Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klots kent geen genade!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: klots kent geen genade!!

Nice upgrade. Mooi spul zoon lumatek.

Comment

Mooie opzet bor! lumatek evsa lijkt me stuk intressanter dan ballast.

grtz

Comment

hey gefeliciflapstaart met je kleintjes zien r goed uit! en leuk ding die dimbare vsa!

succes met je nomercy ronde en alle upgrades,

groeten

Comment

Hallo schavuiten!!

Daar zijn we weer met een update:
          De dames gaan lekker hard en lijken de no mercy pottingsoil heerlijk te vinden. Om een goed overzicht te kunnen geven over waar ik geheid de fout weer in ga heb ik besloten om iedere dag aantekeningen te maken en deze te vermelden in mijn posts. In deze aantekeningen heb ik het over temperatuur, zowel dag als nacht. lamp hoogte, watergift en voeding. Alles om een zo een kweek zo overzichtelijk mogelijk te maken.

12/12 dag: 4

Plantjes gaan lekker. de 2 achtergebleven zaden zijn nog steeds niet boven. Vandaag heb ik de plantjes alleen een kleine hoeveelheid kraanwater gegeven zodat de bodem niet uitdroogt.

Lamp aan temp: 26,4 graden
          Lamp uit temp 19,8 graden
          Lamp hoogte 35 cm

12/12 dag: 5

Plantjes gaan gewoon lekker door. de 2 achterblijvers zijn nog steeds niet boven. Ik geef vandaag een klein theelepeltje Bacterial en een kwart Co2 tab.
          Heb vandaag een fles drip clean aangeschaft zodat ik met mijn blumat systeem kan werken.

lamp aan temp: 25,8 graden
          lamp uit temp: 19,3 graden
          lamp hoogte: 35 cm

12/12 dag :6

De kleintjes gaan onwijs hard. Denk dat dit komt door de vloerverwarming. Er is weinig strekking, de kleintjes blijven allemaal zo een centimeter of 2 onder de rand van de bak waar ze in staan.
          Om de zoveel dagen maak ik ook foto's en vandaag is de dag!! Heb veel moeite om de LV hoog te houden. heb besloten om hier niet extra moeite voor te doen. De meningen over LV bij zaden verschillen nogal.

Lamp aan temp: 25,9 graden
          lamp uit temp:------
          lamp hoogte: 35 cm

DSC00513.jpg
          DSC00514.jpg
          DSC00515.jpg
          DSC00516.jpg

Klots is niet zo goed met voeden. Hij denkt vaak. lekker veel voedsel daar wordt de plant groot en sterk van. Fout!! De voeding is er om het fotosynthese proces optimaal te houden. Te veel voeding is slecht voor de plant en zorgt ervoor dat wortels van planten beschadigd raken en bepaalde voedingstoffen niet meer gaan opnemen. Wat zorgt er voor dat de planten wel dik en vet worden? Jawel dat is licht!! Maargoed zo een dikke HPS lamp zorgt ook voor veel warmte en te veel warmte is weer niet goed want dan verbranden je plantjes. Goed ventileren dus en kijken hoeveel watt HPS je in je hokje kwijt kan. Op dit moment kweek ik met 300 watt maar wil over een weekje het wattage gaan opschroeven naar 400 watt. De cannabis plant is een c4 plant en dat houdt in dat er geen licht verzadiging kan optreden. Hoe hoger het wattage des te hoger de opbrengst

Voor de mensen die ingewikkelde teksten willen lezen heb ik een stukje van wikipedia afgehaald waar wordt uitgelegd onder welke omstandigheden onze geliefde planten het best gedijen.

FOTOSYNTHESE
          Fotosynthese is een proces waarin lichtenergie wordt gebruikt om koolstofdioxide om te zetten in koolhydraten, zoals glucose. Het proces komt voor in planten en sommige autotrofen of fotoautotroof genoemd. Autotrofe organismen zijn in staat om zichzelf van energie te voorzien en kunnen zichzelf synthetiseren uit de abiotische componenten: anorganische stof (w.o. water en koolstofdioxide) en licht. Hierdoor zijn ze onafhankelijk van andere organismen voor hun bestaan.

Fotosynthese kan onderverdeeld worden in oxygene fotosynthese en anoxygene fotosynthese, afhankelijk of er zuurstof wordt gebruikt. Oxygene fotosynthese gebeurt in landecosystemen en in de toplaag van wateren. Daarbij wordt zuurstof geproduceerd die een groot deel uitmaakt van de atmosfeer. Verder is er voornamelijk op grote diepten in oceaan een vorm van fotosynthese waarbij geen zuurstof geproduceerd of gebruikt wordt. Dit heet anoxygene fotosynthese. Organismen die energie vastleggen door middel van fotosynthese worden fototroof genoemd. Naast fotosynthese zijn er ook chemotrofe organismen die leven van chemosynthese.

C4-fotosynthese

Bij de zogenaamde C3-planten, zoals de meeste planten, wordt CO2 vastgelegd in 3-fosfoglyceraat, een molecuul met 3 koolstofatomen.
          Bij de zogenaamde C4-planten, zoals , suikerriet, sorghum en teff, wordt CO2 eerst vastgelegd in oxaloacetaat, een molecuul met vier koolstofatomen. Hierbij is het enzym fosfo-enolpyruvaatcarboxylase betrokken, dat een hoge affiniteit (aantrekkingskracht) heeft voor CO2blad van deze planten, waarbij er een nauw contact is tussen de bladnerven met de daaromheen gelegen schedecellen die bij de C4-planten ook chloroplasten bevatten en daardoor ook betrokken zijn bij het vastleggen van de CO2. Er is een actief CO2 transport, terwijl dit bij de C3-planten passief is. In de om de schedecellen liggende mesofylcellen vindt de Calvincyclus

Comment

Goed Bor, fijn leesbaar en mooie plantjes!

Comment

leerrijk stukje tekst klots
              Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

jup jup leest goe weg lekker veel info en een zeer mooie upgrade
                dat zullen ze wel merken
                Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Nice nice klots. Staan er vrolijk en tevreden bij.Prima van start gegaan. Die warme voeten zal hun zeker goed bevallen.

Comment

Ook heel goed bezig weeral wat leerstof erbij

grtzzz ullys

Keep on Growing
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

Ziet er goed uit! Mooi begin zo.

Veel succes!
                      Smoke weed every day!

Comment

he klots succes met de contest en ze gaan lekker blijf je volgen en al een mooi verslag

Comment

mooie zaailingen

Comment

Idd mooie zaailingen. Ze hebben het wel naar hun zin zo te zien.

Succes verder!

Grtz

Comment

Mooie update klots. Maar denk je niet dat je plantje 35 graden niet leuk zal vinden?

Alleszins good luck!

Comment

Die 15 dagen is ook het meest gunstige geval , meestal duurt het +/- 3 weken.
                                En ook al start je op 12/12 ze kunnen de 1 meter dan nog passeren!

Comment

Bezig...
                                X