Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende hobby kweker. 6x Jack herrer en 6x sour diesel. en als backup 4X desert queen.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Beginnende hobby kweker. 6x Jack herrer en 6x sour diesel. en als backup 4X desert que

Hey leuk gedaan zo die foto's op een rijtje. Ze zien er gezond uit. Ik zou zeker nog een week in de groei houden.

Gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Re: Beginnende hobby kweker. 6x Jack herrer en 6x sour diesel. en als backup 4X desert que

Hey gast, ik zat al te wachten op een update.
      Hoe hoog mogen jouw planten max worden?
      Vanaf de bovenkant van jou potten gemeten tot een ongeveer 30 cm vanaf jouw lamp?

gr Ekkel.

---------- Post added at 19:10 ---------- Previous post was at 19:00 ----------

Ik zit nu je hokje even te bekijken op je foto's en zie dat je de zelfde temperatuur/lv meter hebt als ik.
      Dit (***) ding is bij mij al na een half jaar kapot gegaan.
      Het buiten module dingetje gaf nix meer door en de lv in het basis ding geeft mij veels te lage waardes aan.

In de gaten houden dus!!
      Houw mezelf scherp met een flessie en wat hennep

Comment

@JFF

Dankje. Ja wel grappig toch. Is een leuke fase die eerste stappen.

Doe me best me eerste run.
        Heb al wel wat achtergrond info maar dit zijn toch echt me eerste dames die ik kweek.
        Vind dit helemaal geweldig! En zodra me geld binnen is kan ik me kastje afmaken!!

nieuwe afzuiger+filter.
        fan controller
        warmtekabel.
        easy rollers
        biobizz starterskit
        Misschien nog een mooie nieuwe reflector

Kan niet wachten!

@Ekkel
        Me kast is 210cm hoog.
        Rond de 150cm en wil niet gaan toppen.
        Gewoon 12 dikke toppen daar wil ik voor gaan anders word me hokje te vol denk?
        Die hygro/temperatuur meter heb ik gekregen! Tot nu toe werkt het erg goed zelfs!
        Maar bedankt voor de Waarschuwing zal er rekening mee houden.

---------- Post added at 01:14 ---------- Previous post was at 00:53 ----------

Goede dag'

IK heb een vraag hoeveel groeit een plant nog in hoogte zodra je op 12/12 dus in bloei gaat?
        Dat zal per plant soort erg verschillen maar ongeveer?

Grtz Chap
        Smoke weed every day!

Comment

Gaat prima zo te zien.
          Maar gebeurt dat groeien (18-6) onder die philips 400 watt?
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Dat doorgroeien is per soort verschillend volgens mij. Maar die van mij zijn zo rond de 20cm hoog nu, als ik ze nu in de bloei gooi en wacht tot ze uitgegroeid zijn zullen ze denk ik rond de 1,20 cm zijn. Allleen dat zijn Silver Haze en die groeien nu eenmaal hard. Wat jouw soortje doet weet ik niet, alleen hou er rekenng mee dat het straks heel hard gaat.

Comment

Week 3 dag 20.

Goede dag jong en lui!

Bij deze weer een update.

Zit nu op 20 dagen. hoe lang moet ik nog op 18/6? Wil planten van ongeveer 150/170cm max??
              En weet ook niet wanneer ik kan toppen? of beter niet op 1 vierkantenmeter met 12 plantje?
              Verder gaan me plantjes erg lekker en met de achter blijvers komt het ook goed.
              Wat familie foto,s.SDC12486.jpg SDC12476.jpgSDC12478.jpgSDC12482.jpgSDC12484.jpgSDC12483.jpgSDC12485.jpg
              De Diesel die iets later was maar alweer helemaal bij. Alleen is ze iets kleiner.SDC12483.jpg.
              Links onder de Jack die iets later is.SDC12477.jpg.

Bij 1 van me plantjes hangen me blaadjes kromgetrokken??SDC12474.jpgSDC12479.jpg.
              Weet iemand hoe dat komt?

Heb weer een hoop vragen. Maar heb echt een beetje hulp nodig?????

Bedankt voor de bloemen!

Grtz Chappie.
              Attached Files
              Smoke weed every day!

Comment

Last edited by Paffy; 21 January 2012, 00:44.
                Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Hey chappie, gaat ook lekker daar. Over het toppen kan ik je niet echt advies geven, immers ken ik de soortjes niet om er iets zinnigs op te zeggen. Ik heb ze na de 4e internode getopt.

En als ze elkaar raken dan op 12/12 zetten, zoals paffy zegt (is doorgaans het advies op dit forum).

Die kromgetrokken bladeren kan volgens mij ook komen door een lage luchtvochtigheid. Volgens mij trekken ze van een te hoge ph juist naar boven. Daarbij zie ik gele verbrande puntjes aan de bladeren. Dit wijst erop dat je teveel voeding geeft. Dus rustig aan doen met voeding in dit stadium. Ze hebben nu echt bijna niets nodig.

Veel succes ermee.

Gr. JFF

Comment

Met zoveel plantjes op 1m2 zou ik zeker niet toppen.
                    Dan nog twee plantjes per pot, nog een reden om zeker niet te toppen.
                    Ze moeten de hoogte in, niet de breedte toch ?

Dat bolle hangende blad bovenin zou kunnen wijzen op een pH afwijking, maar dat lijkt me uitgesloten als ze allemaal in dezelfde grond staan (mits je de grond goed hebt gemengd voor je het in de potten deed)
                    Het zou ook kunnen komen doordat ze misschien wat te nat staat ?
                    Volgende keer weer foto's zonder hps misschien ? Dan kunnen we meer zien
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor jullie reacties!

Ga dus niet toppen in verband met weinig ruimte en omdat er 2 per pot staan! dank je Qnq.
                      heb ze nog geen voeding gegeven.
                      Me plantjes staan in de biobizz all-mix dus eerste 3 weken geen voeding.
                      Geef geen voeding tot ik over ga op 12/12.
                      Denk dat ik nog 1 week 18/6 geef.

zal effe opletten of me blaadjes bij trekken? Denk dat door te vochtig staan komt.

Grtz chap
                      Smoke weed every day!

Comment

Week 3 dag 22.

Beste kweekjunkie,s en mede rokers.
                        Had nog wat tijd vandaag en zag echt dat ze een stuk gegroeid waren in 2 dagen,Dacht cool!Ik plaats gewoon weer een updatetje!!
                        Toppen ga ik niet i.v.m de kleine ruimte!SDC12519.jpgSDC12492.jpgSDC12510.jpgSDC12505.jpg
                        Wil de hoogte in niet de breedte. Moet ik nog iets knippen of iets???SDC12509.jpgSDC12508.jpg.
                        Alleen 1 plantje heeft nog steeds last van krom hangend bladSDC12512.jpgSDC12513.jpg
                        Ga denk nog 1 week door met 18/6 zodat me Jack Herrer ook bij is.SDC12517.jpg.

Verder wens ik iedereen weer een hele fijn dag.

Grtz Chap
                        Last edited by chappie; 22 January 2012, 15:38. Reden: foto,s stonder niet bij!
                        Smoke weed every day!

Comment

Mooie start. Succes nog ermee!

Comment

Ze groeien als kool, gaat goed. Ik zou me niet teveel zorgen maken om die ene plant. Maar je moet echt rustig aan doen met watergeven, die fout maakte ik ook. Daardoor op het einde toprot gehad. Ze hebben niet veel nodig.

Ga door zo!

Comment

Eventueel kun je de onderste uitlopers alvast wegknippen als je meer hoogte wil dan breedte.
                              Ik knip de onderste 2 nodes ook altijd zo snel mogelijk weg. Blaadjes wel laten zitten
                              Die ene staat misschien wat natter dan de rest ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Beste Qnq dus moet ze bij de rode streepjes weg knippen??SDC12509.jpg

alvast bedankt.
                                Smoke weed every day!

Comment

Bezig...
                                X