Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kerstkindjes: Super Silver Haze (Greenhouse), voorgr. TL-5 96 Watt, afbloeien 600 Watt HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kerstkindjes: Super Silver Haze (Greenhouse), voorgr. TL-5 96 Watt, afbloeien 600 Watt HPS

Korting op 420shop
    Omdat mijn kweekje zo goed als klaar is, ga ik beginnen met de voorbereidingen van een nieuwe kweek. Ik denk dat ik alles goed op orde heb en de laatste tijd voldoende ervaring heb opgedaan om er iets leuks van te maken. Ik hoop jullie met dit kweekverslag dan ook te kunnen vermaken en dat jullie mij erdoorheen kunnen helpen met goede adviezen.

SOORTKEUZE:

Mijn laatste kweek heb ik diverse soorten gekweekt, waaronder:
    - Super Lemon Haze (Greenhouse)
    - Super Silver Haze (Greenhouse)
    - White Widow (Seedsman)
    - Haze onbekend (stekjes van een kennis)

Omdat ik stekjes echt niet leuk vind om te kweken, want de start (het ontkiemen) mis je en die hoort er gewoon bij vind ik. Daarnaast had ik ook wat mini vriendjes meegekregen, waardoor ik op alle planten spint had. Dit is mij zo zwaar tegengevallen dat ik dat nooit meer doe. Dus stekjes zijn eens maar nooit meer.

De White Widow vind ik erg lekker en ook deze waren kwalitatief goed gelukt. Dus eigenlijk weinig op aan te merken. Alleen heb ik nu nog genoeg WW liggen (ook van vorige rondes) dat ik ook deze niet ga kweken.

Dan bleven alleen de Lemon en de Silver Haze over. De Lemon is wel lekker en kwalitatief goed met veel opbrengst, alleen vind ik hem niet voor elke dag geschikt. Die lemon is toch voor mij alleen lekker voor af en toe. De Silver Haze was gewoon super. Lekker compacte toppen, lekkere neutrale Haze smaak en een lekker ontspannen effect. Dus mijn keuze is op deze laatste gevallen. Hieronder een foto van een Super Silver haze van de vorige ronde.

01 - voorbeeld SSH vorige ronde.jpgOmschrijving:2.
    Lange takken, ideaal voor SCRoG of LST.

Bloeitijd buitenkweek
    Eindigt medio oktober (noordelijk halfrond) Productie kan bereiken 1500 gr / plant.
    Ideaal voor het equatoriale, tropische, subtropische en gematigde klimaten.

02 - greenhouse Super Silver Haze.png

MEDIUM

Als medium gebruik ik aarde. Ik begin met 3,5 liter potten welke ik voor 3/4 deel vul met Plagron Lightmix. Dit omdat de plantjes in het begin strekken en ik dan de pot later aanvul tot aan de rand. Hierdoor worden ze minder dun en lang in het begin (want je graaft een stuk steel in, tot maximaal de lobblaadjes). De keuze voor lightmix is dat je zelf bepaald wat de planten krijgen en zo beter kunt sturen naar behoefte.

In deze lightmix maak ik een holte. Deze holte vul ik met zaaigrond. Reden hiervoor is dat in lightmix grove stukken zitten, welke het ontkiemen in de weg kunnen zitten (gebleken uit ervaring). In de zaaigrond is het allemaal erg fijn en drukt het kiempje zich beter eruit.

In dit hoopje zaaigrond plant ik direct het zaadje zonder te laten ontkiemen. Reden hiervoor is dat ze voldoende kiemkracht hebben (in ieder geval de vorige keer wel) en de kans op beschadigingen door het planten hiermee uitgesloten is. Ook denk ik dat dit de meest natuurlijke weg is en het plantje zo het beste kan zettelen.

Na het voorgroeien gaan de plantjes in grote 21 liter potten. Deze vul ik met All-mix van Plagron. Deze heeft ongeveer voor drie weken voeding in zich en is dus perfect voor de heftige groeispurt die ze meemaken wanneer ze net in de bloei worden gezet.

VOEDING03 - schema.jpgVOORGROEIEN04 - groeihok.jpg 05 - groeikast.jpg

AFBLOEIEN06 - actieve inlaat bloeihok.jpg 07 - elektra bloeihok.jpg 08 - lamp + ventilatie bloeihok.jpg 09 - bloeikast.jpg
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Re: Kerstkindjes: Super Silver Haze (Greenhouse), voorgr. TL-5 96 Watt, afbloeien 600 Watt

Mooie startpost. Succes met de kerstkindjes.

Comment

Re: Kerstkindjes: Super Silver Haze (Greenhouse), voorgr. TL-5 96 Watt, afbloeien 600 Watt

mijn tip;vooral zo doorgaan

Comment

Veel succes met de ronde JFF, dat je maar flinke toppen mag verkrijgen!!!!!

grtz

Comment

lokes jfj , mooie intro hoor

tevens wens ik je veel geluk toe met deze ronde

groetjes
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

een man met een plan!

mooie kast!

succes!

Comment

Ik vind het verslag nu al een succes. Goeie openingspost !
              Neem volgende keer als je in de shop komt meteen even wat flenzen en slangklemmen mee, want dat ducktape is geen gezicht op zo'n mooie kast natuurlijk.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Monster post,
                ga je zeker volgen.
                Good luck!
                Met hasjies in je bloedbaan kan je steigeren als een alpha haan

Comment

Hey allemaal. Bedankt voor jullie reacties en leuk dat jullie meekijken. Dan weet ik waarvoor ik het doe!!

@QnQ:
                  Inderdaad heb je gelijk. Maar ik heb er flensklemmen onder zitten (bij de twee grote inlaten). Alleen keek dat niet super en was het niet 100% lichtdicht bij de rand. Dus heb ik het zo opgelost. Wellicht timmer ik er nog iets omheen, want ze zijn zo ook heel kwetsbaar.

Wat betreft die ducktape in het groeihokje vond ik het zo de beste optie. Alleen ga ik witte ducktape halen waardoor het mooier oogt (immers wil die ook wat).

@k1:
                  lokes jfj??? Ik begrijp niet wat je bedoeld (zal wel mijn leeftijd zijn)

Comment

mooie setup!
                    oɴly deαd ғιѕн ɢo wιтн тнe ғlow ...

Comment

De zaadjes zijn geplant!!

Hallo allemaal,

Zojuist zijn de zaadjes de grond in gegaan.

Ik heb kleine potten (3,5 liter) voor 75% gevuld met Light-mix van Plagron.

DSCF2147.jpg

Hierin heb ik kleine kuiltjes gemaakt en gevuld met hele fijne stekken-aarde.

DSCF2150.jpg DSCF2151.jpg

In deze aarde heb ik de zaadjes rechtstreeks geplant. Ik heb daarna de aarde bevochtigd met kraanwater PH 6.1. In totaal heb ik 12 zaadjes geplant, ik weet nog niet of ik ze allemaal ga laten opgroeien of een selectie ga maken. Maar dat beslis ik laten. Is ook afhankelijk van de kwaliteit van de plantjes.

De potten heb ik afgedekt met folie om zo de aarde en lucht vochtig te houden. Ze staan nu de komende dagen onder 24 uur licht, 49 Watt (2 balken - halve kracht). Dit om een constante temperatuur te waarborgen.

DSCF2152.jpg DSCF2159.jpg DSCF2160.jpg

Verder nog niets te melden. Tot de volgende up-date.

Groetjes JFF

Comment

Succes met de kweek JFF....dat je een goed run mag hebben!!!!
                        Aan de spullen zal het niet liggen, want je heb het netjes voor elkaar op deze manier.

Wat ik heb gezien op een ander forum, is dat je een frame kan maken van hout die in je voorgroei hokje kan met doorzicht plastic in het frame getackt, dan kan je je LV mooi hoog houden in de eerste paar weken groei...

Succes!!!!

Grtz

Comment

Hey THC-dude. Bedankt voor je reactie. Maar zoals op de foto te zien is zet ik er een luchbevochtiger bij. Deze heb ik al, alleen heb ik die nog niet aan. Zodra ze uitgekomen zijn gaat de folie eraf en de bevochtiger aan. Het is dus alleen voor de eerste paar dagen.

Gr. JFF

Comment

Even een korte up-date. Zojuist gecontroleerd en er waren al twee zaadjes boven de aarde uit gekomen, binnen 24 uur! Niet normaal hoe snel dat gaat. De temperatuur schommelt tussen de 22 en 24 graden, dus lijkt me goed.

Als er meer leven is laat ik het direct weten.

Gr. JFF

Comment

Update week 0 - dag 4

Update week 0 dag 4:

Sinds twee dagen is er volop leven in de kast gekomen. Nu 4 dagen na het planten zijn 10 van de 12 zaadjes uitgekomen. Ik merk dat ze deze keer allemaal goed het zaadhoesje loslaten, dus deze wijze van ontkiemen bevalt me wel. Ze strekken nu ook minder als de vorige keren. Dit komt denk ik doordat normaal in de propagator de lamp er verder af staat en ze dus meer op zoek moeten naar licht. Met deze methode kan de lamp op 10 cm worden gezet en krijgen ze dus beter licht.

Ook heb ik zojuist de folie eraf gehaald omdat de grootste tegen het plastic aan groeiden. De plantjes heb ik genummerd op volgorde van uitkomen. Dit kan helpen als ik een selectie moet maken (ik weet nog niet hoeveel ik er zal laten bloeien). Ook wil ik zo bijhouden of degene met de sterkste kiemkracht uiteindelijk ook de meeste potentie heeft.

Ik heb de twee nog niet uitgekomen zaadjes opgegraven en bekeken, en er zit nog geen leven in. Ik heb ze daarom opnieuw natgemaakt en apart gehouden. Als er binnen twee dagen geen leven in komt, zullen ze in de afvalcontainer belanden.

Hier wat foto's van hoe ze er nu bijstaan.

DSCF2182.jpg DSCF2188.jpg DSCF2189.jpg

Gr. JFF

Comment

Bezig...
                              X