Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek easy bud & candy's

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweek easy bud & candy's

Waarom zou je die volgende week moeten oogsten? Die kan ng wel een paar weken gebruiken..
    Plus dat de smaak en effect nu niets waard gaan zijn. Je hebt het toch over die grootste plant tussen je laatste fotos he?
    Grtz en veel succes

Comment

ja die plant ja, en dit is m'n eerste kweek, hoe lang kan ik hem nog laten staan dan? op mn verjaardag, 22e stond hij precies 6 weken..
      de groei zal ook wel minder zijn onder spaarlampen en tl he..

Comment

Als je wil oogsten moet er wel iets te oogsten zijn
        Ben je niet ergens gemist in je berekeningen ivm de bloeiweken die je hebt ?
        sigpic

Comment

staat hij 6 weken vanaf dat het zaadje in de aarde gegaan is? of al 6 weken onder 12uur licht per dag?
          Er zijn slechts enkele soortjes die maar 6 weken bloeien, maar die van jou kan denk ik wel 8-9 weken bloeien. (8-9 weken lang dus onder 12uur licht per dag)
          je moet ook kijken naar de haartjes die op de toppen staan, die moeten zowat 80% bruinachtig gekleurd zijn.
          Veel succes nog!

Comment

Die moet idd nog enkele weken, en nog een kleine aanvulling op Seba1; als de haartjes bruin beginnen te verkleuren, moet je eens met een vergrootglas of microscoop naar de trichomen kijken, dan kun je het juiste moment van oogst bepalen.
            Gebruik de zoekfunctie hierboven op;"wanneer oogsten" of "trichomen"
            Je hebt zowiezo nog enkele weken om je daarin te verdiepen
            Verder zou ik zeggen succes

Comment

oke, dank jullie wel heren, hier heb ik wat aan dan laat ik hem nog lekker doorgroeien, die ahartjes zijn nu nog wit, dus niet rijp.. Het is een autoflower die nu onder 18/6 staat omdat die andere 3 plantjes geen autoflower zijn.... dan kan ik hem idd nog wel een paar weken laten staan, want er moet toch nog wel wat meer van af te halen zijn hoop ik

groeten, smokert.

Comment

kom wel in orde!!

Comment

zo, nu weer wat later, en het is wel weer tijd voor wat foto's.
                  De nieuwe kast werkt goed, temperatuur is rond de 23.3 graden celsius, ze groeien allemaal goed.

IMAG0118.jpgIMAG0119.jpgIMAG0120.jpgIMAG0121.jpgIMAG0122.jpgIMAG0127.jpg
                  candy blond candy amnesia candy red alle 3 en onderste easy bud hoofdtop easy bud, je ziet de thc nu echt
                  gedeelte easy bud.

de easy bud heeft best wel wat toppen gegroeid, de onderste zijn iets kleiner, maar ik ben er wel blij mee, ik laat hem nog een paar weken staan.
                  binnen nu en 3 weken wil ik de candy blond gaan stekken, ik wil in totaal 5 goeie stekken krijgen. Ik heb clonex besteld voor het stekken.

groeten,
                  smokert.

Comment

Ziet er goed uit, alleen de temp misschien beetje aan de lage kant.

Comment

hallo iedereen,

De toppen op de Easy bud vond ik er goed genoeg uitzien, bovendien wou ik ruimte maken voor wat stekjes zodat ik een volgende kweek al voorbereid .
                      IMAG0135.jpgIMAG0137.jpgIMAG0139.jpg
                      verschillende topjes van de easy bud, hij hangt nu op de kop in een donkere ruimte hier in huis.
                      na een week doe ik de toppen in een weckpot waarmee ik ze ga curen

ik had gelezen om het dubbele aantal stekjes te nemen, dus heb ik er 6 genomen want ik wil er 3 plantjes bij.
                      Ik heb de stekken genomen van een 7 weken oude candy blond, en van een 6 weken oude candy amnesia.
                      Ik heb bij beide stekken gepakt van de 1e en 2e internode.
                      IMAG0147.jpgIMAG0148.jpgIMAG0149.jpgIMAG0151.jpg
                      Ik heb de stekken geplant met clonex, ze zitten nu in een propagator met 26 graden.

groeten,

smokert.
                      Attached Files

Comment

Hallo medekwekers,

Het is alweer een poosje geleden dat ik hier heb geupdate, heb het druk gehad met school(proefwerkweek, profielwerkstuk, open onderzoeken voor de beta-vakken) maar is allemaal goed gegaan, heb nu geen onvoldoendes meer op m'n rapport
                        De plantjes gaan goed, ik kweek nog steeds onder tl-buizen en spaarlampen, en dit is de beperkende factor voor m'n opbrengst, en daar valt voorlopig niks aan te doen.
                        De opbrengst die van m'n easy bud afkwam was rond de 15 gram, en daar heb ik lekker van genoten samen met m'n vriendin .
                        IMAG0165.jpg
                        Het stekken is beter gegaan dan ik had verwacht, ik ging er van uit dat van de 6
                        IMAG0189.jpg IMAG0190.jpg IMAG0209.jpg
                        dit zijn de amnesia en blond stekjes, ze zijn allemaal geworteld en hebben de groei hervat. op 1-11 had ik de stekken genomen, en in de propagator gezet, temperatuur was rond de 26-28 graden. Ik heb de luchtvochtigheid langzaam teruggedraaid
                        (ik heb daar geen meet apparatuur voor, dus ervoor gezorgd dat ze minder gesproeid werden, en meer gelucht) op 1-25 heb ik ze overgepot in iets grotere potjes, en uit de propagator gehaald. Ik wil van de candy blond, en amnesia een plantje langer in de groei houden, om nieuwe stekken te nemen voor de volgende ronde, de rest van de plantjes gaan dan naar beneden als de andere klaar zijn.
                        IMAG0207.jpg
                        dit zijn de Candy Amnesia, en Candy Red, ik heb ze gescrogged met wat kippengaas ik wou even experimenteren. Omdat ik niet zoveel licht heb dacht ik zo wat betere lichtverdeling over de toppen te krijgen, ik denk wel dat dit een verbetering is, en ook handiger voor de ruimte die ik gebruik.
                        IMAG0208.jpgIMAG0210.jpg
                        hier nog een foto van de candy-blond, ik heb deze iets bijgebogen om zo een betere lichtverdeling te krijgen. Werkt opzich ook wel, maar ga ik niet nog een keer doen.
                        Ik had twee weken geleden dat de bloeiende planten er wat ongezonder uitzagen, ik ben ze toen regenwater gaan geven, en ze zagen er meteen beter uit.
                        Maar nu heb ik dus afgezuurd water nodig, want het kraanwater hier vinden ze niet zo lekker. en het regent nu niet, welk huishoudelijk product kan ik vermengen met mijn water
                        om het PH correct af te zuren? ik beschik nu over apparatuur om PH redelijk goed te meten.
                        Ik zat zelf te denken aan Azijnzuur, hiermee krijg ik het PH wel makkelijk naar beneden(getest), maar ik durf dit nog niet te geven, kan ik dat geven?

Groeten,

Smokert.

Comment

voor Tl licht beste goed, ik zou alleen afbloeien onder HPS krijg je zoveel meer voor terug
                          Voorgroeien kan wel goed onder TL.

Comment

ik zat te denken misschien 250 watt HPS er in te hangen, maar ben bang dat dit al te groot is, en te veel warmte met zich mee brengt. bestaat er niet iets rond de 150-250 watt wat ik kan dimmen?

Groeten.

Comment

Hee, volgende keer grotere potten gebruiken man 10 liter ofzo dan kun je eerder denken aan 35 gram ipv 15! maar is easy bud een beetje te roken? ga dit jaar voor het eerst EB kweken!

Comment

Bezig...
                              X