Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een vraagje over led kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    een vraagje over led kweek

    Korting op 420shop
    wie heeft een verslag van kweken onder een 90 watt ufo lamp? dank u voor reacties

    #2
    Re: een vraagje over led kweek

    Daar heb ik een poos geleden ook naar gezocht, maar niet gevonden. Er zijn wel mensen die beginnen met zo'n soort lampje, maar die dan toch halverwege nog een paar honderd watt spaarlampen bijzetten omdat het anders helemaal niks wordt. Dat geldt ook voor mezelf, maar ik kon de UFO terugbrengen en voor een kwart van het geld een 400W HPS aanschaffen.

    Comment


      #3
      Re: een vraagje over led kweek

      ik zou zegge stel je eerst even voor en zet het bij het juiste deel van het forum..
      Guerrilla: 2013
      Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
      Neem een kijkje en reageer

      Comment


        #4
        Re: een vraagje over led kweek

        En toch zou ik ook wel weer eens willen weten hoever men er nu voor staat met de ledlampen. Zo langzamerhand zou men de technieken toch wel zo moeten kunnen hebben verfijnen dat er soortgelijke resultaten kunnen worden bereikt met de helft aan energie door Led te gebruiken i.p.v. HPS?

        Ooit zou dat toch moeten gaan komen denk ik. Alle tijdperken komen tot een eind toch? And new times will rise!
        Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

        Comment


          #5
          Re: een vraagje over led kweek

          Ooit ja. Maar nu nog niet.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: een vraagje over led kweek

            zelfs de philiphs hps lampen zijn niet voor de daglichtloze teelt ontwikkelt,ze zijn bedoeld als bij verlichting in een kas.zodra een grote fabrikant zich met de daglichtloze teelt gaat bezig houden,zal het rendement van de hps ook nog opgekrikt gaan worden.zoveel info in me kop deed ik er maar eens wat mee

            Comment


              #7
              Re: een vraagje over led kweek

              Het rendement van de HPS kan niet meer omhoog: de HPS is technisch "uitverbeterd". Aldus mijn zwager, ingenieur bij Philips Lighting. Alleen bij de aansturing -de VSA- kan nog wat vooruitgang geboekt worden. Vergelijk het maar met de gewone gloeilamp: die is ook ergens op 13 lumen per watt blijven steken.

              Comment


                #8
                Re: een vraagje over led kweek

                volgens mij bouw je dan gewoon beter een ledlamp, dit kan voor de fractie van de kost ... en dan kan je die als BIJbelichting gebruiken denk dat het daar wel perfect voor kan dienen of gewoon als groeilamp lijkt het ook te lukken

                Comment


                  #9
                  Re: een vraagje over led kweek

                  HPS is technisch "uitverbeterd". Aldus mijn zwager, ingenieur bij Philips Lighting.de hps voor daglichtloze teelt moet nog uitgevonden worden

                  Comment


                    #10
                    Re: een vraagje over led kweek

                    Dat weerspreek ik niet, alleen het rendement kan niet of nauwelijks meer verbeterd worden. Misschien bedoel je dat het spectrum aangepast zou kunnen of moeten worden aan de daglichtloze teelt. Maar dat plaatst de discussie in een geheel andere dimensie.
                    Last edited by Xtreme; 23 December 2011, 16:12.

                    Comment


                      #11
                      Re: een vraagje over led kweek

                      wie heeft een verslag van kweken onder een 90 watt ufo lamp? dank u voor reacties
                      Hier staat een leuk led-kweekje.
                      Is wel met een 165W paneeltje.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: een vraagje over led kweek

                        Hallo ja zou ook graag weten hoe ik moet beginnen.
                        Zou te gek zijn als ik wist hoe.
                        Is voor de tweede keer dat ik wil kweken dus moet nog veel leren.
                        Bvd

                        Comment

                        Bezig...
                        X