Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De automatische wintertuin met diverse soortjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: De automatische wintertuin met diverse soortjes

Zo nu eerst maar eens een update.

Ben vandaag gaan kijken in het hokkie, ik kan er maar 1 a 2 keer gaan kijken per week dus het is altijd weer spannend.

Ik heb vorige week 1 autoflower mishandeld door er een tang erop te laten vallen, dom dom maar ja met een aftakking minder komt het wel goed.

De Fem AK48 autoflower heeft er geen zin in en laat geen geslacht zien, de rest wel en beginnen al aan hun bloei.

De tomaten gaan als een raket en ik denk dat ik 1 plantje moet killen, 3 tomatenplanten in 1 een pot is ook wat overkill *lol*

Verder heb ik een 1pot systeem besteld en hier een 8,5 Liter pot ingezet, zo is alles verzorgd.

Ik heb er nu een 250W hps lampje inhangen, al ben ik er nog steeds geen fan van.

Het autopot systeem staat al aan dus het is nu sit back and relax haha.

Ze krijgen nu 2ml Canna rhizo, A+B coco en enzymen en volgens mij smaakt het ze goed.

Hier enkele pics

P1080947 (Medium).jpgP1080948 (Medium).jpgP1080950 (Medium).jpgP1080951 (Medium).jpgP1080952 (Medium).jpgP1080960 (Medium).jpg

Greetz

Comment

Zou een 250W Led lamp nu meer brengen als een 250W hps lampje ?

Ben aan twijfelen maar zie overal spectraboxen staan en ze zeggen allemaal dat de ander aanbieder een nepper heeft .......

Voordat ik een belachelijk bedrag uitgeeft aan een led lamp zou ik dat wel graag willen weten....

Comment

ik heb een 180 watt LED unit te koop. met een verslagje erbij om te laten zien dat het werkt.
        over de prijs kan discussieert worden.

Comment

ik ben bang dat die lamp te weinig is voor mijn hokkie.

Comment

Volgens mij is er niet al te veel interesse voor mijn groentetuin maar ik zal nog eens proberen wat pics te posten.

Voor de rest gaat het allemaal wel goed geloof ik, volgens mij met een groter vat kan ik het best een maand onbeheerd laten ??

Hoe lang blijft minerale voeding goed in een vat ? omdat het bewateringssysteem niet recirculerend is blijft de ph en ec constant namelijk.

Wat denken jullie zou dit gaan ??

De AK48 bloeit nog steeds niet automatisch helaas, ik wacht nog een week anders trek ik hem eruit.

De tomaten gaan als een raket en gaat te groot worden denk ik

Fijne dagen allemaal !!

P1080966 (Medium).jpgP1080967 (Medium).jpgP1080969 (Medium).jpgP1080970 (Medium).jpgP1080971 (Medium).jpgP1080974 (Medium).jpg

Comment

ik had ook zo een autoflower die enorm achter bleef met bloeien vergeleken met de rest. eenmaal in bloei( 2,5 week later) gaat ie als een speer en wordt het verschil met de andere weer ingehaald. zou ff wachten

Comment

ze zien er goed , die tomaten gaan als een speer
                pll geeft maar een dieptestraling van 10cm max ,
                je hokje is groot genoeg voor een 400W maar dan zit je met die warmte
                ikzelf heb hier duo-fluor 80W lampen ipv 55w
                voedingswater langer dan twee weken bewaren heb ik nog nooit ergens gelezen
                zelf gebruik ik geen voedingsvat maar de voeding zijn zouten en die kristalliseren na bepaalde tijd
                ook houden de meeste de voeding warm alleen het loopt lekker bij je dus laat maar gaan

wel handig systeempje

grtz

Comment

Ok dus als ik het goed begrijp met een element om het water te verwarmen en een circulatiepomp zou je het voedingswater wat langer goed kunnen houden ?

De temperatuur is onder controle en ze krijgen water en licht dus wat moet ik verder nog doen wanneer ik een groter vat neem ?

Met de verlichting, ik laat het voorlopig bij het 250W lampje, gaat best goed zo.

Comment

ik zou niet een te groot vat nemen. ik heb nu in mijn mini tuintje, 0,45m2 met 250watt een druppel systeempje klaar liggen voor de volgende kweek. heb maar een 10l vaatje gevonden. is wel wat aan de kleine kant maar meer kan ik niet kwijt, ik zou ongeveer midden in de bloei me vat 1x per 3 dagen hoeven te vullen. zo blijft mijn voeding goed en kan je ook makkelijker ec's omhoog schroeven. wanneer je een groot vat heb met zo een klein oppervlakte blijft voeding te lang staan. gaan PH en EC waardes schommelen en wanneer je dat niet constant controleert krijg je volgens mij een hoop problemen.

Comment

Ze drinken nu ca. 20 Liter in de week, maar dat gaat straks natuurlijk meer worden.

Ik was aan het denken om zo een 225L opvouwbaar vat te kopen en daarmee hoop ik de dames als ze wat groter zijn 2 tot 3 weken mee te verzorgen.

Ik gebruik nu dit setje en dat is met een 47 Liter vat die vul ik voor de helft en die gaat dan een dikke week mee. PH en EC is tot nu toe stabiel.

Hier even een foto van mijn mooiste dame in het hokje

P1080978.jpgP1080980.jpgP1080981.jpg

Comment

het is ind een mooie dame, mooi groen van kleur ^^
                        sigpic

Comment

jammer dat er niks mee bij komt,je zult ze intussen wel op hebben ,....grtz

Comment

Bezig...
                          X