden in het donker.
Voor mij nog geen reden te gaan verwarmen.
Plek 1; Candy Blond Bud
Candy blond eerste blad.JPG
Het plantje is nu 4 dagen oud. Het eerste gekartelde blad is open.
Het kleintje stopt nu met groeien, het stammetje gaat nu verdikken, van boven naar beneden.
Het stammetje is nu wat rood vanwege stress. Ik vermoed wat tocht. Komt wel goed, onkruid.
Ik zet het potje hoger zodat het plantje niet op zoek gaat naar meer licht en dus strekt. Veel licht, korte plant.
Water geven is nog niet nodig. Ik sproei een beetje water voor ik de tent sluit.
Kiem Candy Blond.JPG
Het groeitentje was eigenlijk donker, ik heb de TL even aangedaan.
De plant hangt daarom een beetje, ze was in slaap. Goed teken, hoort zo.
Groeitent.JPG
De Candy White Haze op plek 2
Candy White scheut na toppen.JPG
Na het toppen zijn de twee scheuten in de oksels gelijk omhoog gegaan en worden snel breder.
De set daaronder gaat ook versneld omhoog. ( ik hou er eentje naar beneden om de twee bovenste te kunnen zien )
De Candy White Haze heeft na het verpotten steeds 250 tot 300 ml gekregen. Bijna dagelijks.
Water pH 6,3 + wortelstimulator. Alleen de eerste beurt ook Aptus Startbooster.
Vaak krijgt ze ook de Regulator mee, soms vergeet ik die.
De doorworteling is netjes, door bijna de hele pot. ( 3,6 liter )
Candy White wortelgestel groei.JPG
Ze gaat nu wel echt drinken, ik verhoog naar 500 ml per beurt.
Ik wacht nog een paar dagen, dan gaat ze over naar 50 liter in de bloeitent.
Continukweek.jpg
De Bloeitent.
Plek 3, leeg
Plek 3 voorbloei.JPG
Zomerbloemen. Hierin woont o.a. roofmijt en roofwants. Tegen spint en trips.
Ik zet eens per 3 maanden preventief iets uit. Nooit ergens last van.
Eens in de zoveel tijd een aanvalletje varenrouwmug. Ik geef dan alles een beetje aaltjes.
Varenrouwmug wordt vaak verward met de fruitvlieg. Komen ze uit de grond? Varenrouwmug.
De larvjes van de varenrouwmug eten wortels. Gooi er Nemathoden (aaltjes) bij, die eten die larven. ( Brimex, postkaart )
Meeldauw heb ik nooit. Als ik het eens oploop spuit ik met 10% melk. Meestal afdoende.
De Candy wietplant op plek 2 in de groeitent staat met een paar dagen hier.
Plek 4. Hoofdbloei
Verbranding.JPG Candy xxx verbranding.JPG Candy test verbrand.JPG
De Candy op plek 4. Ik heb geen idee wat het is. Ik denk een Candy Emporium Cheese, maar het kan ook een Candy Diesel Skull zijn.
Het lijkt qua bladstructuur meer Indica als Sativa te bevatten, veel meer zie ik er niet aan. Ruikt lekker, citrus.
De bladeren aan de rechterkant van de plant zijn wat verbrand.
Dat komt door de 400watt voorbloeilamp die ernaast hangt, soms erg dichtbij. Ik knip dat blad weg als ik doorschuif naar plek 5.
De Candy op plek 4 is wat groter als ik verwachte. Daarom ook iets verbranding in de top. Gaat nog net.
Voeding hoofdbloei.JPG
Plek 4 heeft de afgelopen 2 dagen alleen water pH 6.3 en Cannaboost gehad. ( collega watergever )
Vandaag een dubbele dosis P- boost van Aptus ( de P va pis denk ik, ruikt erg biologisch )
De plant heeft in dit stadium voornamelijk behoefte aan fosfor ; P
Daarbij geef ik BioNova TML missing link.
Dit spul bevat zilverzouten waardoor de sapstroom-aders van de plant beter open blijven staan. Er kan dan meer doorheen.
Als laatste de Aptus Regulator, anti stress en dus opbrengst verhogend. Stress kost de plant energie door herstel.
Ze krijgt 5 liter. Ze zou meer lusten, 5 liter erbij zou best kunnen.
Maar ik geef nu niet meer, ik wacht liever tot morgen en geef dan een flinke klots met minimaal basisvoeding, mineraal.
Ze kan dan nu even lekker met de P boost aan de gang alvast.
Plek 5. Eindbloei
Candy White rijpen.JPG Candy White haartjes bruin.JPG
Een Candy White Haze . Geen idee hoe oud ze is.
Aan de eerste ronde bruinverkleuring van de haartjes zie ik dat ze nog een week of twee moet.
De toppen zijn nog vrij spits aan de bovenkant. Zodra die afrond en bol wordt gaat ze om.
Het precieze moment van oogst bepaal ik aan de hand van de geur.
Voeding Eindbloei.JPG
Plek 5 krijgt water pH 6.3 met Cannaboost.
Om lekker gewicht te krijgen gebruik in de Abscis. Hiervan wordt ze hard.
Gedurende de laatste weken treedt vaak een ijzergebrek op. Ik geef dat preventief mee. ( bionova FE )
De ijzer heb ik nog staan, het is uit het assortiment bij bionova. De Tracemix vervangt het, 84% ijzer.
Ik bekijk Candy plek 4 nogmaals. Ik geef haar toch nog 5 liter extra water met niks.
Gevoel. Net niet sappig genoeg.
Het zou misschien ook een Candy Kundan Kush of een Candy Straigt Haze kunnen zijn. Ik weet het echt niet meer.
Zo, dat was het weer. Tot morgen.
Het wordt kouder...
Zaterdag
Het wordt behoorlijk kouder. Schuurtje 12 tot 13 graden.
Het groeitentje blijft ok, tussen de 18 en 26 graden.
De bloeitent daalt naar de 15/16 graden in het donker.
Voor mij nog geen reden te gaan verwarmen.
Plek 1; Candy Blond Bud
Candy blond eerste blad.JPG
Het plantje is nu 4 dagen oud. Het eerste gekartelde blad is open.
Het kleintje stopt nu met groeien, het stammetje gaat nu verdikken, van boven naar beneden.
Het stammetje is nu wat rood vanwege stress. Ik vermoed wat tocht. Komt wel goed, onkruid.
Ik zet het potje hoger zodat het plantje niet op zoek gaat naar meer licht en dus strekt. Veel licht, korte plant.
Water geven is nog niet nodig. Ik sproei een beetje water voor ik de tent sluit.
Kiem Candy Blond.JPG
Het groeitentje was eigenlijk donker, ik heb de TL even aangedaan.
De plant hangt daarom een beetje, ze was in slaap. Goed teken, hoort zo.
Groeitent.JPG
De Candy White Haze op plek 2
Candy White scheut na toppen.JPG
Na het toppen zijn de twee scheuten in de oksels gelijk omhoog gegaan en worden snel breder.
De set daaronder gaat ook versneld omhoog. ( ik hou er eentje naar beneden om de twee bovenste te kunnen zien )
De Candy White Haze heeft na het verpotten steeds 250 tot 300 ml gekregen. Bijna dagelijks.
Water pH 6,3 + wortelstimulator. Alleen de eerste beurt ook Aptus Startbooster.
Vaak krijgt ze ook de Regulator mee, soms vergeet ik die.
De doorworteling is netjes, door bijna de hele pot. ( 3,6 liter )
Candy White wortelgestel groei.JPG
Ze gaat nu wel echt drinken, ik verhoog naar 500 ml per beurt.
Ik wacht nog een paar dagen, dan gaat ze over naar 50 liter in de bloeitent.
Continukweek.jpg
De Bloeitent.
Plek 3, leeg
Plek 3 voorbloei.JPG
Zomerbloemen. Hierin woont o.a. roofmijt en roofwants. Tegen spint en trips.
Ik zet eens per 3 maanden preventief iets uit. Nooit ergens last van.
Eens in de zoveel tijd een aanvalletje varenrouwmug. Ik geef dan alles een beetje aaltjes.
Varenrouwmug wordt vaak verward met de fruitvlieg. Komen ze uit de grond? Varenrouwmug.
De larvjes van de varenrouwmug eten wortels. Gooi er Nemathoden (aaltjes) bij, die eten die larven. ( Brimex, postkaart )
Meeldauw heb ik nooit. Als ik het eens oploop spuit ik met 10% melk. Meestal afdoende.
De Candy wietplant op plek 2 in de groeitent staat met een paar dagen hier.
Plek 4. Hoofdbloei
Verbranding.JPG Candy xxx verbranding.JPG Candy test verbrand.JPG
De Candy op plek 4. Ik heb geen idee wat het is. Ik denk een Candy Emporium Cheese, maar het kan ook een Candy Diesel Skull zijn.
Het lijkt qua bladstructuur meer Indica als Sativa te bevatten, veel meer zie ik er niet aan. Ruikt lekker, citrus.
De bladeren aan de rechterkant van de plant zijn wat verbrand.
Dat komt door de 400watt voorbloeilamp die ernaast hangt, soms erg dichtbij. Ik knip dat blad weg als ik doorschuif naar plek 5.
De Candy op plek 4 is wat groter als ik verwachte. Daarom ook iets verbranding in de top. Gaat nog net.
Voeding hoofdbloei.JPG
Plek 4 heeft de afgelopen 2 dagen alleen water pH 6.3 en Cannaboost gehad. ( collega watergever )
Vandaag een dubbele dosis P- boost van Aptus ( de P va pis denk ik, ruikt erg biologisch )
De plant heeft in dit stadium voornamelijk behoefte aan fosfor ; P
Daarbij geef ik BioNova TML missing link.
Dit spul bevat zilverzouten waardoor de sapstroom-aders van de plant beter open blijven staan. Er kan dan meer doorheen.
Als laatste de Aptus Regulator, anti stress en dus opbrengst verhogend. Stress kost de plant energie door herstel.
Ze krijgt 5 liter. Ze zou meer lusten, 5 liter erbij zou best kunnen.
Maar ik geef nu niet meer, ik wacht liever tot morgen en geef dan een flinke klots met minimaal basisvoeding, mineraal.
Ze kan dan nu even lekker met de P boost aan de gang alvast.
Plek 5. Eindbloei
Candy White rijpen.JPG Candy White haartjes bruin.JPG
Een Candy White Haze . Geen idee hoe oud ze is.
Aan de eerste ronde bruinverkleuring van de haartjes zie ik dat ze nog een week of twee moet.
De toppen zijn nog vrij spits aan de bovenkant. Zodra die afrond en bol wordt gaat ze om.
Het precieze moment van oogst bepaal ik aan de hand van de geur.
Voeding Eindbloei.JPG
Plek 5 krijgt water pH 6.3 met Cannaboost.
Om lekker gewicht te krijgen gebruik in de Abscis. Hiervan wordt ze hard.
Gedurende de laatste weken treedt vaak een ijzergebrek op. Ik geef dat preventief mee. ( bionova FE )
De ijzer heb ik nog staan, het is uit het assortiment bij bionova. De Tracemix vervangt het, 84% ijzer.
Ik bekijk Candy plek 4 nogmaals. Ik geef haar toch nog 5 liter extra water met niks.
Gevoel. Net niet sappig genoeg.
Het zou misschien ook een Candy Kundan Kush of een Candy Straigt Haze kunnen zijn. Ik weet het echt niet meer.
Zo, dat was het weer. Tot morgen.
Comment