Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

    Korting op 420shop
    Last edited by Stickie; 7 January 2012, 20:44. Reden: Toevoegen van materialen

    #2
    Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

    Beste Sticky,

    Te koud en te warm. Groei, lamp uit rond de 20 graden houden en lamp aan rond de 22 a 24. LV is prima voor zaad.
    Bloei, lamp uit rond de 20 a 21 graden en lamp aan rond de 29 graden. LV rond de 30 a 35%.

    Water nooit in het donker geven. Ongeveer een uur nadat de lamp aan gaat ga je water geven. Aangezien je het geautomatiseerd hebt waarom geef je dan niet vaker water. Vinden ze prettiger dan 2 x een hoop.

    Ik zelf geef om de twee uur water en doe dat 6x per 12 uur. Tevens is de 2e en 5e waterbeurt bij mij iets meer dan de overige.

    Filter zou ik continu aan laten staan. Wellicht wat harder met de lamp aan dan uit.

    Gr Q

    Comment


      #3
      Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

      welkomje hok is groot zat voor een 400 wattert,maar de afzuiger moet 24 uur per dag aan,want de plant groeit van co2,dus hoe meer lucht in het hok hoe beter.de afzuigers die we hier gebruiken zijn buis afzuigers of softboxen.deze kun je dimmen.en ook kan je er een fancontroller opzetten,zodat als de lampen uit zijn,de afzuiger zachter gaat draaien.je minimum temperatuur moet omhoog minimaal 18 graden als de lamp uit is.je zet nu maar weinig plantjes op 1m2 en helaas heb je voor bubbelgum gekozen,is super vette wietmaar is een indica plant en groeit heel langzaam,ik zou ze minimaal 3 a 4 weken voorgroei geven.maak je nu naast je hok een klein voorgroei kastje dan is het geen probleem meer.gewoon 4 weken voordat je gaat oogsten,alvast de nieuwe zaadjes ontkiemen.succes ermee.

      Comment


        #4
        Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

        Hey allen

        Bedankt voor de snelle reactie en de feedback waarop ik gehoopt had

        Oorspronkelijk geplaatst door Quattro View Post
        ...
        Okay, ik zal straks de nodige aanpassingen proberen te doen.
        Iemand had me verteld ze net voor de lamp aan drinken te geven zodat ze dit konden verbruiken tijdens lamp aan.
        Dus volgens jou is het dan beter om in intervallen drinken te geven wanneer lamp aan is? zal dit doen
        Ik heb me ook laten vertellen dat Bubblegum een goede beginners-plant is, heb deze raad dan maar gevolgd
        Heb helaas geen dimmer, dus zal met aan/uit moeten spelen tot volgende kweek of week

        OH ja, ik weet niet goed hoe ik de temp stabiel houd tijdens lamp uit, enige tips? heb zo'n kacheltje voor in de badkamer wat ik op de muur kan monteren, wat zegt je dat?

        Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
        ...


        ---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 18:58 ----------

        Okay een eerste update alvast, pics komen eraan maar ga eerst nieuwjaar vieren!

        Timer van het water staat nu alvast op 6 keer in de 18 uur. na 45 min lamp aan 1ste keer 1 uur water. uurtje later (tweede keer) geef ik ze 2 uur. weer een uurtje later 1 uur water, een uur later voor de 4de keer weer een uur. de vijfde keer geef ik ze weer 2 uurtjes en dan wee reen uur later een uurtje om af te sluiten. een uurtje later gaat lampje uit

        Timer van de afzuiging staat nu op elk uur 45 min afzuigen, lamp aan en uit 't zelfde.

        heb gecheckt en vandaag was temp 10.9/29.8 wat weer te warm en te koud is, maar dat lag waarschijnlijk aan te weinig afzuiging. Kacheltje zal ik zo snel mogelijk kopen, deze zal dan warme lucht blazen wanneer de lamp uit is en tevens dienen als ventilator om de stammetjes te verstevigen

        de LV ging van 35% tot 68% wat dus niet slecht is. heb nog altijd een natte handdoek erin liggen.

        De foto's komen er dus morgen aan.

        Wel een mooi feit is dat de potpits (3 van de 10) nu in de kast staan en dus hun eerste nachtje zullen trotseren! Bij het overplanten merkte ik een mooi worteltje dat al kwam piepen langs de onderkant!

        Geniet van de feesten en bedankt voor jullie raad!

        Greetz

        S.

        Comment


          #5
          Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

          Let op dat je niet teveel water geeft. Ik geef 6 keer in de bloei fase. 45 cappilairs met een 3500 liter pomp. Ik weet niet wat voor pomp jij hebt en hoe jong je planten zijn. Dus staar je niet blind op de 6 keer zoals ik het doe.

          Gr. Q

          Comment


            #6
            Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

            Ik heb maar een simpel vijverpompje en druppelaars die niet al te veel geven, zou ongeveer 10 cl / uur zijn

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

                okay zal ik doen, normaal gezien zou dat geen probleem zijn aangezien ik nu veel meer afzuig.
                Nu, nog 1 vraag i.v.m. temperatuur wanneer lamp uit. hoe krijg ik het dan warm? wat koop ik 't beste?

                Comment


                  #9
                  Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

                  Nou, veel mensen hebben een verwarming of iets dergelijks. Ik zelf verwarm mijn tent met een andere tent waar een 250w HPS de kachel is. Het mooie van verwarmen via een andere tent is de gratis opbrengst Tevens verspeel je geen energie wat een kachel wel doet.

                  Gr Q

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

                      Stickie, ik heb een oliebadradiatortje van Conrad gekocht, waar ik zeer tevreden over ben.
                      Verdere info is te vinden in mijn kweekverslag.

                      Grtz,

                      John007

                      Comment


                        #12
                        Last edited by Stickie; 2 January 2012, 00:39. Reden: Toevoegen tekst

                        Comment


                          #13
                          Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

                          GEEN TIMER op je verluchting, koop een dimmer en zoek een juiste stand dat het een beetje redelijk houdt qua temperaturen.

                          Verwarming: probeer lucht AAN TE ZUIGEN van in je huis (wat normaal al wat warmer is dan waar je hok staat). Wat ik doe is de uitlaat dan m'n huis inblazen (zolang de geur meevalt natuurlijk). Zo spaar je weer wat uit op verwarming dat je anders zomaar naar buiten zou blazen

                          Comment


                            #14
                            Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

                            hello, zoals beloofd een nieuwe dag, nieuwe toevoegingen en pica's!

                            02012012064.jpg Totaaloverzicht van kastje, onderaanzicht

                            31122011044.jpg Overzichtje van potten, op deze foto zit wel nog geen in linksboven, maar zit er nu in en doet het goed!

                            31122011054.jpg Close up dag 1 02012012063.jpg En nog eentje van dag 1! en van de derde vind ik geen foto, raar

                            Ook leuk om te weten, zijn alle 3 ong een 6 cm hoog, de laatkomer is een 3.5 cm

                            02012012059.jpg Nog een overzichtje Dit was al een dagje later. By the way, de hygro/thermometer hangt nu niet meer direct in de lamp maar ernaast aan de muur op gelijke hoogte met de potten

                            31122011045.jpg Dit is de inlaat die ik heb gebouwd (labyrint) Let niet op de rommel, heb allang gekuist

                            31122011047.jpg Aansluiting van ballast (die bovenop staat) naar impulsschakelaar, die wordt gecontroleerd door een schakelklok en dan doorgaat naar stekker. PS: Dit was waarschijnlijk het moeilijkste dat ik ooit heb aangesloten, 3 uur klooien maar het resultaat mag er zijn

                            31122011048.jpg De ballast die bovenop staat, die draadjes die naar beneden gaan ga ik morgen met klemmetjes vastklemmen

                            02012012062.jpg 02012012060.jpg 02012012061.jpg Nog 3 foto's van de plantjes dag 2 zoals je ziet groeien ze lekker naar boven en vormt er zich al een tweede paar blaadjes (die vandaag weeral gegroeid zijn!) Hier zijn ze zo'n 3cm!

                            31122011049.jpg Watervoorziening die ook in de tent staat, nu met deksel eraf. naar mijn weten is dit toch goed voor de LV?

                            31122011052.jpg Extra filter (ik wil niet dat ze vuiligheid te drinken krijgen he!)

                            31122011053.jpg
                            Last edited by Stickie; 2 January 2012, 21:44.

                            Comment


                              #15
                              Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

                              gaat lekker daar.probeer de slang van de afzuiger en de filter zo kort mogelijk te houden,en het liefts zonder bochten

                              Comment

                              Bezig...
                              X