Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 x Bubblegum - 600 watt :weedy:

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 9 x Bubblegum - 600 watt

Had even een fout gemaakt met de vorige zaadjes, dus moest ik even opnieuw beginnen.
    Ze staan nou voor te groeien, kan ik ze al toppen of wacht ik beter nog 2 weken?

DSC00087.jpgDSC00088.jpgDSC00089.jpgDSC00090.jpg

Lampen aan : 23 C
    Lampen uit : 18 C

Is het verstandig om nu al voeding te geven?

Comment

Wat wil je toppen dan ? Zou nog een paar weekjes wachten
      Voeding hebben ze nog niet nodig, net zoals die gevaarlijke stokken.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

effe wat minder blowengewoon 3 weken wachten tot je iets heb wat op een klein wiet plantje lijkt.nu valt er nog weinig te toppen.wil je dat het sneller gaat,dan moet je pp of haze stekken nemen,die kun je met een hoge lv en goed klimaat,tussen de 20 en 25 graden. na 12 dagen al toppen.

Comment

Zou ze ook toppen!! Dan blijft er toch niets over man!

@monty. wat kunnen die stokken voorn kwaad doe??

Nog zeker 3 weken voor je kan toppen.
          Smoke weed every day!

Comment

Hahaha moet inderdaad wat minder blowen en meer lezen op JD, anders had ik ze misschien wel getopt.

Ik geef ze nou ongeveer 1,5 liter water en dan een dag niets of heel weinig water. Is dit goed?

Had namelijk een plantje dat tegen de aarde lag, ik weet niet of ik hem verpletterd heb of dat het door wat anders komt.

---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:19 ----------

@ Monty - Stokken heb ik weggehaald, ze waren behoorlijk warm.

Comment

geef je 1,5l per zaailing????????? mijn dames zijn nu 4weken oud en die krijgen 300ml per dame, soms zelfs iets minder, voorlopig drinken ze net de 300ml
              Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

@ peacemaker - Nee dat verschilt per plantje, als de 1 wat meer nodig heeft dan krijgt ze ook wat meer. Maar ik bedoel 1,5l voor alle 9.
                Oke en je geeft ze elke dag 300ml? of sla je soms een dagje over?

Is de aarde bij jou altijd nat en vochtig? Ik heb soms als ze even geen water hebben gehad, dat de aarde zandachtig word.

Comment

tot nu toe hebben ze iedere dag 300ml gedronken, sommige dagen net iets minder, ik probeer het een beetje aan te voelen hoeveel ze nodig hebben, als ze nog net nat staan krijgen ze net iets minder 200 a 250ml afhankelijk hoe de potten aanvoelen heb tot nu toe 2x gehad dat ik ze een dagje geen water gaf en voorlopig gaat alles goed, vanavond krijgen ze zelfs geen voeding, enkel wat water met magnesiumsulfaat omdat de dames magnesiumtekort verschijnselen hebben(eigen aan het soortje volgens sommige, wat ook klopt)
                  Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

<- checked nog even of-ie wel met de goeie naam is ingelogd

Die stokken zijn voornamelijk gevaarlijk voor jezelf.
                    Stel je even voor dat je een plantje achterin iets beter wil bekijken, en met je stonede kop even vergeet dat die ogenprikkers erin staan.
                    Jaarlijks komen er veel tuiniers bij de ehbo met verwondingen veroorzaakt door stokken in de tuin.
                    En dan ga ik er voor het gemak maar vanuit dat het merendeel van die tuinmannen dan nog nuchter is.

Vaak begint een schimmel ook op die stokken, plus dat er ook beestjes in kunnen zitten.
                    Zolang je planten niet omvallen zijn ze overbodig.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ QnQ - Dat is waar, had hem haast in mijn ogen geprikt toen ik ze water wilde geven.

Ze zijn al iets groter, behalve 2 die zijn nog steeds erg klein en lopen achter op de rest.
                      Heb ze ook al voeding gegeven, omdat ze nu op 12/12 staan.

Er zit op een plantje, van de foto hieronder, iets witachtig op de blaadjes.
                      Is dit schimmel of spint ofzo?

DSC00094.jpg

Dit is de rest, met die 2 kleine wijfjes.

DSC00093.jpgDSC00095.jpgDSC00096.jpgDSC00097.jpgDSC00098.jpgDSC00099.jpgDSC00100.jpg

Comment

Anderhalve liter voor 9 zaailingen, das naar mijn mening veels te veel. Ze zien er ook overwaterd uit. Mijn plantjes zijn nu 18 dagen oud en krijgen ongeveer 30 ml per plantje, wat meer dan voldoende is. Uw planten hebben nog lang niet voldoende wortels om dat vocht op te nemen. De aarde verstikt, wordt zwaar en uw planten gaan stil staan. Wat bij die middelste het geval is.

Comment

Dankje voor de info Beowulf, is het dan verstandig om de twee kleinste dan even over te slaan met water geven?
                          Misschien dat ze dan hun achterstand inhalen of heb ik het verkeerd?

Vandaag hebben ze zelfs 2L gehad, dus bijna 223 ml per plantje.
                          Zal ze nu zeker minder gaan geven.

Comment

Tis het lastigste wat er is aan kweken, die eerste twee weken. Maar je ziet goed wat ze doen. Verschrompelen de blaadjes dan staan ze te nat, gaan ze wat hangen dan staan ze te droog. Ik zou ze overslaan ja.
                            Wat ik doe, de potten vanonder vullen met vochtige grond en vanboven met drogere. Dat die wortels maar op zoek gaan. En dan hoeven ze de eerste 2 dagen geen water, ondertussen maken ze sneller wortels aan. De dagen daarna kijk ik of de grond droog is vanonder en als dat het geval is geef ek ze langs onder wat water. Na 8-9 dagen zijn de liter potjes al goed doorworteld.

Comment

Met water moet je goed oppassen, daar gebeuren int begin veel fouten mee, en dan vooral te veel water geven.

Om de 2 dagen 1.5l watergeven lijkt mij veel, u plantjes drinken niet veel nu. Zorg er voor dat de bovenste laag grond niet te droog, door ze met een sproeiertje te bevochtigen of strooi er een laagje

hydrokorrels op die je op hun beurt besproeit. Steek geregeld u vinger eens voor de helft in de grond, grond moet vochtig aanvoelen, niet nat. Beste manier vind ik om te weten of ge moet bijwateren is u

potten een keer optillen en checken hoe zwaar ze wegen. Als ik de foto's bekijk zou ik zeker 5 dagen geen water meer geven, alleen de toplaag vochtig houden.

Vanaf dat u planten wa groter zijn, binne een goei 2 weken, als ge goed met water en temp('s nachts) en LV kunt omspringen , kan je het beste langs onderen watergeven, dus de potten moeten

daarom op schalen staan. Die schalen vul je dan met water, en de grond/plant zuigt dat water naar boven, is het beste voor de plant ivm zouten die je naar beneden spoelt als je langs boven watergeeft.

Ik zie dat je blumats gaat gebruiken, die moeten erin als de grond nat staat, wat nu in deze groeifase niet mag. Ik zou je blumats installeren als je al redelijk wat plant heb, misschien na hun 3 dagen

topstress.

Ik gebruik zelf ook blumat en vind het een perfect systeem, je moet er wel zeker van zijn dat ze allemaal werken, veel controleren de eerste weken, want er vallen er sowieso paar uit, maar eens het staat

afgesteld, doet het behoorlijk zijn ding.

Plantjes hebben nu zeker nog geen voeding nodig, op en al een bevorderend spraymix ofzo.

Leuke kweek en veel succes!

Comment

Suc 6 man, gewoon even wat minder water geven ik heb ook wel is gehad met 1 plantje.

Comment

Bezig...
                                X