Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweek mix van L.S.D. , Brainstorm en Euforia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2de kweek mix van L.S.D. , Brainstorm en Euforia

Korting op 420shop
    Elaba folks,

Mijne eerste kweek zit er bijna op met niet veel oogst daarmee direct aan de volgende beginnen.
    Ik heb hier nog 10 euforia reg van dutch passion , 10 brainstorm fem van dutch passion, 5 L.S.D. fem van Barney's farm en 3 roayl AK automatic van royal queens. Ik heb een keuze gemaakt voor de volgende zaai ronde en dat is 3 euforia , 3 brainstorm en 3 L.S.D. Ik hoop dat er toch 5 van zullen uitkomen.
    Als start heb ik eerst mijn 9 potjes gevuld met potgrond en water gegeven met een ph 5.5. Deze laat ik nu eerst wat opwarmen in de propagator voor 24 uur en dan ga ik de zaadjes in de potjes stekken.
    Nu hopen dat alles beter verloopt als mijn eerste kweekje maar daar zullen jullie me wel bij helpen zeker.

groetjes

Re: 2de kweek mix van L.S.D. , Brainstorm en Euforia

Waarom die lage PH. Op aarde start je het beste op PH 6,2. Hp is een logaritmische schaal dus 5,5 is een stuk zuurder dan 6,2 !528.jpg

Comment

Daar heb je wel een punt maar als u ph van potgrond 7 is dan giet ik er ph 5.5 van water bij om dan op 6.2 uit te komen hoop ik

Comment

een wiet plant is een zuur minnende plant,de light en de allmix van de growshop is daar op aangepast,gaat helemaal fout zo

Comment

potgrond voor gerariums heb ik genomen dus niet van de growshop maar de aveve

Comment

Deze bestaat uit turf, 10 tot 15 % leem en 10 % perliet en is voorbemest met langzaam vrijkomende meststoffen (8 tot 12 weken). De turf leem verhouding is voor cannabis niet ideaal een basis PH van 7 vinden geraniums heerlijk, Cannabis prefereerd echter een PH tussen de 6 en 6,5. Bedenk dat de HP schaal een logaritmische schaal is.
            PH 6 id 10 x zuurder dan PH 7,
            PH 5 is 100 x zuurder dan PH 7,
            PH 4 is 1000 x zuurder dan PH 7.

Je begrijpt als je bovenstaande snapt dat een paar tiende PH grade verschil al heel veel uitmaakt.

De langzaam vrijkomende meststoffen (vooral N) zijn voor cannabis niet beschikbaar als ze het vraagt (eerste 6 weken) en als ze het niet vraagt (in de bloei) komen ze juist vrij en remmen je bloei. De onderlinge NPK verhouding is afgestemd op wat geraniums nodig hebben. Beter neem je een growmix die is afgesteld op cannabis. Qua NPK verhouding, zuurtegraad en de snelheid van het vrijkomen van de meststoffen.

Comment

Vandaag zijn de zaadjes geplant. Volgende wat ik ga gebruiken als voeding is het pakket van plagron bio, pk 13 -14 van canna en no mercy co2 tabs
              http://www.growpalace.com/media/pdf/...o_schedule.pdf.
              Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit schema moet verstaan moet elke dag voeding geven of om de twee dagen met tussenpozen water?
              Ik weet ook niet hoe mijn ph en ec waarden moeten zijn.
              Dus ik hoop op jullie raad
              Last edited by moonlight1; 26 December 2011, 14:07.

Comment

De raad is daarnet gegeven moonlight... zaadjes in de kleine potjes ontkiemen en eens doorworteld deze verpotten in growmix. Dan heb je nog even de tijd

greetz

Comment

voor de moment zijn er al twee (27dec en 1 jan)L.S.D. zaadjes uitgekomen op 7 dagen. De rest laat nog op zich wachten.
                  Is dat normaal want de andere komen van dutch passion en deze komen blijkbaar niet uit

Comment

na veel inspanningen te doen zijn er nu nog maar 4 plantjes en heb ik beslist om een paar jamicaantjes te zetten die ik van monty heb gekregen later volgen er nog fotos.

Comment

zo staat het nu in 000_0040.jpgmijn tent
                      000_0038.jpg

Comment

000_0047.jpg000_0048.jpg000_0049.jpg000_0050.jpg

Comment

Comment

ja ze die gaten heb ik zelfgemaakt lol door te besproeien en mijn lamp niet hoger hangen

Comment

000_0051.jpg000_0052.jpg000_0053.jpg000_0054.jpg000_0055.jpg

Comment

Bezig...
                              X