Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

Net terug van een check-up en ze zijn allemaal grondig gestegen 7cm tot 4.5cm (ong en dikke cm per plantje).
    MAAR

De minimum temp krijg ik nu wat onder controle dmv een verwarming, maar ga der ook morgen een ventilator in zetten.
    Onderstaande spreekt voor zich:

TEMP: 18.0/31.6
    LV: 22/42

Geen foto's vandaag, nogal een hectische dag.

Ook nog nieuws: er zijn er nog 5 over.

Greetz

S.
    (in een slechte bui )

Comment

Met een LV22/42 heb je een serieus probleem. Echter, LV22 dat is wel uitzonderlijk laag. Klopt je meter wel?

Comment

Comment

Comment

Als je koude lucht aanzuigt, die nadien wordt opgewarmd gaat de rv omlaag. Immers, warme lucht kan meer water bevatten dan koude lucht. Als het me goed voor de geest staat: bij 10 graden opwarmen halveert de rv en bij 10 graden afkoelen verdubbelt de rv.

Comment

Comment

Bekijk voor de lol eens het topic in dit forum van Racker. Daarin is een link naar de VPD-calculator (Vapor Pressure Deficit) opgenomen. Daarvan word je beslist wijzer (ik althans wel).
                Last edited by Xtreme; 5 January 2012, 19:42.

Comment

Hmm, de link werkt niet (als je een link wou toevoegen?)

Comment

Toets eens in in de zoekbalk van Google: VPD, dan komen diverse calculators op je scherm.

Comment

Last edited by Xtreme; 6 January 2012, 09:49.

Comment

Bij C3-planten treedt lichtverzadiging op in half tot vol zonlicht. Bij C4-planten treedt geen lichtverzadiging op in vol zonlicht. De maximale opbrengst per hectare is dan ook - onder ideale omstandigheden - bij C4-planten aanzienlijk hoger: bijna de dubbele opbrengst aan droge stof per hectare per jaar.

Dus als ik de temp op ong. 25 hou en RV op 68% dan zou ik 1.01 kPa moeten bekomen wat dus ideaal is right?

GReetz

S.

Comment

Met een kpa van omstreeks 100 zit je dus goed. En wat je stelt met het percentage droge stof snijdt eveneens hout. Soms, als je van die doorgeschoten "fluffy-toppen" droogt houdt je droog minder dan 20 % over. Dat noemen we "waterwiet". Kleinere en compacte toppen leveren 25 % of meer droog op. Veel wiet onder leds levert ook nog steeds rare toppen op. Je moet van de grote fluffy toppen kleine toppen gaan "ritsen" en die minitopjes knippen. Tot dat soort apenwerk ben ik niet bereid: ik spuit er gewoon een paar spuitbussen nlg door (dat doe ik ook bij kaswiet, wat ik zelf wel in eigen tuin kweek): maar dan houd je van 500 gram droog slechts 50 tot 70 ml residu over. Voor nog zuiverder materie moet je onder labaratoriumomstandigheden gaan werken. Maar mijn medeblowers liggen toch meestentijds na een joint op apegapen: waarom je longen verpesten met 5 of 10 joints, terwijl 1 op zich al voldoende kan zijn?

Comment

nlg? sorry dat ken ik nog niet

Anyway, Xtreme I think you're on to something big.
                            Ik rijd vanavond effe naar Alien om de nodige verdamper te gaan halen en dit zal de rest van men kweekjes de rode draad worden.
                            En racker is een WF-member dan?
                            Ben daar al actief sinds 2005

Greetz

S.

Comment

NLG= natural liquid gaz. Gewoon een paar bussen aanstekergas, die 2 keer niks kosten, door je wiet spuiten via een pvc-pijp met aan de onderkant een stukje panty in een pyrex-schaaltje. Het residu is nagenoeg zuivere olie. Niet roken als je zoiets doet en liefst buiten of in een open goed geventileerde ruimte. Dat gas gaat namelijk koken (verdampen) met een zeker risico-profiel. Een verblijf in een brandwondencentrum lijkt me ook niet zo prettig.

Comment

Bezig...
                              X