Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De automatische wintertuin met diverse soortjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De automatische wintertuin met diverse soortjes

Korting op 420shop
    Ik zag mijn laatste aanmelding was 4th August 2009 dus daar moeten we even wat verandering in brengen

Ik ben weer eens een kweekje begonnen met wat autoflowers en wat andere groene en gekleurde soorten. Ik heb in een klein hokje lopen klungelen maar ik heb nu een groter kastje een gtools. Wat een verademing tov zo een klein hokkie !

Ook maak ik gebruik van easy2grow omdat ik hier goede ervaringen mee heb bij groenten en fruit. Water geven bleek altijd lastig te zijn voor mij, meestal gaf ik veel te veel en dat vonden ze niet zo fijn ik ben nu eenmaal niet zo een kweekheld . Ik heb de vorige ronde een easy 2 grow systeem gebruikt en het resultaat was super. Heb iig 2 keer zoveel eraf gehaald en heb zo goed als niets hoeven doen. Mijn lokale growshop heeft nu ook autopot dus heb laatst meteen 2 extra 2 potten systemen en ook het 1 pot systeem gekocht.

Voor lampen heb ik 4x 55W pll lampen in een kant en klare kap maar dit is wellicht een beetje weinig voor deze kast?? (iemand suggesties ??)

Afzuiging heb ik een buisventilator (weet even niet hoeveel, effe checken) Filter moet ik ook nog kopen.

Voeding gebruik ik Canna coco, Rhizotonic, Cannazym en cannaboost . Meteen een vraag ik geef voeding volgens dit schema http://www.rollitup.org/blogs/blog78...nal-canna.html maar ik heb nu extra de cannazym en cannaboost, kan dit gewoon erbij of moet ik dan met de canna A en B verminderen ??

Plantjes zijn dieselryder, double dieselryder, lowryder 2 en Auto AK47, rode pepers, tomaten en basilicum. Lekker groentetuintje voor de winterse dagen dacht ik zo

Ik zal een verslagje bijhouden, tips zijn altijd welkom !!

Hier alvast wat foto’s van de kleine plantjes (ca. 1,5 week oud)

IMAG0053.jpgIMAG0056.jpgIMAG0057.jpgIMAG0058.jpgIMAG0065.jpgIMAG0066.jpg
    Last edited by The Daffy; 10 December 2011, 17:59.

Re: De automatische wintertuin met diverse soortjes

veel succes daffy ziet er allemaal goed uit grts climax

Comment

Ik zou gewoon een 600 watt hps op hangen.
      suc6 man!

Comment

Hi climax en Fast2005 !

600W is dat niet moeilijk te koelen ? Ik heb overigens een 380m3 buisventilator.

Ik dacht aan een 250W hps of is dat te weinig ?

Comment

Cannazym en Cannaboost zie ik niet in dat schema. Dat kun je dus niet zomaar toevoegen, dan klopt het niet meer.

Wat zijn de afmetingen van het oppervlak dat je wil belichten ?
          (Dan weet je welke lamp nodig is)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

in week 5 en 6, 7 dikke de toppen nog wel uit.. welke week zit je nu?

Comment

@QNQ
              Het oppervlak is 118cm x 78cm.

Het liefst zou ik een HPS erin hangen maar heb geen zin in de man met de blauwe pet. De G-Tools kast staat in de garage waar een verwarming is, zien ze een hps lamp dan niet met zo een helikopter met camera ?

Maar goed van de andere kant ik heb maar 3 of 4 autoflowers is dit interessant voor ze ?

Ik zag dit resultaat met 4x 55w pll lampen.

P1080563 (Small).JPGP1080564 (Small).JPG

Als ik nu 8x55w erin hang is dat dan koeler als een 250w of 400w hps ?

Over de voeding, ik heb wat schema's van canna bekeken en ik ga gewoon hun schema gebruiken voor lichte voeding.

@Fast2005
              ik zit pas in week 2

Comment

Hey!

kzou voor een 400watterke hps gaan, in combinatie met je very nice watergeefsysteem ( deam niceh...)zal dat wel goed knalle denk ik. Zeker als je twijfelt over het hitte issue, kheb altijd gehoord dat 400watter beduidend minder warmte geeft als de 600.

Peace!
                Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                A friend with Weed is a friend Indeed

Comment

Yep, dat resultaat is onder tneon volgens mij ?
                  Als jij (met dat oppervlak) er 4 tneon armaturen in hangt kun je best een knap wietje kweken.
                  Je zult sowieso het best kunnen scroggen onder spaarlampen of tneon, zoals op de foto te zien is.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey HashiZall ja ik ben ook echt blij met het systeem, mijn neef gebruikte het al een tijdje voor zijn groenten in zijn tuinkas, maar het werkt dus ook voor andere doeleinden heb ik gezien

Met de verlichting is zoiets het moet natuurlijk niet te prof worden en het moet ook veilig zijn.

Hoe warm mag de lucht zijn die naar buiten wordt geblazen voordat het "verdacht" is ?

Comment

Sow hey das een interessant systeempje ik zou wel uit kijken met je verlichting want ze zien van buiten natuurlijk niet dat jij er maar 3 of 4 autoflowers onder hebt zitten
                      God was never on your side..

Comment

hoi,

Hier de Canna schema's: http://www.canna.nl/growguide

Leuk systeempje. Ik zou er wel 400watt HPS boven hangen.

Goed dat je ook wat andere planten bijzet, dat geeft vaak een beter klimaat.

Ik blijf je volgen.
                        No-nonsens kweker

Comment

Mooi systeem zeg ik had er al naar zitten kijken stond in een nieuwsbrijf van growcentrum noord. Toch houd ik het zelf nog bij de gewone gieter, te lek om me plantjes handmatig te verzorgen. Maar dit is volgens mij een prima systeem voor lazy ass growers.

In die nieuwsbrief stond ook het volgende:
                          Wij hebben vernomen dat er volgend jaar een upgrade komt voor alle bestaande 1Pot en Easy2Grow systemen. Er komt een speciale module die in de trays kan worden gelegd wat het systeem in een handomdraai veranderd in een aeroponic systeem. Ja u hoort het goed, u heeft met deze systemen de keus om een mix substraat te gebruiken of er een aeroponic systeem van de maken. Ook komen er geautomatiseerde systemen om meerdere kleine plantjes voor te groeien in speciale bakken. Last but not least komen ze ook nog met een opvouwbaar watervat voor binnen en buiten gebruik in diverse formaten.
                          Ook wel interessant als ze dit op de markt gaan brengen.

Comment

Het is idd een lazy systeem het gaat voor de rest helemaal vanzelf.

Met het licht:
                            Ik denk dat ik toch maar ga voor 2 extra T-Neon kapjes om het een beetje beschaafd en safe te houden

LED is erg duur en ik zie niet echt veel geslaagde verhalen erover.

T5 is weer te groot voor de gtools kast...

Iemand nog suggesties ?

Comment

Je kunt er ook een 600 watt cooltube inhangen of een dubbele met 2x400 watt.

Successs

Comment

Bezig...
                              X