Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Update Week 3, Dag 4:
    De planten staan nu 4 dagen in bloei.IMG_3051.jpgIMG_3053.jpgIMG_3054.jpg

Wat foto's van de steeltjes
    IMG_3055.jpgIMG_3056.jpgIMG_3057.jpgIMG_3058.jpg

Duidelijk zichtbaar dat er 2 gediefd zijn en 2 niet

Update Week 4, Dag 1:
    De planten staan 8 dagen in bloei.IMG_3152.jpg
    Foto van net voor lamp aan!

De temperatuur en luchtvochtigheid zijn oncontroleerbaar. Wat er exact misgaat is mij een raadsel. Ik krijg die fancontroller maar niet goed.
    Ook vind ik het spul nogal wazig: De temperatuurknop is wel afstelbaar, maar een nulpunt is nergens aangeduid. En min/max knoppen wordt ik ook al niet wijzer van. Momenteel is de stand zoals op de foto. Ofwel is deze verkeerd ingesteld, ofwel ligt het aan de strenge winter en slechte isolatie.

IMG_3190.jpg
    De stand van de fancontroller

De gele puntjes zijn gebleven maar ook gestagneerd.

IMG_3187.jpg
    Gele puntjes

Watertoevoer staat nu wederom op normaal, gezien de grootte van de plantjes denk ik wel dat dit geen overbodige luxe is.
    Ik ben van plan deze emmer water met voeding nog verder te geven tot ze op is. Daarna zullen ze weer gewoon gelucht kraantjeswater krijgen.

Een andere vrees is witte plekjes op bladeren. Heb op 2 planten verschillende (5-tal) vlekjes gezien de grootte van een waterdruppel. Nu is mijn eerste vrees schimmel, maar ik kon het gewoon wegvegen met de vinger, dus hierdoor denk ik dat dit ook gewoon een zoutresidu (van de Phit-amin) zou kunnen zijn. Immers had ik deze verstuift boven de planten toen het licht aanging.

IMG_3179.jpg
    Witte vlekjes op het blad

Ook merk ik verscheidene brandplekken op. Deze komen in verschillende formaten maar nooit echt groot.
    Wel is er 1 die mijn aandacht trekt, hiervan zijn foto’s geplaatst van de voor- en achterkant. Hierop is zichtbaar dat de vlek niet oppervlakkig is, maar het blad doorschijnend maakt.

IMG_3184.jpgIMG_3185.jpg
    Foto van doorschijnend blad, voor- en achterkant.

Die kleine achterblijver trouwens, die verbeterd nu. Je kan zien dat ze heel gevoelig zijn aan temperatuurschommelingen, de paarse stengel zegt meer dan genoeg

Voor de rest is alles ok, ghehe een hele boterham

Bedankt voor jullie tijd en comments

Greetz

Stickie

@Chappie: Jup ze groeien onwaarschijnlijk snel. Dit is het rare nou net. Met al die tekortkomingen zou je denken dat ze stoppen met groeien, aangezien dit (nog) niet het geval is denk ik dat er nog niets catastrofaal aan de hand is.

@John007: Ja ik snap dat ding gewoon niet! En in mijn handleiding (of ben die misschien kwijt/niet gehad) staat helemaal niets. Gewoon garantievoorwaarden en aansluiten op een proper netwerk blabla. Hebt ge toevallig geen foto van uw Davin, dak de mijne ongeveer zo kan zetten? Er is mij trouwens gezegd geweest niet onder 45% te gaan omdat je dan ‘geronk’ krijgt.

@Jona: Graag uw mening, ben bijna op een punt alles af te breken en gewoon in mijn slaapkamer te zetten.

Als afsluiter, een familiefoto
    IMG_3196.jpg
    Attached Files
    Last edited by Stickie; 30 January 2012, 16:08.

Comment

Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

Plantjes zien er gezond uit man. En om dat vlekje zou ik me niet zo druk maken.
      Ze gaan als kool nu he?

Grtz Chap.
      Smoke weed every day!

Comment

Als ik de handleiding van je toestel lees gebruik je knop 2 voor de max gewenste snelheid, en die staat nu wel heel laag tov knop drie voor de minimum gewenste snelheid, draai die twee instellingen eens om en probeer nogmaals Stickie

Comment

Update aangepast bump!

Comment

Ik heb een Davin DV 12 Stickie, das een 2X600 Watt verdeelkastje met timer en niet meer...
            Anders eens op Davin.nu kijken, daar kan je de handleidingen terugvinden.

Grtz,

John007

Comment

Als je sproeit met licht aan krijg je dat inderdaad.
              Een beurtje bladvoeding/fishmix geef ik altijd net voor het licht uitgaat (2-3 minuutjes ofzo), of minimaal een uur voor het licht aan gaat.
              Verder ziet je familie er lekker uit hoor.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hello lui! Weer een nieuwe check-up met enkel goed nieuws

Update week 4, dag 3:
                De dames staan nu 11 dagen in bloei

Vandaag heb ik besloten om deze kweekronde te gaan experimenteren. Waarom? Omdat ik er zin in heb!

Er zijn namelijk heel wat onduidelijkheden i.v.m. dieven tussen mijn twee oren. Dus heb ik bij deze beslist dit proefondervindelijk te gaan testen.
                2 van de 4 planten zijn wat kleiner. dan heb je 1 medium plant en dan de grootste (die trouwens de naam: "De Hulk" kreeg toen die gezaaid werd, hihihi)

Allereerst een foto van een happy familie:

IMG_3209.jpg

Linksboven: Modern Weedfare
                Rechtsboven: De Hulk
                Rechtsonder: Kermit
                Linksonder: Raymond Van Het Groenewoud

Vooraleer je verder leest moet ik je waarschuwen, de volgende foto's zijn niet voor gevoelige kijkers.

Ik heb dus besloten om tot de voorlaatste internode alles te gaan weghalen, uitgezonderd de fanleaves natuurlijk. Dus elke dief die er zat is weg, foetsie.
                Dit is allemaal gedaan met de hand, I don't like tools. En trouwens je krijgt er lekker geurende wijsvinger en duim van. Zit al de hele avond aan men duim te ruiken

Een leuke voor/na foto:

IMG_3213.jpgIMG_3230.jpg

Een totaaloverzicht.

IMG_3208.jpgIMG_3225.jpg

Ik zal open kaart spelen: Ik kweek ook voor de opbrengst, maar dan enkel deze keer(lees: kaler) in de kast. Dit zorgt tevens ook voor een betere luchtdoorstroming en verminderd de kans op schimmels. De vorige post was vals alarm, alles is pico-bello in orde

Ik heb deze techniek toegepast bij de vier planten en zal wel zien hoe dit uitdraait. Wel heb ik zo een vermoeden dat ik nu de plant zal moeten stutten, want die extra bladeren zullen wel een ondersteunende functie hebben, niet?

Verdere informatie die ik nog kwijt wil:

Ik heb vorige post mijn beklag gedaan over de belabberde fancontroller die niet werkte. Bleek dus dat ik ze verkeerd had ingesteld .

Ik heb dus alle knoppen omgedraaid en dit ziet er nu zo uit:

IMG_3222.jpg

Dit terzijde.
                Wat mij vooral interesseert is de kleur die ze krijgen. Ik merk nog altijd die gele puntjes op de uiteinden van de bladeren. Nu heb ik nog altijd het vermoeden dat dit komt door mijn ongeduld (heb het niet kunnen laten wat bloei-voeding te geven, ook al staan ze in batmix die 6 weken voeding bevat) Nuja uit fouten leert men.
                Ik probeer dit nu te verhelpen door geen voeding meer toe te voegen, maar wel telkens het verbruikte water te vervangen met gelucht kraantjeswater. (QNQ's tip van de dag: kraantjeswater bevat chloor, dus best laat je de emmer water eerst 24u luchten en op kamertemperatuur komen alvorens deze toe te voegen aan je reservoir.)
                Ziezo we worden weer wat slimmer

Nog een leuk weetje: er vormt zich een algenlaag in het reservoir. Is dit erg of niet? Voor zover ik weet groeien algen in proper water, maar weet niet of dit goed/slecht is voor mijn dames.
                IMG_3220.jpg(valt het op dat ik goedgezind ben? )

Ik heb namelijk een 11-vingerig blad opgemerkt, wat wil zeggen dat mijn dames uitermate gelukkig zijn en zich goed in hun membraan voelen
                Diegenen die zeer aandachtig zijn hadden dit waarschijnlijk zelfs al opgemerkt.
                De foto staat onder "een totaaloverzicht" hierboven maar omdat ik in een goede bui ben haal ik even de hoogst technologische snufjes boven en knip/plak/resize/sharpen/paint erop los.

IMG_3208-11vingers.jpg

Wat wou ik nu nog melden?

Oh I remember!

Nog even wat naaktfoto's voor de liefhebbers onder ons, de eerste puberale kenmerken zijn duidelijk zichtbaar.

IMG_3215.jpgIMG_3217.jpg

En als je niet weet wat te geven aan je vrouwtje, probeer deze bloemen eens:

IMG_3234gecut.jpg

En het klein achterblijvertje?

Die geniet nu van een Vipbehandeling in mijn kamer
                Deze is niet bedoeld voor wiet, maar gewoon louter ter ontspanning en als kamerplant
                (Fotootje komt morgen van het kleintje )

Nog wat foto's omdat ik er nog geen 15 heb gebruikt:

IMG_3229.jpgIMG_3230.jpgIMG_3231.jpg

PS: Ze groeien inderdaad als onkruid, een slordige 10 cm in 3 dagen is niet mis. Heb de lamp nu op 50 CM hoogte gezet, dit gemeten van het hoogste punt van de hoogste plant (die trouwens 52.4 cm hoog is ).

Zeer goedgeluimde groeten en een rustige nacht gewenst

Greetz
                Last edited by Stickie; 2 February 2012, 00:13.

Comment

Comment

Hey Rbt

Eerst en vooral bedankt voor de positieve en opmerkzame feedback!

Allereerst: het dieven moet normaal zo snel mogelijk gebeuren. Ik heb deze beslissing nu gemaakt omdat ik eerst wekenlang opzoekwerk heb gedaan bij andere planten en soortgelijke gevallen.

Waarom zo drastisch dieven?

Het laten groeien van dieven (okselknoppen) is op zich prima, maar dit gaat ten koste van de hoofdtak. Ook zou de plant een warboel van stengels en bladeren worden, dit allemaal nadelig voor de luchtdoorloop en mogelijkheid tot steunen op het einde. Bovendien loop je met die bladerenjungle een groter risico op ziekten en plagen, daar de plant hier gevoeliger voor is. Ook het afbloeien zal trager zijn omdat door de grote hoeveelheden blad minder zonlicht bij de toppen komt.
                    Dit is ook voordeliger qua opbrengst omdat de plant alle energie die normaal gaat naar het aanmaken en onderhouden van de okselbladeren, nu de hoogte instuurt. Door deze dieven te verwijderen win je die “verloren” energie terug. Mijn focus gaat hier dus uit naar een steel die sterk genoeg is om goede sterke toppen te dragen en deze van voedsel en water te voorzien.
                    Hiermee is in het begin rekening gehouden, let op de ventilator die nu onrechtstreeks op de planten staat, ondertussen al op stand 2 (i.p.v. 1), dit allemaal doelgericht naar het einde toe.

Uitleg over dieven:

Het verwijderen van dieven is een doodeenvoudig (en in dit geval leuk) proces. Dieven kunnen snel groeien dus een goede opvolging is nodig. 2x per week eens kijken zou genoeg moeten zijn. Wat je bij mij ziet is een te late verwijdering van dieven, maar soms moet men knopen doorhakken (of in dit geval uitnijpen ) ook al is dit met pijn in het hart. Een salomonsbeslissing noem ik het

Nu deze uiteenzetting achter de rug is (verdorie ik heb hier een uur aan gezeten en dit is het meest samengevat!) kan ik je ook nog aanraden hier eens te kijken. Dit is een kweekverslag van Chappie die 20 plantjes (2 per 11liter pot) plaatste en deze gewoon de natuurlijke gang laat gaan. Goed om weten is dat hij niet getopt, gediefd of gefimmed heeft. Wel merk je dat de onderlinge strijd tussen de planten ten koste van energie gaat.

Ik ben van mening dat een 25l pot waar 1 plant in staat voordeliger zal zijn dan een 11l pot waar 2 planten in staan. Logisch ook, want de wortels hebben meer plaats en iedereen weet, hoe groter de wortels, hoe groter de plant.

Als je hier al geraakt bent, proficiat. Toch ga ik nog door

De luchtvochtigheid (RV):

RV is afhankelijk van verschillende dingen;

- Verdamping van je planten
                    - Temperatuur
                    - Afzuiging en dus luchtverversing
                    - Toevoeging (luchtbevochtigers of handmatige verstuivers)

Ik zal eens de tijd nemen om jouw verslag door te bladeren, maar dit zal voor vanavond zijn.

Gewoon ter informatie: iemand in Alien Growshop vertelde me vorige maand dat hij al jaren kweekt met 0% RV.

Watergifte:

Je moet spelenderwijs erachter komen wat je wel/niet moet doen. Ik geef nu een 350ml per plant per dag (omgerekend, want dit is volautomatisch met druppelaars).

Wat je ook kan proberen is wanneer de dag bijna gedaan is (of wanneer de nieuwe dag net begint) met je vinger voelen op 5 cm van de potrand en zo’n 10cm diep. Is de grond nog nat, dan geef je duidelijk teveel. Ze staan niet graag met natte voetjes. de grond moet ideaal gezien wat vochtig zijn, maar naar de droge kant neigen. Dit is goed, want de wortels gaan op zoek naar vocht en breiden dus uit. Ook is naar mijn mening een verspreiding (5 keer 70ml i.p.v. 1 keer 350ml) beter.

Hopelijk verveel ik jullie niet teveel met deze veel te uitgebreide tekst.

Moest er iets verkeerd zijn, aarzel niet om het te laten weten.

Greetz
                    Last edited by Stickie; 2 February 2012, 11:43.

Comment

ben je bang voor meeldauw dan kan je preventief plagron bioprotect gebruiken,sinds ik dat gebruik heb ik geen meeldauw meer gezien.dieven moet je alleen doen bij hoge planten,of als je kast te vol staat.want bij lage planten dieven kost zeker weten opbrengst.dief je na 2 weken bloei nog,dan zullen de planten een week stil staan van de schrik,dus niet meer dieven als je al bloei vorming ziet,behalve bij amnees stekken,want die groeien toch wel doorzorg voor een goede box of zwenkfan in je hok,en de kans op meeldauw word veel kleiner.

Comment

Inderdaad, daar heb je gelijk in tumble.

Bloeiverschijnselen heb ik nog niet gezien, maar zullen bijna opsteken.
                        Mijn beslissing om nu nog te dieven is omdat ze redelijk onstabiel groeien, hiermee hoop ik die laatkomers op dezelfde hoogte te krijgen.
                        Tegelijk wordt is het weer wat rustiger.
                        Dit is ook het laatste wat ik dief. Ben van plan te gaan voor 1 hoofdtop per plant.
                        Wat je zegt over die opbrengst, is er een verklaring hiervoor? Want ik heb bij een heleboel gewassen enkel positieve resultaten gezien van dieven.
                        Heb trouwens ook een ventilator die lekker lucht heen blaast door men plantjes, maar indirect. Is direct op de planten ook een mogelijkheid of liever niet?

Greetz

Comment

je plantjes mogen een heel klein beetje bewegen door de fan,maar nooit er te vol op,dan krijgen ze windbrand,dat drogen ze uit.planten krijgen binnen maar van een kant licht<van boven>dus als je planten niet te hoog worden,80cm max bij 400 watt en een meter bij 600 watt,dan heeft je lamp diepte straling genoeg om ook de onderste takken vol met toppen te knallen.dan is toppen niet nodig.

Comment

Een fan die heen en weer gaat en draait op een laag tempo is dus goed?

Ik heb te horen gekregen dat indica’s 5 keer zo groot worden vanaf je ze in bloei zet. Aangezien deze plantjes 3 weken groei hebben gehad en al een 30cm waren ga ik er dus van uit dat ze toch wel 1m 20 zullen worden, niet? Bedankt voor de tips trouwens, de tweede run komt er binnen een tweetal weken bij, ben bezig aan een ontwerp van een nieuwe kast. Zal hier rekening mee houden. Ik ga gaan voor een plantje met een hoog CBD gehalte op aanraden van Blani.

Greetz

Comment

indica’s worden hooguit 3 keer zo groot,vooral bubbelgum,blijft een korte gedrongen plant,en hoeft daarom niet gedieft te worden,sativa,s zoals haze kunnen zelfs zonder groei een meter worden.

Comment

Genoteerd, thanks Tumble. Toch ben ik benieuwd hoe de plantjes zullen reageren op deze behandeling.
                                Dus zullen ze een 90cm zijn wanneer ik ze omhaal?

Greetz

Comment

Bezig...
                                X