Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek easy bud & candy's

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste kweek easy bud & candy's

Korting op 420shop
    Hallo iedereen, Een maand geleden ben ik toch is serieus een kweektent gaan bouwen, wat wel redelijk is gelukt. Hier wat foto's waarmee ik kweek:
    IMAG0018.jpgIMAG0019.jpgIMAG0020.jpg
    afmetingen hok: (lxbxh) 60x40x100
    De lampen die ik gebruik: 1x 18 watt 740 (tl)
    1x 18 watt 733 (tl)
    3x 12 watt 733 (spaarlamp)
    1x 16 watt 740 (spaarlamp)
    In totaal dus 88 watt. Het doek van m'n tent is warmte isolerend(word normaal gebruikt om onderkoeling te voorkomen op plekken waar het koud is, het idee: je gaat onder dat deken liggen, en al je warmtestraling komt er niet uit, en warmt je op. leek me wel handig materiaal voor een tent waar het warm in moest zijn :p)
    Voordat ik ging kweken heb ik uitgebreid getest. Er zit ook een computerfan in die de koeling verzorgt, en deze weet het met alle lampen aan tussen de 26 en 28 graden te houden
    (afhankelijk van de afzuigkap in de keuken er vlakbij, zet ik die aan: 26 graden, uit: 28)
    De easy bud is op 6-11-2011 te ontkiemen gelegd.
    hij ziet er nu zo uit:
    IMAG0011.jpgIMAG0024.jpgIMAG0029.jpgIMAG0030.jpgIMAG0037.jpgIMAG0042.jpg
    In het begin zat ik volgens mij te kampen met een voedings overschot, dit valt nog te zien aan de eerste zijscheuten( geel verdort aan de puntjes) maar dit is vorige week al gestopt.
    Maandag had ik bij 123tuintechniek wat zaden besteld van candy, deze kreeg ik dinsdag binnen. Nog even de complimenten voor de service, ik kreeg er 4 potjes voeding bij, waar ik wel
    lang mee kan doen, gratis .
    2 van de 5 zaden liggen onder de watjes, 2 van de 5 in de koelkast en 1 is al ontkiemt en gister geplant in cocos.

Ik update hem misschien 1x in de week

groeten, smokert!
    Last edited by smokert; 4 December 2011, 12:33.

Re: 1ste kweek easy bud & candy's

plantje ziet er gezond uit, succes
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

dankje ik wil hem later ook gaan stekken, dit is een autoflower, maar wanneer moet dat precies? ik had een engels boek waar in stond, wacht op de 3e vijf vingerige tak, en dan kan het, klopt dat?
      Groeten.

Comment

Ik keek vanochtend bij m'n geplante zaadje, en hij is al boven gekomen na 1 dag.

IMAG0044.jpgIMAG0047.jpgIMAG0050.jpg
        hij staat op cocos van de action, hij staat nu in de kast met die folie er overheen gespannen (hogere luchtvochtigheid).
        en hopen dat ie goed aanslaat , bij de easy bud had ik in het begin wat problemen.

Comment

leuk kastje gemaakt wens je veel succes met je verdere kweek grtss climax

Comment

Wat bedoel je met voedingsoverschot ? Je hoeft die kleintjes niet te voeden.
            Als je een flinke pot gebruikt met goeie grond kan een autoflower helemaal zonder voeding.

Over autoflowers stekken :

Zelf stekjes maken van autoflowering wietplanten gaat niet.
            Om stekjes van een gewone wietplant te halen moet je moederplant al behoorlijk wat zijtakken hebben.
            Het nadeel van een autoflowering wietsoort is dat ze automatisch gaat bloeien als ze volgroeid is.
            Als je een autoflower gaat stekken dan is de kans groot dat de bloeiperiode van de autoflowering plant al begonnen is.
            Hierdoor zal de stek dus nauwelijks tot geen wortels aanmaken waardoor ze zichzelf niet kan voeden en sterft.

Interessant leesvoer, tevens bron hier.

Waarom cocos ? Die staat trouwens veeeeel te nat, ik zie het water.
            In je startpost had je wel goeie grond.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als ik thuis ben zal ik m meteen wat droger zetten. Ik kijk nog wel even verder, maar anders stek ik die autoflower gewoon niet. En die autoflower staat niet op cocos he, alleen die candy blond.

En waarom cocos? Ik had gelezen dat dit een wat luchtiger medium is, en ik kreeg gratis wat van een kennis die er ook erg goeie ervaring mee heeft, dus besloot ik het te proberen .

Edit:
              Die foto was net nadat ik m van boven wat had gesproeid, zo nat staat hij niet..

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk
              Last edited by smokert; 5 December 2011, 14:41.

Comment

ik heb een zijtak die 3 internodes had afgesneden met een scherp mesje toen mijn plant 3,5 week oud was.
                ik heb potgrond met hydrokorrels gemengd en het stekje erin gedaan.
                het bakje heb ik op de vensterbank gelegd met folie eroverheen en gaatjes in geprikt
                de grond heb ik vochtig gehouden met verwamd water gemengd met hy-pro wortelstimulator
                na een weekje zaten er wortels aan2011-11-19+13.12.58.jpg2011-11-19+13.13.19.jpg

en dit is ze nu 2011-12-05+16.54.46.jpg2011-12-05+16.54.24.jpg

het kan zijn dat ik gewoon geluk had.
                ze ziet er tot dusver gezond uit, maar laat ik maar nog even afwachten.

dus ik zou het niet aanraden maar het kan wel(niet met autoflower)
                Last edited by flamer; 5 December 2011, 17:02.

Comment

Dan wordt het toch wachten op die candy's, ben net thuis, en hij is netjes overeind gekomen. Deze autoflower laat ik dan gewoon lekker doorgroeien, en de candy stek ik.

Dan nog een vraagje, ik denk dat ik nu beter de lampen op 18/6 kan zetten met die candy erbij?

Groeten,
                  Smokert

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk

Comment

Hoi

Als je stekken wilt nemen van de Candy's dan moet je idd naar 18/6.
                    Je krijgt anders hetzelfde probleem als met de autoflower, een bloeiende plant is niet te stekken.

Veel succes met je kweek.

meer kweekverslag Candy's: Candy White & Candy Blond.
                    No-nonsens kweker

Comment

ze gaan volgens mij beide wel lekker. hier foto

IMAG0062.jpg
                      links: easy bud, rechts: candy blond
                      IMAG0063.jpg
                      ik had gisteravond wat problemen met de tijdklok, dus ze hebben een nacht gehad van 8,5 uur... (24:00 tot 8:30)
                      ik denk dat dit niet zoveel kwaad kan? ik wil ze nu wel zsm op het goede ritme van 18/6 krijgen.
                      De candy amnesia is waarschijnlijk vanavond al wel klaar om de pot in te gaan, de wortel is nu net zichtbaar (zaad open).

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die in de nacht bij-verwarmen, ik had ergens gelezen dat een verschil tussen dag en nachttemperatuur juist
                      goed is voor de thc ontwikkeling. maar ik weet niet precies wat de temperatuur is, (check ik vanavond nog)
                      ik denk rond de 17-20 graden in de nacht, en overdag 26-28 ben ik ze zo niet langzaam aan het vermoorden?

groeten,
                      smokert

Comment

Zoveel mogelijk constant klimaat lijkt me het best.
                        Grote verschillen tussen dag en nacht kan problemen veroorzaken.

Comment

oke, dan even een manier vinden om in de nacht bij te verwarmen.

Comment

Tja..
                            feezboek.JPG

Comment

Hallo iedereen, ten eerste iedereen nog een fijne kerst, en natuurlijk feestdagen. afgelopen donderdag ben ik 20 geworden, en heb die dag daarna een nieuwe kast gemaakt voor de plantjes, de easy bud groeide sneller dan ik had verwacht, en m'n oude kast was veelste klein..
                              de kast ervoor:IMAG0102.jpgIMAG0104.jpgIMAG0106.jpgIMAG0107.jpgIMAG0108.jpgIMAG0109.jpg
                              ik zat eerst nog even met de indeling, eventueel kan ik de kast ooit nog uitbreiden naar boven, nu heb ik er nog spullen staan..:p ik wil er aan de buitenkant nog wat tegenaan maken, om hem bijna volledig lichtdicht te maken.
                              De easy bud zit nu in de bloei, hij is nu iets ouder dan 6 weken, en ik denk dat ik hem rond oud en nieuw wel moet oogsten.. er zitten niet echt grote toppen aan, maar voor de eerste plant die onder m'n eigen handen is opgekweekt, ben ik er wel blij mee

Groeten, smokert.

Comment

Bezig...
                              X