Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Special Queen #1 250 Wat

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Special Queen #1 250 Wat

    Korting op 420shop
    Beste Kwekers,

    Zal me even kort voorstellen want dit is de eerste keer dat ik zelf actief ga zijn op het Forum van jullie.
    Mijn naam is Dennis, ben 20 jaar en kom uit de buurt van Dordrecht.
    Ik zocht al vaak me informatie op deze site en ik heb besloten om zelf ook maar is een kweek verslag bij te houden.
    Hopelijk vinden jullie het leuk en kunnen jullie me helpen bij de (beginners) fouten die ik waarsschijnlijk weer zal maken.

    Hiervoor het ik 5x WW en een oogst 5x Haze Geprobeerd.
    Mijn eerste 2 oogsten waren op niet zo heel veel uitgedraaid ivm beginnersfouten.
    Zoals te lage kast, te groot temp. verschil tussen dag en nacht enz.

    A fijn! ik heb er voor gekozen om deze keer de Special Queen #1 van Royal seeds te gaan proberen.
    Ik volg hierbij de voedingslijn van canna en kweek op Light mix.
    Ik heb een zelfgemaakte kast van 2.00x1.5x1.10m(niet de excacte afmetingen).
    Hier ga ik weer 5 plantjes inzetten met potten van 11 Liter.

    Vorige week op de 23e was er voor het eerst teken van leven.
    Ik heb ze gewoon laten ontkiemen in de lightmix grond en in de 11L potten.
    Toen er teken van leven was gelijk onder de lamp gezet met 18/6 uren licht.
    Ik ben vanaf dag 3 begonnen met het geven van Terra Vega en Rhizo Tonic.

    Ik zal proberen morgen even foto's erop te zetten van hoe het er allemaal uit ziet nu.
    Vraagje: hoe is het mogelijk om die strepen van de lamp uit de foto's te krijgen?
    Of gewoon een anderen camera dan die van mobiel gebruiken ?

    Snel meer!

    #2
    Re: Special Queen #1 250 Wat

    Welkom Dennis.
    Best neem je foto's net nadat het licht is uitgegaan.
    Om scherp te stellen kun je eventueel een zaklamp in je kast leggen ofzo.

    Als je jonge plantjes net in de lightmix staan, hoef je zeker 2/3 weken nog geen Terra Vega te geven.
    Gewoon minimaal water geven eventueel met wat Rhizotonic. pH 6.

    Ik ben benieuwd naar de foto's.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Special Queen #1 250 Wat

      hey dennis'

      klinkt erg goed. ga je zeker volgen.
      ben ook erg benieuwd naar je foto's! van je kast en plantjes.
      Smoke weed every day!

      Comment


        #5
        Re: Special Queen #1 250 Wat

        Middag Kwekers!

        Heb zojuist even foto's gemaakt van mijn kast + planten.
        Sinds deze kweek heb ik wat dingetjes aangepast.
        Omdat mijn kweek kast in een tuinhuisje achter in de tuin staat had ik het probleem dat het s'nachts veel te koud werd.
        Hoe koud het buiten is, zo koud was het ook in mijn kast als de lamp uit stond.
        Bij mijn vorige oogst heeft me dat denk ik de das om gedaan.
        overdag was ongeveer 15 graden en in me kast rond de 25, maar s'nachts was het tegen het vriespunt aan, waardoor temp. verschil veel te groot natuurlijk.
        Erg zonde... maar daar heb ik nu een oplossing voor wat hopelijk in jullie ogen ook een goede is.

        Op 1 van de foto's zie je een thermostaat.
        Hierop zijn de sterke fan ( zitten 2 fans in , een ''sterke'' en computer fan) en het kacheltje aangesloten.
        Als het nu warmer word dan 25 graden in de kast dan gaat de sterke fan draaien, word het kouder dan 25 graden dan gaat het kacheltje even blazen om het wat warmer te maken.
        Klein probleempje is wel dat er maar 2 standen zijn, dus of de kachel staat aan of de fan.
        Op zich volgens mij niet zo heel erg , omdat nu overdag heel de dag die fan de kast leeg aan het trekken is en s'nachts over het algemeen ook.
        Omdat het kacheltje die kast zo op temp. heeft, staat snachts ook veel de fan aan.

        Het computer fannetje draait uiteraard altijd.
        Deze 2 fans trekken de kast alletwee leeg en voor de inlaat(zie foto) heb ik een panty gespannen om gekke beestjes buiten te houden.
        Hier is overigens geen fannetje voor geplaatst.
        Denken jullie dat ik zo genoeg lucht circulatie heb?
        De temp. is overigens nu 25-27 graden overdag, en s'nachts ligt hij iets hoger(27-30).
        Kan dit wel veranderen als ik voor het licht uitgaat even aan het knopje draait, denken jullie dat dit belangrijk is of maakt die paar graden niet zoveel uit?

        Ook nog iets... bij mijn vorige oogst had ik bij 2 planten schimmel gekregen...
        Ik had er altijd een emmer instaan met natte handdoeken, en ik deed elke dag de zijkanten nat spuiten met water.
        Ik dacht dat is goed voor het ''vochtgehalte'', achteraf kwam ik ook hierachter dat dit niet zo slim was.
        Nu is mij verteld dat ik tot de bloei fase beste een emmer met natte handdoeken erin kan zetten,
        En zodra ze gaan bloeien de emmer er ook uit kan omdat de planten zelf vocht gaan afgeven... klopt dit volgens jullie?


        Bedankt alvast voor de eerste tip over Terra Vega, ben er gelijk mee gestopt


        mazzel!

        Comment


          #6
          Re: Special Queen #1 250 Wat

          Leuk, maar dat schakeldingetje is niet afdoende voor zo'n VSA, dat wist je wel toch ?
          Zou misschien een paar tientjes investeren in een goeie schakelkast.
          Neem je er een met verwarmingsaansluiting, kan je daar ook nog je kachel op zetten.

          Als je niet uit stekken kweekt, maar uit zaad, hoef je niets extra aan je LV te doen.

          Buiten dat is het altijd een belachelijk gezicht, die schaaltjes water en emmers met natte doeken.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Re: Special Queen #1 250 Wat

            Probeer tussen de vsa en de achterwand ff paar m8 moertjes te schroeven.. Koelt ie beter omdat de lucht er achtgerlangs kan..

            Comment


              #8
              Re: Special Queen #1 250 Wat

              Wat bedoel je met "Schakeldingetje"? Je lijkt hiernaar te verwijzen i.v.m. de lamp.
              Als je hiermee de thermostaatschakelaar bedoelt; deze is niet verbonden aan de lamp.
              Het is me dus niet helemaal duidelijk wat je met deze post bedoelt.
              Mijn excuses voor het onbegrip En bedankt voor de informatie natuurlijk.

              En de emmer met handdoeken maar weg halen dan?

              fl13r3flu1t3r heb het meteen maar even gedaan

              Comment


                #9
                Re: Special Queen #1 250 Wat

                Hij bedoeld denk ik vast je schakkelaar voor je lamp , dat het niet afdoende voor zo'n VSA is

                koop voor je eigen veiligheid zn schakelkasje kost een paar tientjes

                (davin-schakelkast-dv-12-2x-250-400-600watt)

                en de bedrading kan je ook netjes afwerken

                verder ziet het er wel netjes uit en Suc6 met je ronde Gr. B
                davin-schakelkast-dv-12-2x-250-400-600watt.jpg

                Comment


                  #10
                  Re: Special Queen #1 250 Wat

                  Okee okee op die manier.
                  Dus het is eigenlijk puur voor veiligheid of ook kwaliteit?
                  Ik wil niet heel moeilijk doen maar met mijn paar centen studiefinanciering is (weer) 40 euro vrij veel.

                  Nog een vraagje.. ik kwam net bij me kast en 2 van mijn plantjes waren ''omgevallen'' .
                  omdat de steel het als het ware niet meer kon houden(volgens mij).
                  Nier heel erg, heb er een stokje tegen aangezet en het gaat wel weer..
                  maar hoe komt dat? omdat ik te vroeg met Terra Vega ben begonnen of heeft het een anderen reden?

                  Alvast een fijne jaarwisseling iedereen!

                  Comment


                    #11
                    Re: Special Queen #1 250 Wat

                    je kunt die 2 strekkers beter over potten tot aan de lobblaadjes

                    Comment


                      #12
                      Re: Special Queen #1 250 Wat

                      Dus het is eigenlijk puur voor veiligheid of ook kwaliteit? - Voor je eigen veiligheid (kan gaan smelten en in brand vliegen) dus aan jou de keus

                      en het strekken is te verkomen door je lamp er dichter op te houden , en je kunt nu nog net als erboven word vermeld : die 2 strekkers beter over potten tot aan de lobblaadjes

                      Comment


                        #13
                        Re: Special Queen #1 250 Wat

                        okee bedankt voor de tip.
                        Ga er na de jaarwisseling is naar kijken.

                        fijne o&n iedereen !

                        Comment


                          #14
                          Re: Special Queen #1 250 Wat

                          Je kabel van je vsa naar je lamp bevat geen aardingsdraad, idem met je kabel van je vsa naar je
                          tijdschakelaar, bovendien hangt die kabel naar beneden met het gewicht van je tijdschakelaar + je
                          stekkerdoos eraan.
                          Zeer gevaarlijk, dit moet anders! Stekkerdoos monteren op de wand zodat die niet hangt te bengelen
                          via je snoer aan je vsa, en vervang die stroomkabels maar met kabels met aarding.

                          Comment


                            #15
                            Re: Special Queen #1 250 Wat

                            Beste mensen,

                            Het gaat erg goed met me plantjes.
                            Zien er mooi gezond uit, alleen bij 1 van me plantjes kwam er geen ''kop'' in..
                            Heel vreemd, komt dit wel vaker voor?
                            Ik heb deze nu getopt sinds gisteren en volgens mij groeit die nu gewoon weer goed door.
                            Hij ziet er alleen een beetje zielig uit .

                            Comment

                            Bezig...
                            X